♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 10 december 2010 20:26

Har precis ätit middag, den vanliga fredagsmaten :)

Nu blir det idolfinal och mys i soffan. Jag och Maxentaxen hajear på Jay medans mannen hejar på Minnah. Å andra sidan gör det inget om Minnah vinner för tvåan kommer oftast ändå.

Men åh, vad vill vill höra "like a prayer"! Han gör den så jävla bra!

Äntligen helg nu och hela min helg är fullplanerad.

Har massor att göra här hemma med städning och tvättning.

Måste även ta och plugga plugga plugga som sjutton i helgen eftersom jag har stort prov nästa vecka som jag verkligen måste klara. Det är historia det. Så har jag även engelska och så ska jag vila. Jag behöver verkligen det.


När jag och Maximilian satt och tittade på barnkanalen innan så skrek han till, blev ledsen och skulle sitta i mitt knä. På tvn var det en gammal grön läskig sak som luktade illa i munnen eftersom hon ätit vitlök och ost så varje gång monstret syntes blev han ledsen stackarn :(

Monstret från Hemliga Klubben

 

Av Debora Persson - 10 december 2010 17:59

Två veckor kvar till julafton, alltså har vi öppnat lucka 10 idag. Nästan så fort vi kom hem från dagis så hittade lilleman paketet med nummer 10 på så lät honom öppna direkt :)

På tredje bilden under så ser man att han kollar en extra gång i pappret paketet var inslaget i. Betyder antagligen att han inte alls var nöjd med dagens present;)

 

Av Debora Persson - 10 december 2010 06:06

Orättvisst att behöva gå upp idag. Jösses vad trött man är. Men det är sista dagen innan helg och jag slutar ändå tidigt.   

Nnu blir det kaffe och göra sig i ordning och så ska jag väcka min lilla sjusovare inne i sovrummet så vi hinner gosa lite innan vi ska till dagis   

Av Debora Persson - 9 december 2010 21:48

Pratade med min gullebror Algot innan. De har haft Nobelfest på skolan så han har haft mina kläder på sig idag. Kavaj, skjorta och väst. Stiligt. Han had einte tid att prata med mig så länge men han berättade att han hade haft tur som fick sin flickvän som bordsdam. Flickvännens kavajer var sjuk så Algot fick sitta med henne istället. Det var han glad för. Så berättade han att tidningen varit där och han hade spelat saxofon för alla där. Så duktig han är!♥

  Algotplutten på nobelfest för ett par år sedan♥♥



För övrigt har det inte hänt mycket ikväll.

Mannen var sen hem idag med... :S

Jag och Maximilian har lekt massor.

Nu är det iallafall snart läggdags så vi sen kan påbörja sista arbets/skola/dagisdag denna veckan!

 

Av Debora Persson - 9 december 2010 21:28

I min handväska.

I min väska finns det massor. Tung är den alltid.

Oftast innehåller den böcker till skolan, pennor, plånbok, nappar, matlåda, dricka, våtservetter, handkräm och massa annat. Innehåller inte väskan  några böcker så finns där istället blöjor, extrakläder, nappflaskor, välling, barnmat och andra bra-att-ha-till-barn-saker.

N höll i min väska häromdan och hon tippade på att den var en 5-6 kilosväska.

Inte konstigt att man får ont i nacke/rygg/axlar.

Av Debora Persson - 9 december 2010 17:52

När vi kom hem satte vi oss och myste med pepparkakor och saft.

Till det blev det paketöppning igen..


 

Av Debora Persson - 9 december 2010 14:14

Mitt lilla gos för ett år sedan ungefär.

Saknar honom idag och längtar till jag är hemma från skolan så jag får hämta honom på dagis. Han var ledsen när jag lämnade honom idag med. Skulle tagit i trä när jag var så glad att när det var så enkelt att lämna honom. När han alltid var glad och vinkade hejdå. Nu för tiden är han alltid ledsen min lilla älskling.

Foto nu, vi gör porträtt på oss själva. Och så får vi tomteskägg och luva!

Tjao


        

Av Debora Persson - 8 december 2010 21:33

God Kväll. Äntligen snart är onsdagen över. Mannen var hemma senare idag igen. Tåget som vanligt... Men jätte sen var han egentligen inte. Han missade bussen så var tvungen att vänta på den. Vi har kollat på bonde söker fru, och tamejfaaan vad man får skämmas över Ann-Katrin(?), hur går människan klädd egentligen? De var på dejt, han hade fin kavaj och skjorta. De åkte till ett slott på champagneprovning och middag och kvinnan har på sig röda shorts och beige t-shirt!

Och nästa bonde han gråter för att inga av kvinnorna vill vara kvar hos honom.

Snart läggdags för vår del. Ska först bara fixa med lite bilder till skolan i morgon innan jag beger mig till sovrummet. Tjao

      

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards