♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 21 augusti 2010 22:06

Så här såg det ut ikväll, när Sommarkrysset var på tv...


Min gullunge satt som förstenad framför tvn. Försökte få ett snack med honom men han rörde inte en min. (fick det även på film, så lägger upp klippet senare)  ♥

 

Klappade händerna under tiden det var musik.. ;)

 

Av Debora Persson - 21 augusti 2010 16:14

Idag var det ju lekplatsen som gällde. Åkte bort till Tivoliparken och där var hela Krisitanstads alla föräldrar och barn.

Proppfullt alltså. Så vi gick en runda inne i stan. Gick till H&M för att se om vi hittar några ytterkläder till Maximimilian. Icke. H&M i Kristianstad har knappt några roliga kläder. De har så lite barnkläder. Men vi ska till Malmö nästa helg och där har de mycket bättre barnsortiment..

Gick sen en runda i parken och kom sen till lekparken som fortfarande var väldigt fullpackad men inte lika mycket folk som tidigare.

Vi lekte en stund och väntade in gungorna tills de var lediga. Tillslut fick Maximilian en gunga och han gapflabbar hela tiden när han gungar :)

Sötungen gillar verkligen att gunga :) Jösses vad glad han blev :)


"Åh, vad tråkigt detta var. Ge mig en gunga istället!"

   


 

"Lite mer intressant än den förra iallafall"



 

"Nu går vi till gungorna, mamma!

    


  ♥  

"Äntligen får jag gunga!"

  "Jätteroligt!"    


Dennis & Maximilian

 

Dennis♥  

Av Debora Persson - 20 augusti 2010 21:25

Tiden har rullat på i dundefart ikväll!

Vi har ätit mackor och busat.

Maximilian säger mamma nu. Eller det låter mer "mammamma".

När vi ber honom säga pappa så försöker han säga pappa men han får inte fram orden så det ser mer ut som han viskar fram det :)

Dennis skulle prcis byta blöja på Maximilian men han skulle nog väntat 2 minuter för precis när blöjan åkte av så kissade Maximilian ner både sig själv, på golvet och på sin pappa.

Roligt tyckte både jag och Maximilian, men inte hans blöta far.


Nu har lilleman ny blöja och pyamas på sig. Eftersom vi sov innan så lär han inte somna än på ett tag så fredagsmyset kommer fortsätta nu med film och massor av mys.

Ikväll glor vi på Blood and Bone. Får se om det är något att hänga i granen. Tydligen ska det vara det eftersom filmen har bra betyg. Men det är någon sorts gangster-slagsmål-fängelse-film tror jag...


 

Av Debora Persson - 20 augusti 2010 15:18

Vad kan inte vara bättre än att sitta i


självaste leksakslådan & leka en dag


som denna??



     

Av Debora Persson - 19 augusti 2010 18:58

Min son tycker det är jätteroligt att han kan ställa sig upp med hjälp av möbler.

Han sställer sig till exempel upp mot dvd hyllan och skyfflar ner varenda film han får tag i.

Han ställer sig upp mot soffbordet och skyfflar ner allt där han får tag i.

Han ställer sig mot bokhyllan och skyfflar ner allt han får tag i där.

Han ställer sig mot tvbänken och skyfflar ner det han får tag i där plus att han passar på att trycka på alla knappar på dvdn och xboxen.

Om någon av oss sitter i soffan med datorn i knät så ställer han sig upp bakom dataskärmen och rätt som det är så sticker huvudet fram bakom skärmen.

Han passar på att skratta och flirtar så man inte ska se när han sticker fram sina små fingrar så han kan passa på att trycka lite på tangenterna.

Den lilla busen.

Han tycker det är jätteroligt medans vi får tusen saker till att städa efter honom.

Vi tog ju bort gåstolen för honom eftersom han rev ner allt som kom i hans väg.


Skrev detta inläggen för en stund sedan men det kom en liten kille och tryckte på någon knapp så ALLT jag skrivit försvann från mig ;( Så nu fick jag skriva om allt igen. Bör jag nämna att ungen gapflabbade när han såg att jag blev tokig när han raderade inlägget?


 

Av Debora Persson - 17 augusti 2010 11:42

Besöket hos tandläkaren gick ungefär på två röda sekunder.

Förstår inte besöket egentligen. Vi kom dit, jag och Maximilian fick sitta i stolen och hon visade lite bilder på hur mjölktänder ser ut, hur det kan se ut i munnen om barnet använder napp och en bild på godis som hon sen sa att man inte fick äta godis på vardagar.

Sen fick Maximilian en grön tandborste sen var det över.


På vägen till tandläkaren slapp vi som tur var regnet. På vägen hem öppnade sig hela himlen och vi blev helt dyngsura. Maximilians regnskydd på vagnen är totalt kasst. Han blev dyngsur trots skyddet. och sen samlades massor av vattnet i vecken som sen forsade ner på honom, stackarn.


Nu är vi iallafall hemma och dyngsura. Ska gosa ner oss i soffan och titta på film nu.

Av Debora Persson - 17 augusti 2010 10:21

Strax beger vi oss till tandläkaren med Maximilian!


Vad som kommer hända där har vi ingen aning om för han lär ju inte vilja öppna munnen, och särskillt inte nu när en tand i övre käken är på gång.


Vore väldigt pinsamt om han skulle ha ett hål eller något..;)


 

Av Debora Persson - 14 augusti 2010 21:20

Min stora Kärlek.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards