♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 7 oktober 2010 06:32

Morrs!

Mår inte helt prima men vad gör det? Mår väl tillräckligt för att stå ut en friluftsdag med skolan..

Och i detta underbara regnväder.

Min lilla plutt sover fortfarande.
Att han hade svårt att somna igår förstår jag verkligen inte. Han var uppe vid 06.00 strax efter mannen gick till jobbet. När jag hämtar honom på dagis sover och har gjort endast en liten stund. Förutom den lilla sovstunden har han sovit 30 minuter efter lunch.

Alltså knappt någonting! För han sov heller inte hemma efter dagis.

Den pojken vill verkligen inte sova :)



Dax att göra sig i ordning nu kanske..

Av Debora Persson - 6 oktober 2010 17:21

När jag vaknade i morse kände jag mig som en överkörd grävling på E22:an.

Ingen vacker syn heller för den delen. Men tog mig upp och gick till dagis med Maximilian. Efter att ha lämnat honom kom jag på att min telefon fortfarande var kvar hemma så det var bara till att asa sig upp för alla trappor, leta upp den och ner igen till bussen.

Hade redovisning på svenskan, boken Inspärrad som jag läst. Gick väl bra.

Efter det var det matte och sen orkade jag inte mer så fick bege mig hemåt. La mig på soffan med ett par alvedon som bästa vän och somnade som en stock.

Ikväll ska jag käka/dricka allt som kan göra mig frisk så jag kan vara iväg i skolan hela dagen i morgon!


Nu blir det gos med den här vackra ungen!   

 




Av Debora Persson - 6 oktober 2010 15:18

Hur underbart hade det inte


varit om man vann allt detta!?





★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★



 


"Jag är med och tävlar om en stor goodiebag värd minst 8000 kr hos Lindet. Tävlingen hittar du här! Var med du också!"





Goodiebagen innehåller:


 Canvastavlan.se sponsrar med ett presentkort på 600 kr att köpa canvastavlor för. Dessutom bjuder de på frakten!


 Karin Herzog sponsrar med en lyxig Oxygen Foot Cream.


Kalaslagret sponsrar med ett presentkort på 500 kr att shoppa kalasprylar för.


 Cb kids sponsrar med ett presentkort på 200 kr.


 Namnnappen sponsrar med en motivnapp.


 Barntyger.se sponsrar med en stor och en liten textilkorg från Nyblom o Kollén.


 Spöket Laban sponsrar med Tummen badcapé och Tummen reflex till vagnen.


 Bambino Mam AB sponsrar med ett On-the-Go –kit ( picnicbox, sportflaska, bestick osv ) från Bambino's sortiment.


 Darling Express sponsrar med ett presentkort på 250 kr. Darling Express, som har perfekta presenter till nyfödd baby, levererar gärna vinsten presentinslagen.


 Pappaprylar sponsrar med en valfri vara till ett värde av upp till 500 kr från Pappaprylar.se - babymonitorer, skötväskor, barnsäkerhet och mycket mer!


 Studio Nele, som bland annat säljer fina doppresenter, sponsrar med en valfri grafisk tavla (21 * 30 cm).


 Önskefoto sponsrar med en Fotokalender Klassisk med ett lyxomslag.


 Kalasform sponsrar med 8 paket Mumim bakformar (tryffel och muffin).


Pledd.net sponsrar med en personlig Baby filt i valfri färg. En babyfilt med barnets namn, födelsedatum, födelsetid, vikt, längd och dedikation.


 KidMix sponsrar med en halsduk från Fransa Kids.


 My Own Style sponsrar med en almanacka i plåt med praktiska magneter att flytta på för att välja datum.


 myHeart sponsrar med par örngott/Kuddfodral, Mitt hjärta tillhör dig.


 Barnkalaset sponsrar med en valfri tårtbild (oblat).


 Leklandet sponsrar med ett presentkort på 300kr att köpa leksaker för.


 Living and room sponsrar med två kökshanddukar.


 Lindblom of Sweden sponsrar med fyra valfria tavlor (15 x 15 cm). Lindblom of Sweden har en barntavla för alla.


 MyKidoo sponsrar med ett matset och bestick.


 Familjesmycken är med och sponsrar med ett presentkort på 500 kr. Familjesmycken har underbara namnsmycken för hela familjen.


 Ecoloco sponsrar med en ekologisk shoppingväska från Katvig, som går att göra om till en barntunika.


 Bokstavsboden sponsrar med en valfri bokstavskudde.


 Snutten.se sponsrar med ett 3-pack snuttefiltar.


 Bioform sponsrar med Broncilan och Flurival som är perfekt mot höstens förkylningar.


 Royaltstick.se sponsrar med en Royal T-Stick.



★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

38

Av Debora Persson - 5 oktober 2010 21:10

38.1 i feber ikväll.

Håller just nu på att dricka det där jag fick tipset om, smakar ve och faeen men det går ner. Surt som sjutton är det med.

Men om man ska bli frisk så ska man :)

Av Debora Persson - 5 oktober 2010 19:52

Frågan är om man inte känner sig sämre nu än vad tusan jag gjorde i morse...

Tvi.

Ska testa det som Tina ringde om innan. Lite Silver, lite sprit och pressad citron under tungan så ska det nog göra susen.

Men först ska en tjabbig liten kille i säng!

Av Debora Persson - 5 oktober 2010 14:29


Bilder som pappa skickat till mig från dopet i söndags. Tyvärr fick jag dom inte att bli större än så här?

                                


Födelsedagspresenter till Maximilian som han fick i helgen. Han tackar så hemskt mycket för presenterna. Hann väl inte riktigt tacka just då eftersom vi hade en övertrött pojk en sjuk mamma så vi gick och la oss tidigt..


Från Faster med familj och gammelmormor.

  Från farmor och farfar Från gammelfarmor och Nisse. 



Hemma hos mormor och fikar.

   



Även jag fick lite bilder från dopet. De flesta blev suddiga och inte alls bra. :/

Här har vi iallafall Farfar och Sonja med lille Hugo

  Maximilian med Moster Karin      

Av Debora Persson - 5 oktober 2010 13:11

Har ännu inte blivit frisk än, men med en massa alvedon, cvitaminer, silver, askorbinsyra, te, halstabletter och enchinacea så har jag iallafall blivit mycket bättre. Hostar sönder mina lungor, är fortfarande täppt i nosen och är allmänt hängig men man kan inte ligga och dega hela dagarna så har faktiskt pluggat en del medans man bara legat och slöat och väntat på bättre tider.

I morgon ska jag banne mig bege mig till skolan igen. Kan inte vara borta längre nu. Och dessutom har jag redovisning i morgon så får hoppas vid gudarna att jag blir bättre till i morgon!






Av Debora Persson - 5 oktober 2010 11:15

Efter en massa "det kommer i morgon" så sa de idag att de inte fått in någon beställning. Vi skulle få beställa det en gång till.

Så ringde bort igen, satt i telefonkö i 20 minuter och skällde lite och vips 20 minuter senare var det här!





Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards