♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 6 augusti 2010 13:49

Idag provade Maximilian på att äta själv. Jag matade honom med hälften ungefär och sen tog han över själv. Han visste precis hur han skulle göra men skeden var oftast på fel håll så han fick inte upp så mycket mat. Tillslut gav han upp med skeden och åt med händerna innan tallriken for i golvet.

Dags för bad efter maten... Konstigt nog gillar han inte alls att bada längre! Han gallskriker såfort man sätter ner honom i badkaret. Det har han gjort nu de senaste gångerna när han skulle bada. Undrar varför? Pojken älskar ju att bada annars!!

Så fick helt enkelt bli en snabbdusch eftersom han skrek i ren panik och försökte ta sig ut från badkaret.


         

Av Debora Persson - 4 augusti 2010 15:08

Vi är hemma från stan nu, trötta och sega.

Blev inte sådär mycket gjort inne i stan heller för den delen. Glömde givetvis köpa det jag skulle..

Men Maximilian köpte sig iallafall en ratt till sin vagn.

Som vi har letat efter en sådan! Gått i alla tänkbara affärer som skulle kunna ha en sådan och den enda vi visste sen var BRleksaker men då har dom givetvis varit slut varje gång vi gått in där för att köpa en sådan. Men idag fanns den där och bara väntade på att få följa med Maximilian hem.

Ratten uppskattas till MAX vill jag lova! Han satt där och snurrade på sin ratt och tryckte på knapparna så de blinkade och spelade melodier till det inte längre var dags att sitta mer i vagnen. Då blev han arg istället. Så får väl bli en runda med vagnen sen igen så han kan få leka med ratten :)


Nu sover Maximilian och det är mest slapp här hemma. Har fått hem en massa foton jag beställt som ska in i album och sen fick vi lite förstoringar med till det. Sen blir det väl till att plocka lite till här hemma som vanligt :)


     


Förresten, det är tur vi har köpt kam och borste till lilleman nu för hans morgonfrilla är inte nådig längre. Vilket kalasruffs han har varje gång han sovit! Fick bild på det idag och det är ändå efter jag försökt fixa till frillan lite grann.. :)


     

Av Debora Persson - 3 augusti 2010 21:16

Har tömt en massa bilder från mannens telefon så här kommer en hel del:


              


 Från Kristianstads dagarna

                   

Från Blekinge

               

Hos pappa i Kristianopel

   

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 17:55



Så, nu har jag lyckats fixa så jag kan lägga upp klipp på bloggen. Innan gick det tydligen inte och  när jag skulle prova idag igen så blev det tre likadana klipp efter varandra hela tiden. Men nu ska det tydligen gå...

Har ju försökt lägga upp klipp redan från när vi var i Turkiet men då var de i för stort format och för långa och allt det där..


Iallafall så är det Maximilian som leker med ett par pantflaskor i filmen och det är en jäkla fart på honom :)

Av Debora Persson - 2 augusti 2010 12:50

Hittade Algots gamla GRODMÖSSA från när han var liten.

Älskar den mössan och den ska Maximilian givetvis ha med. Dock lite för stor just nu men kommer antagligen passa honom perfekt när det är dags att ha tjockare mössa :)


   


   

Av Debora Persson - 1 augusti 2010 09:34


Kärlek

 

Av Debora Persson - 30 juli 2010 21:32

" Ta en fin bild på oss" bad jag mannen göra.

Såhär blev den:

  Maximilian ser ut att ha sett ett spöke rent ut sagt. Haha, lilla gulleplutt.


Han är bra på att göra roliga grimaser.

Hela tiden gör han roliga uttryck med heeela ansiktet min lilla sockerbulle.

 

Av Debora Persson - 27 juli 2010 19:49

För ett tag sedan fick vi Algot´s gamla kök från Fischer Price.

Har stått i källaren nu hela tiden men idag tog vi upp det och rengjorde.

Nu är det Maximilian´s kök.

Där ingår spis, kyl, frys, micro, kran för att diska, tvättmaskin och strykbräda.

Dessutom är det "inbyggda saker" som diskmedel, tvättmedel och en hund, blommor, klocka och kakburkar m.m

På ena sidan av köket hänger strykbrädan men på andra sidan fattas något som jag inte kommer ihåg vad det skulle vara där. Vet iallafall att det tillhörde mer tllbehör där för tio år sedan när det var nytt för Algot så det klart att det inte kan vara helt nu ;)


Men iallafall så ska jag nu lära pojken hur man stryker, diskar, lagar mat och tvättar kläder så han en vacker dag kan sköta hushållet åt oss här hemma :)


Sen jag tog upp köket har Maximilian suttit och lekt med det hela tiden, särskillt roligt är att öppna-stänga-öppna-stänga kylskåpet och såklart snurra på tvättmaskinen :)

Min lilla sötlök.♥♥♥



 

♥♥♥

  ♥♥♥

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards