♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 5 juli 2009 11:46

Har äntligen fått tag på min käre bror som ska vara kattvakt här imorrn. Har inte haft en aning om hur han tänker göra alls när vi är borta.

Men han kommer imorrn iallafall tillsammans med Riadh. Så han blir inte ensam iallafall så det är ju bra.

Får inte glömma ställa fram kaffe till han så han inte blir galen.

Av Debora Persson - 5 juli 2009 07:50

Vaknade 03.00 i morse av att jag hade fått tre sms som pep.

Lillebror ville att jag skulle ringa han.

Han var på väg hem från Sölvesborg, men pojken bor i Svängsta så fick hjälpa han skaffa skjuts hem för han kunde inte gå den biten.



Den pojken gör mig fruktansvärt nervös ibland. 


40 minuter senare var jag tvungen och se om han fick någon skjuts för annars hade jag inte kunnat somna om.

Tur var väl det att hade hade kommit hem då.

Men tog mig yttligare lång tid att somna om, gjorde nog inte det förrän 4.30 eller nått för efter jag hade fått tag på alex igen så vaknade den lille i magen och han levde ett herrans liv där inne.


Vid 7 ringde min mans alarm och han väckte mig med så nu är vi båda uppe, snart frukost och sen ska min man till jobbet.




Av Debora Persson - 4 juli 2009 22:27

Kvällen har gått ybersnabbt. Efter min man kom hem har tiden rullat på som fanken. Får hoppas tiden går lika snabbt imorrn med.

Imorrn har jag lite att göra med. Ska tvätta iallafall. Och packa.

Har altandörren öppen nu och det luktar regn så snart kommer väl det med.

Så typiskt att vi kommer få dåligt väder nästa vecka när vi ska iväg. 


 







Av Debora Persson - 4 juli 2009 18:05

 Lite resultat får man allt se efter min städning..


Tvrummet

 

 Min gamla lilla säng har fått sin plats i tvrummet. Sally har hittat sig en bra sovplats med för övrigt.

 Köket

 

 27+2



Av Debora Persson - 4 juli 2009 16:53

Mina "två minuter" vila blev en och en halv timme vila.

Gick till affären innan, som normalt tar ca 10-15 minuter att gå till, jag var hemma efter en timme. Tog mycket längre tid att gå idag. Fick ont så fick gå väldigt sakta.


Min man slutar om dryga timmen och sen blir det mat när han kommer hem och sen blir det en lika dryg dag imorrn med innan vi åker till Göteborg.

Så drygt.

Av Debora Persson - 4 juli 2009 10:55

Otroligt tråkigt att städa, fram tills dess att man är klar och får se hur resultatet blir.

Själv tar jag lite paus nu. Väntar på att min man ska ringa så kan jag gå och duscha efter det och sen fortsätta städa. Har ändå kommit en bra bit. Klar med både tvrum och badrum. Egentligen är det bara köket kvar och det är ju det som är det tråkigaste för där finns det alltid en massa att göra.

Börjar bli trött nu med så får nog lägga mig och vila "två minuter" sen.


Av Debora Persson - 4 juli 2009 06:50

Även i natt har jag vaknat ungefär 3428 gånger. De sista gångerna vaknade jag när det var ljust ute så sista gången var jag säker på att klockan var mer och att min man kanske försovit sig. Kollade på klockan och den vara bara 06.06

Besvikelse, för nu hade jag hunnit bli så pigg att jag ändå kunde stiga upp för hade inte somnat om ändå.


Men det gör inte så mycket. Har en massa jag ska göra idag ändå.




Av Debora Persson - 3 juli 2009 20:14

Hemma från jobbet. Även om jag bara jobbade fyra timmar så slet det på en. Men fick faktiskt inte ont i ryggen, men allt annat var jobbigt. Denna värmen börjar ta kål på en på jobbet. Närmre 40 grader eller nått.


Och så mycket folk.

Varför ligger inte folket på stranden en sån här dag för?

Varför ska folk envisas med att hänga på ett köpcenter som är pissvarmt, inte så att det är svalt där inne utan folk är dyngsura av svett när dom ska handla käk.


Men nu är det inte jobb på en vecka och jag ska njuta av varenda sekund  jag är ledig.


Fick dessutom lappen om havandeskapspenning jag ska söka som min arbetsgivare skrivit. Nu ska jag bara ha en från barnmorskan med tror jag, sen kan jag skicka in skiten och hoppas på det bästa helt enkelt.



Snart ska jag och min man äta tacos och titta på film..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards