♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 4 oktober 2010 19:15

Fortfarande inget internet.

Bra jobbat personalen på Bredband2, slår vad om att ni har

provisionlön era värdelösa nötter.

Sitta i telefonkö i mer än 25 minuter utan att veta vart i kön man står.

Tillslut kommer man kanske fram och man får något dumt svar tillbaka.

"Det kommer i morgon" har de nu sagt mer än en gång.

Av Debora Persson - 3 oktober 2010 18:48

Hej jag lever!

Har dock varit iväg i blekinge och har inget


internet för tillfället så sitter på gubbens internet på telefonen.


Har firat både Maximilian och svärmor samt varit på Hugos dop denna helgen.


Har dock blivit sjuk, fruktansvärt förkyld så hade helst velat gå och lägga mig nu.

Jag orkar ingenting just nu. Helt värdelöst.

Skriver i morgon när vi fått tillbaka internet.

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 19:39

Efter bvc har min lilla pojk varit gnällig så det är väl från vaccineringen.

Nu har han precis somnat. Förhoppningsvis för natten. Han har knappt sovit sen i förmiddags när vi låg och vilade båda två. Han somnade på vägen hem från bvc men det det är bara några minuter bort så han sov inte alls länge.

Har dock inte hunnit göra något speciellt alls idag eftersom jag underhållit min pojk med allt han krävt idag.   

Så nu ska vi strax äta lite tacos och sen ska jag fortsätta att märka Maximilians kläder och börja packa ner allt som ska med till blekinge.


Mellanmålet åt han utan mammas hjälp idag..:)

 


Min lille plutte när vi hade morgonmys!

   

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 16:01

Så jobbigt det kan bli om man råkar sno någon annans tvättid. Häromdagen bokade jag tvätt 15-17 till idag, som jag då tänkte skulle vara den 31 september. Så gick ner vid 15 och slängde in tvätten utan att titta på bokningstavlan.


Nu när jag kom ner igen så såg jag att där stog en tvättkorg full av kläder så tittade på tavlan och såg att någon annan hade boken den tiden för idag, den 1 oktober. Blev stressad och slängde ner mina kläder i tvättkorgen och hoppades att den andra maskinen skulle bli klar innan de som hade bokat skulle komma tillbaka och skälla på mig.


Dessvärre så var ju tvättmaskinen så jäkla långsam så de kom ner. Först kom kvinnan, såg jättesur ut och sen kom mannen in, då ser jag att det är mina grannar som under oss. Mina mint älskade grannar. De har en dotter som är så fruktansvärt jobbig.

Hon och hennes kompis. De frågar VARJE gång man möter dom vad Maximilian heter. Då svarar jag med hans namn och kompisen säger VARJE gång att så heter hennes storebror med.

Häromdagen satt de utanför huset när jag kom hem från skolan så då frågade hon vart mitt barn var. Sen skrek hon att MAN MÅSTE HÄMTA SINA BARN PÅ DAGIS!! jo, tack jag vet.

Gick upp och lämnade min väska för att sedan gå till dagis, så satt de där och frågade var han var igen. Och när jag hämtat Maximilian sitter de fortfarande där och sa något som jag inte hörde..

Sen springer de i trappen och slänger reklam i vår brevlåda.

Häromdagen hann jag öppna dörren innan de hann försvinna så jag fick skälla på dom och slänga tillbaka reklamen till dem igen...

Iallafall så var kvinnan sur för jag snott hennes tvättid men mannen sa att det inte gjorde något, frågade om jag var svensk och sen hälsade han på Maximilian medans kvinnan mumlade något samtidigt som hon slängde in tvätt i maskinen.


När jag sen försvann snabbt som sjutton mötte jag deras unge i trappen. "VAD HETER HAN? ÄR MIN MAMMA HÄR???"

Hon dyker upp hela tiden när man minst anar det så bara står hon där rättt vad det är.

Den ungen har något mörkt i blicken som man blir rädd för.

En liten djävul.


 
  

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 15:16

Vi beslutade oss för att gå till bvc idag eftersom han inte hade någon feber alls.

Så först var det vägning och mätning. Gick bra och han växer och frodas. Han var först på toppenhumör, pratade, skrattade och pekade. Sen försvann bvcsköterskan för att hämta vaccinet han skulle få idag. Så fort hon kom tillbaka blev han på dåligt humör och ville absolut ingenting längre.

Efter första sprutan var han vansinnig. Och efter andra sprutan var han ännu mer vansinnig. Så fort han lugnat ner sig så vinkade han Hej Då till sköterskan fast vi inte ens var klara så han hade nog ingen lust att vara kvar efter hon gett honom sprutorna. Blev lite prat om hans stora problem med att sova och lite annat.

När vi sen skulle gå så vägrade han vinka till henne.

Nästa besök blir om 6 månader och då blir det spruta igen...

Men om man vill så får man komma när barnet är ca 15 månader så efter jul ska vi nog gå dit ändå för att se hur mycket han växer:)



Vikt:

Födelse: 3490 g


1 oktober, 1 år gammal: 11215 g


Längd:

Födelse: 50 cm

1 oktober, 1 år gammal: 78 cm


Huvudomfång:

Födelse: 34

1 oktober, 1 år gammal: 46.8 cm

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 11:48

Vaknade för en liten stund sedan. Jag och Maximilian gick och la oss i sängen eftersom han var så trött så hoppades jag på att få honom att somna i vår säng. Såklart somnade han inte direkt så jag låg och blundade så han skulle tro att jag sov, och jag måste somnat. Likaså Maximilian. Där låg vi och snarkade en stund innan jag vaknade. Han sover fortfarande men jag hör hur han ligger och snurrar så han vaknar nog när som helst..

Stackars Dennis har ringt flera gånger idag men har inte svarat för haft den på ljudlös och så har jag lagt ifrån mig den utan att sen hitta den så han tror väl inte vi lever längre.


Känner mig helt stelfrusen om mina fötter, hade behövt ett par varma tofflor nu när det börjar bli kallt...

 

Ska strax börja packa våra väskor så vi slipper göra det ikväll.

Blir blekinge denna helgen. Först ska vi bege oss till Sölvesborg och min mamma, fira henne lite eftersom hon fyllde år i veckan och på tisdag åker hon, Göte och Algot de gottegrisarna till Egypten. Så får passa på att fira innan de åker.

Senare blir det Mörrum för att fira Maximilians farmor, firar väl även Maximilian på samma gång där.

Söndag förmiddag är det dop för lille Hugo som gäller i Karlshamn.

Så fullt upp kommer vi ha hela helgen.

Får bara hoppas på att Maximilian blir bättre med sin hosta med..

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 08:05

Hej Oktober!

1 oktober idag, helt sjukt vad tiden går fort!

Maximilian fortsätter att hosta så han blir hemma idag från dagis. Men han har inte haft feber än iallafall så det är ju bra :)

Egentligen är det dags för 1-årskontroll på bvc i eftermiddag. Hinner han inte få feber innan dess så beger vi oss dit, annars får vi stanna hemma. Får se hur pigg min lille plutt är :)






Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards