♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 13 augusti 2009 15:36

Jag skulle baka, men insåg att vi inte har något margarin hemma. Min man har mitt kort så kan inte gå ner till affären heller. Dessutom regnar det till och från hela tiden så vågar mig inte ut idag. Ena sekunden skiner solen och rätt som det är så spöregnar det.

Så blir att jag får helt enkelt se om jag kan baka något dom där inte krävs margarin i eller så får jag plocka lite här hemma.

Får jag besök imorrn så kan jag ha lite ordning.

Annars så kommer jag bara ta det lugnt och tjura över pluggandet som jag fortfarande inte vet hur jag ska göra med det. Har till imorrn på mig då jag ska vara där annars.


Av Debora Persson - 13 augusti 2009 14:08

Usch, nu vetefan hur jag ska göra. Jag ringde försäkringskassan innan och jag måste söka cns och allt det även om jag pluggar det lilla.

Och får jag csn så kommer jag få mindre i månaden än vad jag redan får misstänker jag eftersom ska man få fullt bidrag skulle man ju plugga heltid och det kommer jag ju definitivt inte göra i vilekt fall.

Jävla piss.

Jävla bökigt allt det här är. Varför i helvete ska jag få sådan otur hela tiden?

Och dessutom skulle jag isf sökt csn redan när jag sökte skolan så skulle jag söka det nu skulle det säkert ta 20 år för dom att ge mig pengar därifrån.

Får inte tag i mamma så vetefan hur jag ska göra nu. Mamma brukar kunna veta sånt. Typiskt.


Nog om detta. Imorgon får vi kanske besök. Lillasyster kommer antagligen ner. Skulle tydligen träffa några från Jönköping. Och då kommer lillebror ner med kanske. Malmöfestivalen blir det då.



Av Debora Persson - 13 augusti 2009 12:11

Ja, idag steg vi upp vid åttatiden och min man fick åka ner till affären för att köpa bröd och mjölk så det kunde bli frukost.

Han kom med frallor med och det funkar alltid på morgonen.

Sen vatt det arbete för min man.

När han hade stuckit ringde telefonen hemifrån. Och hur ofta händer det? Blev lite chockad och trodde något hade hänt. Men det vatt bara Karin som var bakis och som väntade på hovslagaren som ändå inte skulle komma sen.

Även hon flyttar hemifrån 15 september. 4 av 5 barn utflygna och det uppskattas inte av lille Algot som åtminstone har 9-10 år kvar som han ska bo hemma ensamt barn. Han är van vid att alltid ha syskon hemma. Stackarn.

Men i vilket fall så vatt hennes lägenhet helt okej. Hon ska ju dela med en kompis så dom ska ha en trea i Kristianstad.





Av Debora Persson - 13 augusti 2009 12:07

Du är på dag 231 av 280. (82,5%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 6 fulla dagar (v32+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 49 dagar kvar till beräknad förlossning.


Under 50-Strecket! Det går sakta men säkert framåt.





Av Debora Persson - 12 augusti 2009 20:26

Det slog oss innan, mig och mamma, man får plugga när man är mammaledig va? Om man ändå inte ska ha bidrag från csn och det där?

Av Debora Persson - 12 augusti 2009 19:31

Ja, idag har jag inte fått mycket gjort ärligt talat. Har varit trött och seg så har mest blivit vila på soffan med en bok eller framför tvn.

Mitt liv verkar just nu bestå av evig väntan nu för tiden så vad ska man göra?

Man hinner bli knäpp av att sitta och göra inget. Alla dessa dagar som är kvar!

Fast fredag ska jag till skolan så snart kanske jag kan komma igång med pluggandet. Då kommer jag ju ha att göra förhoppningsvis.

 

Har visserligen nyss kommit hem från en runda ute. Skulle ut och gått för ett par timmar sen men just som jag skulle det började det regna så somnade istället. Nu fick jag tummen ur röven och har iallafall varit ute och gått en halvtimme. Lagom runda innan man får för ont.

Och nu ser det ut som om regnet ska komma snart igen så det var ju bra att jag hann med det nu.





 




Av Debora Persson - 12 augusti 2009 13:21


Augusti. Hittils.

 

1 Augusti- Två månader kvar tills han kommer! Blir en kväll ute med mannen och Danne. Cola för min del. Man börjar vänja sig..:)

2 Augusti- Man kan börja räkna ner eftersom jag får havandeskapspennig denna dag. Då blir man hemmafru!

3 Augusti- Finbesök från Blekinge.

4 Augusti- Då bär det av till Barnmorskan igen. Mannen min jobbar så Fia får äran att följa med dit eftersom hon är här nere och hälsar på oss då:). Blir väl det vanliga, att lyssna på hjärtat och ställa sig på den älskade underbara vågen.

10 Augusti- Lillebror fyller 18 år. Present har han redan fått, och säkerligen redan druckit upp men grattis på honom i vilket fall!:)

Ska dessutom på andra och sista Ultraljudet igen! Ska bli roligt!

14 Augusti- Om det nu blir så, så ska jag till Komvux. Har kommit in på att läsa upp min matte och engelska på distans. Isf börjar det idag!

20 Augusti- Barnmorskan igen. Blir allt oftare nu mot slutet..

21 Augusti- Åka hem till Sölvesborg? Inget bestämt ännu, får se hur det ligger till med  vår ekonomi med. 

23 Augusti- Mannen min fyller 23 år!!

26 Augusti- Förlossningsförberedande kurs..del 1 av 2. Vad nu det kommer innebära så gillar jag det inte. Hatar att sitta i möte eller gruppliknande möten där man bara ska sitta i timmar och lyssna på gamla kärringar. Kanske inte alls så det kommer bli, men jag förbereder mig på det värsta. Två timmar tar det i vilket fall.


Varför går augusti så himla sakta för??

Av Debora Persson - 12 augusti 2009 08:57

Natten har visserligen varit bättre än dom andra. Jag har inte vaknar lika många gånger. Av vana har jag däremot vaknat och undrat vart Sally var eftersom jag brukar vakna när hon kommer hem. Vid 6.30 gick jag upp för att se om hon kanske var på baksidan och där låg hon. Mys med dela kudde och täcke gick jag upp 20 minuter senare. Somnade på soffan istället och sov till 8.30

Inatt drömde jag dessutom att vi fick en bebis. Fast han kom med kejsarsnitt dock. Det är bara 50 dagar tills han kommer nu. Eller ska komma. Vi hoppas ju att han inte väntar längre än 50 dagar.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards