♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 15 augusti 2009 14:17

Upp tidigt idag, mannen min gick upp vid sjutiden och duschade sen väckte han mig. Så steg upp och ut och väckte lillasyster. Mannen stack till jobbet och vi käkade frukost vid niotiden. Karin kom på då att vi kunde åka in till stan vid tiotiden så kunde vi gå lite där innan hon skulle möta sina kompisar från Jönköping. Meningen vatt att jag skulle åka in till stan efter hon träffat sina kompisar, men nu blev det stressigt, in i duschen och göra oss i ordning.

Vatt inne i stan vid halv elva. Hon skulle såklart till Gina och handla, men blev icke så för hon hade inge leg med sig och dom tar leg när du betalar med kort. Pallade inte ut och ta ut pengar.

Triangeln nästa. Jag handlade lite till lilleman så han kommer bli världens snyggaste när han kommer. Köpte även hårfärg. Mörk. Vet inte om jag vågar men mitt hår kommer bli mörkt ikväll. Har ju varit mörk en gång innan och det funkade. Så vi får se hur det blir denna gången.

Triangeln gick vi på tills halv ett då min man hade lunch så blev Thaimat med honom innan vi dumpade lillasyster på bussen mot Entré där hon skulle möta sina vänner.

Jag gick till min buss och mannen tillbaka till sitt jobb. 

Nu är jag hemma och sjukt trött och sjukt ont i ryggen. Vila blir det på detta.

Ciao.

Av Debora Persson - 14 augusti 2009 18:24

Nu är vi hemma från stan. Hämtade Karin på stationen, åkte hem och vände, hämtade pengar och lite sånt sen fortsatte vi in till stan för att leta festival och parkeringsplats.

Först käkade vi på Max eftersom vi vatt döhungriga.

Sen blev lite shopping, tvungen att hitta present till mamma så hittade lite till henne. Karin köpte mössor till vår lille bebis som dessutom passade till dressen hon köpte till honom som vi fick när hon kom till oss. Och mannen min köpte sig en tröja.


Gick där i två timmar ungefär innan det bar av till Maxi för att shoppa mat till ikväll.

Flygande Jacob blir det ikväll med efterrätt gurka, morötter och dipp.

Inte helt fel. 



Av Debora Persson - 14 augusti 2009 13:24

Tamejfan har plockat ite här hemma nu innan vi ska hämta K och det har bidragit med att jag har fått så in i helvete ont i ryggfan.

Det är vad man får tillbaka för man ska vara duktig nu för tiden. Ondska.

Kommer bli bättre i ryggen när jag får gå lite sen, men å andra sidan kommer jag få ont i magen för det.

Det enda som inte gör ont nu är att han hickar där inne just nu.



Av Debora Persson - 14 augusti 2009 11:20

Vid tvåtiden kommer lillasyster med tåget så då hämtar vi henne. Sen blir det en runda på stan då det är MalmöFestivalen. Känner på mig att det kommer kanske bli lite av en pest, då hon alltid ska gå lite för länge i alla klädaffärer. Men som tur är ska hon träffa sina kompisar imorrn så då kan dom gå huuur länge dom vill i sina affärer.

Men i vilket fall så tycker jag det sk bli kul att hon kommer :)


 


Av Debora Persson - 14 augusti 2009 08:37

Som vanligt så betyder Fredagar NY vecka för vår del.

Han där inne i magen blir en vecka äldre och just nu har vi kommit till vecka 34. Inte många veckor kvar nu inte. Och det är skönt, snart dags att börja planera lite så allt är klart och redo när han ska komma. 


 


Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.








Av Debora Persson - 14 augusti 2009 08:16

Så då istället för att vara nervös för att börja skolan idag så har jag nu ringt och skrivit av mig från dom kurserna.

Känns jävligt surt ska jag be och få tala om.

Men vad ska man göra? 

Lägga mig brevid Saööy och försöka somna om.


Av Debora Persson - 13 augusti 2009 21:18

Magen alldeles spänd och hård på mig nu. Inte alls mysigt. Det gör det svårt för mig att andas med. Hicka har han haft där inne idag. Och han sparkar mig på mina revben.


Imorgon får vi besök av syster.

(lillebror fick frågan av en kompis om han ville följa med till Barnens Gård imorrn, så då sa jag till han att det är bättre om han följer med sin kompis, mig träffar han ju nästa helg. Fast han ville träffa mig nu med men BG är nog roligare för honom. Men han är så söt så vill egentligen ha honom här hos oss ändå.)

Hon vatt iallafall 99% säker på att det blev imorrnhon kommer. Så vi får väl se. Annars kommer hon på lördag. 

Av Debora Persson - 13 augusti 2009 17:14

Pratade med mamma om skolan. Lika bra att ringa och skriva av mig därifrån så snabbt som möjligt så det inte ens ser ut som om jag börjat där för då får jag väl inte ens pengar från försäkringskassan den dagen.

Sjukt system dom har försäkringskassan. Hon sa till mig att när man får  föräldrarpenning så  ska man vara hemma och passa barn. Visst att man är hemma och passar barn. Men då borde man under året man är hemma med föräldrarpenning inte ens få åka till affären utan ungen eller lämna bort den till mormor ett par timmar för lika gärna då borde man inte få föräldrarpenning som att man sitter hemma med ungen intill sig och pluggar samtidigt några timmar i veckan. 

Dom menar med andra ord att under ditt år hemma får du inte lämna ungen 2 minuter eftersom du får pengar för att passa den...?

Jävla nötter. 




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards