♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 7 augusti 2009 11:38

Nu när man går hemma tänker man mer på det än vad man gjorde innan. Mår inte alls bra här längre, behöver verkligen komma hem igen. Även om jag trivs på mitt jobb och med dom jag jobbar med. Karlshamn måste vara en stad där det pratas mest skit i världen och som har mest idioter på minst yta, men vi behöver komma hem. Här finns det oxå idioter. Men mer utspritt givetvis. Och falska människor som vänder jackan efter vinden. Hela tiden. Männsikor man inte förstår sig på. Männsikor som det känns som om dom tävlar mot mig. På alla sätt, dom ska alltid ha det bättre, värre eller komma först med det ena eller det andra. Det orkar jag inte med. Till och med så vi kan tänka oss att flytta hem till Bjäraryd. Bjäraryd som jag för ett par år sedan flydde från, som jag inte klarade av att bo i med brist på liv och allt annat där ute i skogen. Mörrum som jag aldrig skulle sötta min fot i, som jag visserligen sen gjorde men som jag tänkte att jag aldrig skulle flytta tillbaka till skulle vi kunna tänka oss att bo i igen. Olofström däremot går fetbort för mig, och Svängsta. O och S är bara fulla med sit i stort sett. Stackars mamma trivs visseligen att jobba där och stackars Kalleponken trivs med att bo i Svängsta. Men aldrig jag.

Karlskrona skulle inte min man sätta foten i när det gäller boende. Boende kommer inte vara några problem för oss om vi flyttar hem igen men jobb och utbildning måste vi få ordning på. Trodde aldrig jag skulle tröttna på Malmö såhär snabbt, efter ett år. Tänkte att när vi blir äldre om många år skulle vi flytta hem  igen. Men tiden går snabbt här och snart kommer den lille som jag inte vill heller ska växa upp här. Och så otrevliga folk är här, inte alla givetvis men över lag så är stadsbor otroligt otrevliga. Nej, hem till familjen och riktiga vänner. Skulle göra allt för det. Fattas bara en pusselbit för det, det är det som är så jävla typiskt.

Av Debora Persson - 6 augusti 2009 13:54

Känner mig lika halvdaskig som igår ungefär, till och från känns det som om jag har feber men det har jag inte. Svettas som en gris och är allmänt trött hela tiden. Blir vila med oth istället.

Finns ju inte mycket annat jag kan göra heller.Ingen ork i kroppen.

Men som tur är tar min man ut tre timmar i tidbank idag så han slutar istället 17.45 Så då är jag ju inte helt jäkla ensam hela dagen utan får sällskap om några timmar.

När han kommer hem blir det att vi MÅSTE åka och storhandla för vi har absolut ingenting här hemma!

Efter det ska vi nog försöka hinna med en promenad ute med. Mår kanske bättre om jag kommer ut lite med.


Sally har hittat sin säng.. 



Av Debora Persson - 6 augusti 2009 13:50

Du är på dag 224 av 280. (80%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 6 fulla dagar (v31+6).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 56 dagar kvar till beräknad förlossning.


 

 Nu är det inte heller långt till ultraljudet igen. Dit ska vi på måndag och det ska bli kul att se honom igen!










Av Debora Persson - 5 augusti 2009 20:48

Du är på dag 223 av 280. (79,6%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 5 fulla dagar (v31+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009

Du har 57 dagar kvar till beräknad förlossning.


I vecka 32 väger din bebis närmare 1.8 kg och är c:a 44 cm från topp till tå.

Under den här perioden rör bebisen sig mer och kraftfullare än någonsin. Kommande veckor bli utrymmet att röra sig allt mindre, och den så kallade fosterställningen blir den enda möjliga. Håll reda på fosterrörelserna och kontakta MVC om de plötsligt skulle minska i frekvens och/eller intensitet.

Tillväxttakten avtar nu något och utgörs främst av ökat underhudsfett som också gör att bebisen ser rundare och mindre skrynklig ut. Amningsreflexen är utvecklad och vid beröring av kinden vänder bebisen på huvudet för att söka efter bröstet, och beröring av underläpp gör att den öppnar munnen. Den klarar också att suga och svälja på ett koordinerat sätt.


Lanugohåren som har täckt barnets hud börjar försvinna. En del kan finnas kvar på axlar och rygg när barnet föds. De flesta rynkorna i ansiktet är borta och barnet utvecklar förmågan att svettas. Rörelserna i magen kommer att vara som starkast den här veckan och de övergår nu mer till att kännas som knuffar eftersom barnet får allt mindre utrymme att röra sig i. Barnet har nu mycket goda chanser att överleva om det föds.

Din livmoders översta del finns nu c:a 13 cm ovanför naveln. Nu när bebisen vuxit sig så stor och livmodern är högre i buken kan du märka av en ny upplevelse: när bebisen ligger uppochner i mage kan den sparka uppåt och träffa dina revben. Trycket kan göra att det känns ömt, särskilt om bebisen fastnar med en fot mellan revbenen. Du kan delvis förhindra detta genom att sitta upp så mycket som möjligt.


Om du hastigt svullnar och samtidigt ökar snabbt i vikt kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Det är allvarligt och orsakar högt blodtryck. Om du misstänker att du har drabbats av havandeskapsförgiftning måste du kontakta din barnmorska omgående. Havandeskapsförgiftning kan leda till försämrad tillväxt hos fostret. I sällsynta fall kan det vara livshotande. 

Eftersom kroppen förbereder sig inför förlossningen kan du känna förvärkar. De påminner om mensvärk.



 




Av Debora Persson - 5 augusti 2009 20:16

Fråga mig inte vad jag gjort idag. För har inte gjort ett skit. Inte mer än att sovit till och från och tittat på OTH.

Magen är alldeles hård på mig och känns som om jag ar kramp i den eller nått.

Så blir inte mycket mer än vila idag. Imorrn hoppas jag på att jag är bättre och vädret fortfarande kommer vara kanon för då kan jag gå en runda iallafall.

Mannen min slutar 21 idag, men förhoppningsvis kan han gå lite tidigare eftersom dom inte haft ett skit att göra på jobbet idag heller. Tiden har gått sakta där för honom.

Kanske när han kommer hem man skulle dra sig upp ur soffan och gå en liten runda? Inte lika varmt då, här hemma är det extremt varmt och jag svettas nästan som en gris. Luften är som död här. Kunde fläktat lite men inte ens det gör det och ändå har jag altandörren öppen. Känns inte. Hörs bara, för grannarna har hela tjocka släkten hos sig igen, ett jäkla liv på dom och ungarna springer fram och tillbaka och jagar deras lilla hund.


Ah, fläkten ska jag fan sätta igång nu. Sally kom precis hem nu så lite sällskap:) så det kanske börjar ljusna för mig:)





Av Debora Persson - 5 augusti 2009 13:08

Vädret ute är kanon. Men har ingen ork att klä på mig och gå ut. Mår inte så bra så kommer bli inomhus idag. Känns surt egentligen men inte mycket man kan göra åt det. Kanske blir en runda sen trots allt ändå. Men får bli senare.

Ska laga mig lite mat nu. Inte för att jag är hungrig utan för jag måste ha något bara.

Sen blir det väl omstart på One Three Hill antagligen. Fem säsonger framför mig så kommer ju ha att göra ett tag frammåt.


 



Nu blir det stekt potatis.






Av Debora Persson - 5 augusti 2009 08:43

Idag är en dag som jag absolut inte kommer göra någonting på.

Det är min första dag som jag är helt ensam sen jag började gå hemma.

Inte för att jag klagar men jag behöver lite ensamhet just nu. Bara någon dag så..Alltrd trevligt med sällskap och jag behöver det. Men alla behöver vara ensamma med.

Om jag ska göra något ska jag göra äppelpaj. Annars trivs min kropp med att bara ligga. Har så ont om nätterna nu, och när jag ska vända mig eller stiga upp så går det knappt. När jag vänder mig så vaknar jag till varje gång av smärtan.


Nu, förhoppningsvis stiger min man upp snart. Jag är hungrig och vill inte äta frukost själv.






Av Debora Persson - 4 augusti 2009 21:23

Äppelkaka från Ikea funkade fint i magen nyss.

Har inte gjort ett skit i stort sett sen Fia åkte från mig. Legat på soffan och slappat på soffan. Läst om lite förslossningen. Om bedövningar och en massa. Gode tid, inga sprutor för min del iallafall. Då kommer jag nog dö. Får nog nöja mig med massage och lustgas och sen får jag lida resten hellre.


Idag är det iallafall 58 dagar kvar tills han kommer. Men får ändå hoppas det blir ett septemberbarn. Det räcker ju med att han kommer 1 dag tisigare bara. Tänk om han skulle komma på mammas födelsedag? Den 27 september. Må hända.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards