♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 11 juli 2009 08:18

Gomorrn.

Vaknade vid lite efter sju idag. Okej att det är skönt att komma upp men sju på en ledig lördag?? Någon gång hade varit skönt att kunna sova till nio.

Men sover som sagt inte särskillt bra om nätterna. Drömmer konstigt, det kryper konstant i benen på mig och en massa andra oroligheter.


Steg upp och såg att Sally satt ute och väntade på att någon skulle öppna till henne. Sista tiden har hon blivit extremt kelig. Är väl så det nu blivit efter kastreringen. Och det är ju bra att hon är så kelig för en gångs skull. Att hon kan ligga still i mer än 5 minuter.


Idag ska vi ta det lugnt mannen och jag. Åka in en runda till stan blir det väl, ska byta ut vår dvd som det varit fel på sen vi köpte den men inte hittat kvittot förrän nu.

Han laggar rätt mycket. Startar när han själv vill. Har börjat hacka våra filmer nu med. Så den ska ut och in med en ny.


Av Debora Persson - 10 juli 2009 21:54

Ja, så vatt man hemma från en dag på jobbet.

Inte så farligt som jag trodde det skulle bli med tanke på vädret så hade vi kunnat ha mycket mer att göra.

Men rätt så lugnt.

Ringde hem till lille Algot med. Han fick paket från oss på posten idag.

Han fick mpbil häromdagen och frågade om hag kunde sticka honom en "strumpa" till hans nya telefon.

Jag valde att köpa en istället och mobilsmycke med simpsons till honom med.

Helnöjd var han.

Pappa min ringde jag med och grattade på födelsedagen.

Han får dock inget paket på posten av mig utan han får vänta två veckor med paket.


Ikväll blir det Beck med min man och otroligt keliga katt.


Av Debora Persson - 10 juli 2009 21:46

Idag fyller min pappa 30 plus (snarare 40 plus...)

Grattis på honom!!

 

Av Debora Persson - 10 juli 2009 12:30

Har absolut noll vilja till att jobba idag. Lägger jag mig ner skulle jag kunna somna.

Så seg dag. Ösregnade innan men fortfarande pissväder. Ett väder man bara vill ligga hemma i.


Nu ska jag iallafall göra mig i ordning till jobbet.

Ska åka om en timme.

Tjao


Av Debora Persson - 10 juli 2009 08:24

Igår blev det som sagt inte mycket gjort. Låg ju mest i soffan. Asade mig upp till affären en gång med för att handla lite och posta lite saker som var tvungna att komma iväg innan helgen.

Idag blir det jobb. Får se hur det kommer sluta. Förhoppningsvis så kommer jag inte få så ont.

Är ju ledig i helgen med så får vila mig!



Idag går jag in i vecka 29!


Du är på dag 197 av 280. (70,4%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.
Av Debora Persson - 9 juli 2009 12:43

Ligger fortfarande kvar i soffan.

Har vilat en stund till Göta Kanal 2. 

Har skickat min man till affären för att handla. Det blir pannkakor för oss idag. Och bakpotatis ikväll.

Riktigt seg dag idag och därför kommer jag troligtvis fortsätta vila mina fötter resten av dagen. Ska ju jobba många timmar imorrn så det kan jag behöva!

Av Debora Persson - 9 juli 2009 08:20

Du är på dag 196 av 280. (70%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 6 fulla dagar (v27+6).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 84 dagar kvar till beräknad förlossning.


Ja, tiden går snabbt och det är inte långt kvar!

I morse vaknade vi vid 7. Sally kom hem och var kelsjuk och så har vi varit uppe vid denna tiden nu senaste så man har väl vant sig.

Iallafall min man, jag brukar vara uppe vid denna tiden men han brukar sova mycket längre.

Idag ska jag bara ligga på soffan och bara vila mig. Kan inte gå längre knappt. Har så förbannt ont i benen.

Kom knappt upp ur sängen idag.


Av Debora Persson - 8 juli 2009 21:29

Hemma från Göteborg. Känns skönt att vara hemma igen även fast vi hade väldigt roligt där uppe. Men det tär på kroppen märkte jag.

Ont i varenda kroppsdel.


I Måndags började vi med att åka till campingen det första och sen ta bussen därifrån till Liseberg.

Eftersom jag inte får åka några karuseller i stort sett så satsade vi på femkamp och lyckohjul.

En karusell blev det och det fick bli Parisehjulet.



 

 

 

 

 


Efter Liseberg drog vi till Aeroseum. Det låg långt ut i helvete.

Man gick ner under jorden i en kall tunnel.

Men det var intressant faktiskt.

 

 

 

 

 



Tillbaka ut till cilivisationen in till stan och då blev det en tur med Paddan!

Vi har verkligen lekt turister. Haha.

 

Efter Paddan, trötta och förjävliga tog vi oss ut till campingen och checkade in.

Stugan skulle vara på 15 kvadrat men verkade betydligt mycket större som tur var!

For iväg till affären för att handla. Skulle grilla. Jag köpte icas alkoholfria cider och fick visa leg på det!

Helt sjukt.

Resten av kvällen blev det SkipBo och sen läggdags!



Tisdag.

Upp tidigt som sjutton och iväg mot stan och Universeum.

Det var visserligen inte lika roligt där som det var när man var där för flera år sedan, men kanske inte så konstigt egentligen..

 

 

 

 

 

 


Lunch blev det sedan, Pizza och taccobuffé. Inte helt fel.


Göteborgsutkiken nästa, det  var inte roligt alls, men eftersom vi är turister så var det ett måste.


Maritiman nästa. 19 gamla båtar man kunde gå in i. Gick givetvis inte in i alla men några blev det.

Jag min tjockis skulle givetvis gå ner i en ubåt. Trångt var det redan från början men har inte varit i en ubåt tidigare så det blev lite bökigt.


Botaniska var vi med i, typ 10  minuter. Mer för naturmänniskor.


Sista anhalt blev Liseberg igen. Femkamp igen. Spel på lyckohjul. Alla vann utom jag verkligen. Min man han vann 2 kg toblerone,( dvs 57 stycken toblerone!) och 2 kg geischa.

Fanny vann chokladkartonger och Negern vann godis han med. Jag vann inte ett skit och var inte ens i närheten av det heller.


Stugan nästa och sen käk på det. SkipBo och läggdags.


Onsdag.

Upp tidigt och in i duschen innan vi städar stugan. Checkade ut och skulle dragit och kollat in Barbie, men eftersom det öppnade 2 timmar senare sket vi i det och drog till Ullared direkt istället.


4000 kronor fattiagre när vi kom ut ur den affären, men desto rikare på kläder, vinterjackor, bebiskläder, sängkläder, nappar, flaskor, gardiner, schampo, tvål, skivor, oljor och en massa mer.

Blev ju väldigt  mycket till bebisen men nu har vi ju det mesta till honom. (Sängen och babysitter är det som fattas, men sängen är köpt och kommer till oss i sommar.)

Mycket småsaker till honom. Men bra att ha.


Efter dessa dagarna har mina fötter blivit dubbelt så stora.

Skor måste jag köpa nya för mina passar inte längre.

Ont i ryggen varenda eviga dag. Och ont i varenda muskel har jag.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards