♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 20 augusti 2009 11:37

Fick tror det eller ej svar från kanslihuset idag. Trodde jag inte jag skulle få. Dom tyckte det var bra att få en version från vår sida med. Dom hoppades att det inte skulle gå så långt som polisanmälan (från vår sida eftersom hon hotar oss) att vi skulle kunna försöka lösa detta genom att prata med varandra.

Då undrar jag hur man ska kunna prata med varandra om hon bara skriker hela tiden.

Tycker det är skitsamma. Låter hon oss vara så kan det vara. Förhopppningsvis flyttar vi ju snart.


Idag ska vi bege oss hem till Blekinge igen.

Ska hälsa på lillebror idag, skulle gjort det på lördag egentligen men nu skulle han tydligen bege sig uppåt till Jönköping imorgon så får hälsa på honom idag istället.


Ska nog börja packa nu kanske så man kommer iväg idag. Ska hinna käka lunch innan vi åker med. 


Av Debora Persson - 20 augusti 2009 08:51

Hemkommen från barnmorskan nu.

Tillbaka till Limhamn igen och det är skönt för Lindängen som vi fått vara i nu i sommar är inte alls lika mysigt som Limhamn.

Så det är skönt att vara tillbaka nu där vi ska vara.



Lilleman låg som han skulle, med huvudet nedåt så han var redan fixerad och ligger och väntar på att komma ut.

Så nu sitter han fast där:)

Magen hade växt med, sist låg den på 30.5 och idag låg den på 34.



Kanske inte växt så mycket på två veckor, eftersom en annan barnmorska mätte mig sist och dom mäter ju inte likadant alla så kan ju skilja nån cm. För gången innan det låg ju magen på 29 och då var det tre veckor mellan dom.

Annars såg allt prima ut. Hjärtat dunkade på som vanligt på honom.


Järntabbletter tvingas jag käka igen. Hon kommer kolla mig om två veckor igen.


Nästa vecka är det förlossningsförberedande kurs.

Inget jag ser fram emot, även om det kan vara bra med informationen vi kommer få.


Hoppas det är sånt jag inte visste om jag får reda på för tvingas jag sitta i två timmar och lyssna på sånt jag redan vet kommer jag fejka maginfluensa och gå hem.


Du är på dag 238 av 280. (85%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 6 fulla dagar (v33+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 42 dagar kvar till beräknad förlossning.
Av Debora Persson - 19 augusti 2009 20:28

Det är rätt galet, mitt upp i mitt dåliga humör, min onda aggressiva mörka ilska så blir jag fantamej gladare och gladare ju mer jag tänker på det egentligen.

Tänk om det blir så att vi kan komma härifrån?

Jovisst, som pappa sa så hade han väl rätt. Det var han stolt över i telefonen. Han sa att man inte ha i Malmö att göra. Men man måste ju prova. Hade vi stannat i Karlshamn detta året hade vi inte tjänat så bra som vi gjort under detta året. Hade inte fått jobba så mycket mer än mina 15 garanterade timmar jag hade hemma och jag har ju faktiskt fått känna på hur det är när man trivs på jobbet. Även om det går mig på nerverna ibland.

Och dessutom hade knappast lilleman varit på väg om vi hade stått där, som för ett år sedan utan pengar. Då man inte ens hade råd att unna sig lite kläder eller något annat extra i månaden. Det har vi ju faktiskt här. Här har vi kunnat unna oss det mesta vi velat ha.

Men nu har vi ju faktiskt inte mycket mer i Malmö att göra. Förutom våra jobb.


Nu ska vi snart äta middag, sent som vanligt men vi glömde ta fram köttfärsen så fick bli att vi steker hamburgare och gamla pommes.

Jag ska äta vindruvor ikväll istället..:P

Sally har just kommit hem efter att ha varit ute hela dagen. Efter leken med musen så kom hon hemspringandes med en fågel i munnen. Hon ville komma in och stolt visa upp vad hon fångat. Ville givetvis inte släppa in henne men öppnade dörren och sa till henne att hon var duktig men den skulle hon lömna ute.

Hon gapade och sprang sen iväg och kom tillbaka utan fågel.


Hoppas hon dumpade den i grannens blommor. Kan hon ha kärringen.



Av Debora Persson - 19 augusti 2009 18:42

Tittar på Jerry Springer, han säger att hans gäst är det sjukaste han haft på alla tio år dom haft programmet.

Kan hålla med honom. 

Gästen är en man som tydligen tänder på spyor.

Han hade sprade spyor i påsar, en påse hade han med en spya som var från 1986. Och den jävla påsen öppnade han och luktade på! Han blev kåt av det.

Konstigt att han ens har fru! Påsarna bevarar han tydligen hemma hos en kompis eftersom han inte fick ha dom hemma för sin pappa. karln är typ 40.


Det är tamjefan tur man inte är amerikanare för då hade jag fan skämts. Folk från det landet är tamejfan sjuka på riktigt.

Av Debora Persson - 19 augusti 2009 18:28

Jag och mannen min vatt ju i stan innan.

Först blev det apoteket för att handla lite nödvändigt.

Sen blev det ett varv på stan för att kolla in lite festival. Sjukt mycket folk så man kan ju undra om det inte är någon som gått tillbaka till jobbet från sin semester ännu.. Sjukt mycket folk.

Var inne på Indiska och köpte rökelser till lillebror. Dom hade tydligen inga rökelser i Kristianstad när lillasyster skulle handla det till honom sist.


Sen fick det bli lunch på stan för magen var hungrig.


Efter det blev det HM och köpte scarf och vantar till lilleman.

Danskar som var där och handlade, dom köpte barnkläder för över 4 tusen kronor, det låg runt 4 tusen när vi gick därifrån. Dom tjänar ju på att handla i Sverige, men handla så förbannat mycket är galet. 4 tusen gjorde vi av med i Ullared. Det är sjukt mycket pengar om man tänker så. Handla så mkt på en gång. 

 


Sist blev det att vi köpte fotoalbum till alla foton vi fått hem, så ikväll har jag lite att pyssla med.





Av Debora Persson - 19 augusti 2009 17:49

Vi har sökt lägenheter nu.



Större och billigare än den vi har nu.


Säkerligen bättre.

Mannen min kommer visserligen få pendla en bit till jobbet men det får vara så sålänge. Vi sparar ju en massa pengar på att bo större.

Dessutom kommer det inte vara lika långt hem till familjen och vännerna:D

Med tanke på att det knappt var någon bostadskö så hoppas vi verkligen vi får lägenhet.

Isåfall blir det 1 december, eventuellt 1 november beroende på vilken lägenhet isåfall. 

Kan det bli mycket bättre? Knappast..


Ja det är bara att hoppas på det bästa nu.

Av Debora Persson - 19 augusti 2009 17:27

Ja, nu kan det snart bli krig här.

Vi har idag fått ett brav med klagomål som kärringen gjort så kanslihuset skickat till oss där hon klagat på att vår katt varit inne i deras del.

Fine, det var längesedan och vi får lapp om det NU!?

Varför? Jag skrev ett mejl tillbaka, inte det trevligaste för det gjorde mig vansinnigt förbannad. Dessutom har vi skrivit mail till dom tidigare om detta men fan inte fått något svar tillbaka så man kan ju hoppas dom bryr sig lite mer nu denna gången och skickar oss ett svar.

Det som är tråkigt i det hela är ju att dom inte kommer våga säga särskillt mycket till gapkärringen utan dom klagar hellre på ett par ungdommar, så är det ju alltid med hyresvärldar. Dom trycker hellre ner de unga än de som kommer trilla av pinnen om två år.

Så skit det kommer vi garanterat få. Och dom kommer få tillbaka vill jag lova.

Det är så mycket skit här i detta området. Ingenting fungerar och jag tror att en katt är egentligen deras minsta problem, bättre om dom lögger ner tiden på att få lägenheterna att fungera som dom ska efter deras fuskbygge.

Nu är jag förbannad.

Sol

Av Debora Persson - 19 augusti 2009 11:03

Det har hunnit bli fint väder ute nu.

Sally har varit ute och lekt med maten. En mus som först levde.

Den hade hon kul med, slängde runt på och lekte med.

Sen när han gav upp sitt liv var maten serverad.

Om man skulle gå in i duschen och göra sig i ordning så man kan komma ut idag..

Känner att nu jävlar ska jag ut. För en gångs skull fint väder. Hösten är snart här och vi vetafan hur länge det ska vara fint ute.

Å andra sidan kan jag nu tycka att det vore skönt om hösten kunde komma snart för då skulle jag slippa ha dåligt samvete för jag sitter inne om dagarna och så fort kylan börjar komma så ska ju lilleman komma med dessutom!

Men nu får vi passa på medans solen är framme. 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards