♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 3 juli 2009 09:00

Tänk att det dessutom redan är 3 juli. Hann inte med när juli började ens en gång känns det som.

En hel del händer denna månaden med som kommer göra att det går snabbt.


4-5 Juli är jag ledig och då ska det bli en massa plock och städ. Kanske hinna med 5 minuter i solen med.


6 Juli bär det av till Göteborg för vår del. Besök på bla Liseberg och så blir det givetvis paddan med! Dessutom en massa fler ställen.


7 Juli Göteborg hela dagen. Universeum bland annat och en massa mer ställen.


8 Juli då blir det att vi städar stugan och sen bär det av till Barbie 50 år som jag så tvunget vill gå på. Efter det ska vi påbörja hemresan med stopp i

Ullared och göra slut på alla våra pengar..


10 Juli fyller min kära far år. 30 plus.


14 Juli ja då ska vi till bm igen. Jag ska inte ha fått ätit eller druuckit något sen kvällen innan då jag ska dit och dricka en massa sockerlösningar. Vänta i två timmar. Få se på två filmer och sen se om något händer. Detta för att se om jag riskerar diabetes innan bebisen kommer.


25 Juli då åker vi hem till Blekinge, Kristianopel och hälsar på pappa.


26 Juli åker vi hem igen och då har vi lille Algot med oss hem. Han ska vara  hos oss i Malmö ett par dagar. Och då ska vi hinna med en hel del. Tosselilla ska det bli en dag och så blir det även tropikariet hade vi tänkt oss.


Sen är Juli över i stort sett. Kan gå snabbt när man har roligt. Dessutom har mn man semester från nu på måndag till början av autusti så förhoppningsvis kommer vi kunna hitta på något själva med. Kanske Köpenhamn en dag..


 

Av Debora Persson - 3 juli 2009 08:57

Vaknade tidigt idag. Hörde en gräsklippare utanför fönstret.

Men har en hel del att göra idag. Mitt i allt ska jag dessutom hinna jobba.

4 timmar, det är lagom.

Har ju dessutom helgen på mig med att hinna med allt jag vill och ska.


Av Debora Persson - 2 juli 2009 21:14

Du kan få graviditetsstrimmor. Dessa strimmor uppstår på grund av att huden sträcks ut för fort. Tre av fem kvinnor drabbas av detta.

Din livmoder känns ungefär 6 cm ovanför naveln.


I vecka 26-27 slår barnets hjärta i medeltal omkring 170 slag per minut.? I vecka 38-40 slår barnets hjärta i medeltal omkring 130 slag per minut, vilket således beror på olika tidpunkter för utvecklingen av olika nervsystem. Skillnaden mellan olika barn är stor.


Du blir mer och mer medveten om ditt barns personlighet. Är det en lugn och sömnig liten krabat du bär på eller är det en vilde?


I vecka 26 är medelkroppslängden 35 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 900 gr. Huvudets omkrets är nästan 25 cm.


Ögonlock och ögonfransar är mycket väl utvecklade. Fingrarnas naglar är välutvecklade men ännu finns det inga naglar på tårna. Armar och ben får sina slutgiltiga proportioner.


Nu kan du få din nattsömn störd. Barnet har vuxit och kan ge värk i ryggen hos den blivande mamman, det blir jobbigt att hitta en skön sovställning. Använd kuddar på lämpliga ställen till exempel mellan knäna då hon ligger på sidan.





Av Debora Persson - 2 juli 2009 19:58

Jag och min man har varit och handlat. Jag kom hem med ett bättre humör!

Och min man med en tunnare plånbok.

Middag är på G, det blir Pytt i panna och sen blåbärspaj!


Nu är det inte långt kvar tills vi ska till Göteborg med! Bara jobb imorrn med sen ledig helgen och då ska jag passa på att städa och tvätta så det är snyggt när jag kommer hem nästa onsdag.


David ska ju komma ner till Malmö och mata Sally, Bosse har fortfarande inte kommit hem..:(

Davids bil pajade ju häromdagen så han gick och köpte ett sprillans nytt åk, kan tänka mig att färgen är snygg, men det var en sån bil mamma hade innan. Den gillade jag. Och färgen påminner om den hon har på sin bil nu tydligen. 




Av Debora Persson - 2 juli 2009 17:36

Du är på dag 189 av 280. (67,5%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 6 fulla dagar (v26+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 91 dagar kvar till beräknad förlossning.


Av Debora Persson - 2 juli 2009 17:32

Det är verkligen inte min dag idag.

Haft ont i ryggen hela dagen. Fick gå hem en timme tidigare från jobbet.

Jag gillar ingen just nu. 

Karin försöker undvika mig genom att få Algot att ljuga för mig, funkar inte så bra när man bli tvungen att hota honom om att det inte blir någon semester till malmö för hans del om han ljuger. Tillslut får man tag i henne och hon tror så mycket.

Så mycket man gjort för henne får man inte tillbaka ett skit, inte ens sina egna saker hon lånar ut till folk jag inte känner.

Det kommer hon få ångra vill jag lova, hon kommer aldorg mer kunna ringa och be mig om pengar. Never ever.



Av Debora Persson - 2 juli 2009 06:37

Det var jobbigt att stiga upp idag med. Ingen lust alls över huvud taget.

Men ska tydligen bli 27 grader varmt ute idag så kan ju hoppas på en lugn dag på jobbet!


Av Debora Persson - 1 juli 2009 22:16

Dagen har varit jobbig.

Ont i ryggen bland annat. Hett som i öknen var det med. Och en hel del att göra med dessutom!


Bara att hoppas på att jag får gå hemma med havandeskapspenning. Det är tydligen inte alla som får det. Även om det är ett tungt jobb. Ett jävla lotteri kan man kalla det. Har man tur så får man gå hemma, annars är det bara att fortsätta gå till jobbet som vanligt. Konstligt nog.


Slutade 19.30 och tog mig in till stan och mötte upp min man som slutade sitt jobb 20.00, tog bussen hem tillsammans.


Vi har precis käkat ochsitter och tittar på Rånarna. Funderar på att gå och lägga mig nu för jag är sjukt trött. Och ska dessutom upp imorrn. Har öppning.

Får se hur det står till mid min rygg imorrn med.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards