♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 13 oktober 2009 21:24

Det blev en promenad innan. Dock inte den rundan jag ville vi skulle gå eftersom det var jäkligt kallt och tiden räckte inte till eftersom Lilleman inte låtit mig göra annat än passa upp på honom. Och låtit mig pussa en massa på honom med.

När jag väl hade fem minuter ledigt så kunde jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning innan vi kunde ut och gå i det fina vädret.


Men efter att ha hållt låda hela för- och eftermiddagen så sover min lilla skönhet nu, frågan är hur länge bara...?


 
  


Jaha där vaknade mitt lilla hjärta..

Av Debora Persson - 12 oktober 2009 21:37

Fått handla nya flyttkartonger idag.

Har otroligt mycket saker som ska ner i lådorna.

Ändå tycker jag vi gjort oss av med sjukt mycket prylar med.

Lilleman har invigt sina snygga vinterstövlar idag med.

 
  


För övrigt så har det inte hänt mycket mer idag. Lilleman har varit lika kinkig idag och snart ger jag upp.

Inte en lugn minut.

Han somnade visserligen just innan mannen kom hem men då skulle vi ju åka och handla så då blev det ingen vila heller.

Lilleman sitter nu hos sin far och Sally har bosatt sig i babysittern. Känns som om det är dags för sängen snart..

Av Debora Persson - 11 oktober 2009 17:54

Idag har vi som sagt inte gjort sådär jättemycket. Lilleman har varit kinkig hela dagen. Bara skrikit och ätit och inte sovit alls men tillslut tog vi vagnen och gick en runda så han somnade.

Nu blir det packning innan vi ska käka fläskfilé och hemmagjord potatisgratäng!


 


 

Av Debora Persson - 8 oktober 2009 16:19

Nu har Karin åkt hem och jag får vara mammaledig själv för första gången. Lite kämpigt för kan ju inte riktigt göra som man vill, när jag har haft andra omkring mig så har man ju kunnat dela upp arbetet, men nu får jag göra allt själv. Nu som tur är sover han men han har varit kinkig annars. Fick ut och gå med honom så han somnade. Ska snart hinna ta itu med disken och hinna plocka lite här eftersom vi får besök imorgon.


Lilleman fick post idag som vi besällt till han och hans åk.

www.skyltexpressen.se


 
  

Av Debora Persson - 7 oktober 2009 19:58

Karin är som sagt här och hälsar på oss nu. Hon beslöt sig för att stanna över natten.

När hon kom idag fick jag duscha och sedan så gick vi till affären och handlade lite mat. Blev kycklingfilé och ris.

Och mys blev det. Maximilian trivs i mosters sällskap.

Efter maten gick vi till affären igen och handlade mjölk, ris och chips.

Ikväll efter min man kommer hem så blir det film.


Idag är vår lille prins 2 veckor gammal! Kan ni tänka hur jävla snabbt tiden går?!

Känns som om det var igår han kom till oss!

Aldrig tidigare varit med om att 2 veckor gått så snabbt tidigare!




 

En vecka innan Maximilian kom!


 

Idag, 2 veckor senare, 10 kg lättare.



För övrigt så har jag och mannen idag varit tillsammans i 3 1/2 år!

Av Debora Persson - 6 oktober 2009 13:57


   


Han förtjänar en stor puss vår lille prins som har hunnit bli 13 dagar idag! Tiden går verkligen jättesnabbt, känns som om det var igår han kom till oss!


Av Debora Persson - 6 oktober 2009 12:41

Idag steg vi upp klockan 11. Men däremot så har vi inte fått sova så mycket i natt. Lilleman har vaknat hela tiden.

Tydligen höll han sin far vaken i natt så han inte kunde somna för när jag vaknade i natt låg Lilleman brevid mig och inte hans far. Han hade fått gå ut och lägga sog på soffan och Lilleman hade somnat direkt när han fick sova brevid mig.

Jag kommer inte ihåg när dom ändrade sovplats i natt även om jag pratade med dom. Sov ju som en sten.


Idag ska vi försöka städa och packa lite. Och håller vädret i sig så ska vi ut och gå lite senare.

Av Debora Persson - 4 oktober 2009 18:02

Lilleman ligger och sover.

Det är egentligen nu som vi borde göra något vettigt som att städa, packa, passa på att äta eller sova.

Men när han ligger där med morgonfrilla så kan man inte låta bli honom. Man måste lukta och pussa på honom.

Igår låg han och skrattade i sömnen. Högt dessutom för mannen hörde tillochmed honom i köket.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards