♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 12 december 2010 17:24

Ett ögonblick.

Tror jag är på dag 16 så vi kör på den..

Hm, vad ska man skriva här egentligen?

Ett ögonblick som man minns, nästan in i minsta detalj är ju när man låg på förlossningen. Det är ett ögonblick man aldrig glömmer. När man kom dit, när det var dags och när man hade fött. Jag var i rena chocken över att det hade gått så snabbt så kunde inte tänka klart, ändå minns man allt. Hade föreställt mig att när det väl började så skulle jag behöva bli hemskickad flera gånger och sen när jag väl skulle få stanna behöva ligga i ett och ett halvt dygn. Så när hela processen endast tog fem timmar så var det en chock för mig. Jag trodde jag skulle ligga och stortjuta av lycka när han var född men eftersom man var i sådan chock över att det gick så snabbt som det gick så blev det inte så. Helt konstigt.

Men i vilket fall. Det är garanterat ett ögonblick man minns. Och alltid kommer att göra.


         

Av Debora Persson - 12 december 2010 16:27

Idag har vi haft Maximilians farmor och farfar på besök, de hade med sig frallor så det blev fika också. :) När de hade åkt så tog det inte många minuter innan han somnade. Inte så konstigt för han satt banne mig inte stilla en sekund. Bus bus och åter bus var det. Han satt inte ens stilla när vi fikade den lilla busen.

Nu blir det soffläge en stund. Ska försöka plugga lite med innan dagen är slut.

Tredje advent idag! Tiden går skitsnabbt verkligen!


 

Av Debora Persson - 12 december 2010 10:20

Idag vaknade vi av en skitglad pojk som var generös med pussar och mys. Vaknade lagom till julkalendern vid kvart i nio. Efter kalendern blev det fruskost. Och dans.


Av Debora Persson - 11 december 2010 21:45

Maximilian brukar aldrig ha tålamod med att sita och läsa/titta i en bok men en utav pekböckerna han lånade på bibblan idag har varit mycket populär!

Han sitter och tittar i den länge och pekar på bilderna. Säger "titta titta" hela tiden. När man kommer till djuren så vill han att vi ska låta som djuren gör och så försöker han med samma sak. Jäkla gullunge.


För övrigt så slog det mig att vi inte ens har PEKBÖCKER hemma till Maximilian! Vi har massor av böcker med mycket bilder och lite text, men inga som helst pekböcker. Varför inte egentligen? Pekböcker bör ju varenda unge ha så varför har inte Maximilian det?

Böckerna med text verkar inte intressanta för honom, pekböcker ska det vara. Det kan man ju sitta länge och titta i ;)


 

Jag har gjort något konstigt med min dator. Har på något konstigt sätt råkat "spärra" bilder så jag ser inga bilder alls på bloggplatsen längre.... Och vetetusan hur man gör för att få tillbaka det så som det var innan. Jag vill ju kunna se alla bilder!   

444

Av Debora Persson - 11 december 2010 20:00

444 dagar har du funnits hos oss. Otroligt!


 

Av Debora Persson - 11 december 2010 19:45

Dagens present innehöll lördagsgodis!

Gottgottigottgott


   


     

Av Debora Persson - 11 december 2010 19:41

Har inte alls hunnit med allt jag skulle idag... :(

Men vi har iallafall varit borta på biblioteket och lämnat tillbaka några böcker och Maximilian har lånat tre böcker som han ville ha. Han tycker det är roligt att leka där med, dessutom hade de akvarie med fiskar i som var spännande.

Efter bibblan så bar det av för att handla mat. Mat i magen fick Maximilian i affären eftersom de bland annat bjöd på julskinka där. Max åt två stycken, en banan och morotssticks så han var definitivt nöjd med shoppingen.


På bibblan
       

Av Debora Persson - 11 december 2010 12:13


"Jag tävlar hos mammatillknut om ett par ullhalksockar från stellaris.se.

Var med du oxå och tävla HÄR".

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards