♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2010

Av Debora Persson - 6 november 2010 13:12

Precis hemkomna från Sölvesborg. Vi mötte upp mamma & Algot på ridskolan och så satt vi sen och tittade på när barnen red.

Maximilian ville inte alls sitta stilla och titta på utan det skulle vara "bära Maximilian" hela tiden annars gick larmet på honom och eftersom man inte får skrika och störa där inne så var det bara till att uppfylla hans önskningar.

Algot var i vilket fall jätteduktig fast han blev attakerad av en annan häst.


Danne & mannen kom tillslut och hämtade oss så vi kunde åka hem igen. Pojkarna har varit nere i tvättstugan medans jag och lilleman myser i soffan. Jag är redan skittrött efter vår lilla utflykt så ska lägga mig och vila en stund så man orkar med resten av dagen.

Av Debora Persson - 6 november 2010 08:18

God Morgon!

Idag har vi ställt klockan för idag ska vi iväg.

Jag och Maximilian ska träffa mamma & Algot borta vid stallet i Sölevsborg medans mannen åker till Karlshamn för att hämta upp Danne.

Det är tur de rider inomhus idag för jäklar vilket pissväder det är ute!

Så snart blir det frukost & så ska vi göra oss i ordning så vi kommer iväg i tid.


      


Av Debora Persson - 5 november 2010 21:06

Har precis tryckt i oss massor av tacos och ett glas vin på det tillsammans med ett samtal med mamma i telefonen. Idol i bakgrunden medans Maximilian far runt soffbordet fram och tillbaka och underhåller oss.

Friday i´m in love


Av Debora Persson - 5 november 2010 18:33

 

        

 

Av Debora Persson - 5 november 2010 16:06

Vilken slappedag det är idag!

Vi åkte in till stan för att mata ankorna men det började regna och det blåste en del så vi slängde snabbt iväg brödet till ankorna sen åkte vi hem igen.

Sparade lite bröd till i morgon så vi kan hoppas på bättre väder då.

I morgon kommer förresten Danne hit och gör oss sällskap till på söndag. För då ska de och mannens bror och pappa bort till Malmö för att glo på fotboll.

Vad jag och Maximilian ska göra hr vi inte besästämt oss för än men det löser sig alltid.


Resten av denna dagen fortsätter vi att ta det lugnt. Blir det vanliga fredgasmyset här hemma- tacos och idol.

Av Debora Persson - 5 november 2010 08:40

Det finns inget bättre än att vakna & det hänger en nyvaken och glad pojk ovanför en och så får man en puss och en kram.

Underbart att vakna av det. Det är annat att vakna till när han ligger och skriker och sover samtidigt för då är han omöjlig att lugna ner.

Det var Maximilian det.


Att vakna mitt i natten av att mannen skriker "DebbieDebbieDebbieDebbie!!"

i panik är dock inte lika kul.

Jag frågade vad det var om, lät som om någon skulle dö eller något och han frågar vad en viss undersökning kostar som du går till dokton för att se hur många sjukdagar du haft om man ska börja ett nytt jobb.

Jag fattar inte vad han menar och han blir förbannad för att jag är trög.

Sen börjar han snacka om någon jäkla orm och jag blir irritrad över att han väckt mig för att tjaffsa om dessa saker.

Oftast är det jag som pratar i sömnen och aldrig mannen.

Tillslut får jag väl honom att vakna och han hade väl någon mardröm.

Men jag kunde ju inte somna om på ett bra dag eftersom han redan skrämt livet ur mig.


Idag är det fredag och vi har ingenting plaerat alls idag.

Hur skönt som helst.

Om vädret håller i sig så åker vi in till stan och matar ankorna.

Annars får vi se vad vi hittar på idag.


 

Av Debora Persson - 4 november 2010 20:13

Familjen Persson-Sunesson


 


 


       

Av Debora Persson - 4 november 2010 20:07

Maximilian är en liten gottegris precis som sin mamma.

Muffins hittade han denna gången och efteråt låg det muffins i hela nydammsugade vardagsrummet.

Muffins runt munnen och han var supernöjd med sit kap.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards