♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 8 september 2010 19:00

Tjao.

Maximilian var på dagis idag 9-11 ensam utan pappa. Gick jättebra och han märkte inte alls när Dennis gick därifrån utan har var i full gång med att leka.

Dock så somnade han faktiskt 10.20 och sov fram till Dennis hämtade honom vid 11.00 Barnen hade gått ut så de hade lagt Maximilian ute i sin vagn i friska luften.

Men det hade iallafall gått hur bra som helst och han gillar dagis hur mycket som helst.

Idag lämnades även in schema och lite andra papper till dagis, har fortfarande en del att fylla i och skriva på.


 


Av Debora Persson - 7 september 2010 17:08

Tisdagar (och onsdagar) är ingen hit direkt.

Dagen började med att jag glömde min mobil hemma (katastrof) och dessutom hade jag heller ingen mat med mig så fick köpa på skolan.

Nu är jag iallafall hemma. Jättetrött och vi ska tvätta nu men mannen är vänlig och fixar det.


Maximilians andra dag på dagis är över. De var där mellan 10-11 idag med.

I morgon ska han vara där mellan 9-11 och då ska han även lämnas själv de två timmarna med!  Även på fredag ska han vara själv i två timmar.


Nästa vecka ska han vara där längre tider.

Måndag: 9-11

Tisdag: 9-12

Onsdag: 9-14

Torsdag: 8-14

Fredag:7.30-15


Tror då han ska vara själv hela veckan på dagis. Sen, måndagen därpå är det ju dags att vara på dagis heltid. Min lilla pojke håller verkligen på att bli en stor pojke!

Av Debora Persson - 6 september 2010 17:09

Maximilians inskolning på dagis idag gick jättebra.

De var där vid 10.00 (då satt jag i skolan & var dönervös inför detta).

Redan klockan 11.00 var de klara för dagen. Jag trodde de skulle vara där till 12 som de hade sagt tidigare, men han blir väl där längre om några dagar. Barnen skulle nämligen äta lunch kvart över.


Maximilian kröp iväg och började leka själv direkt.

De andra barnen var ute och lekte. Mannen fick sitta en stund och titta på sen fick han gå in i ett annat rum och Maximilian fick leka med fröken. En stund senare kom det in en liten kille som inte ville leka ute längre så han och Maximilian satt och lekte en stund med. Så det gick ju hur bra som helst!


Det är bara 9 barn på Maximilians avdelning

och många av de barnen är bara på dagis 15 timmar i veckan så på det sättet är det bra att det inte är så många barn där faktiskt. Då får ju ungarna den uppmärksamhet de behöver av fröknarna. De får ju mycket tid och blir ju inte "bortglömda".


Finns även en annan avdelning för de minsta

på dagis så de två avdelningarna slår de ofta ihop på eftermiddagarna för då är de så lite barn.


När de skulle gå därifrån så vinkade Maximilian glatt till dagisfröken.

Han kommer absolut stormtrivas!

Hade absolut inget at vara nervös för :) Men det klart, jag hade absolut kunna skippa skolan för att få följa med Maximilian till dagis.

Nu får jag leva med detta på mitt samvete att jag inte följde med honom till hans första dag på dagis.

Tur han har sin pappa som snällt följde med honom ;)


När de varit på dagis kom Maximilians moster på besök och sen körde de henne till tågstationen och sen körde de och hämtade mig.

Pkte och handlade lite middagsmat till ikväll. Maximilian köpte sig två nya nappar med.

Han tyckte han förtjänade dom efter sin första dag på dagis:)


 

Av Debora Persson - 5 september 2010 20:30

Kan inte riktigt förstå att i morgon klockan 10.00 börjar Maximilian sin inskolning på dagis!

Min stora pojk börjar dagis i morgon!

        


Ikväll har jag rensat bland en massa bilder. Har en massa dubbletter av väldigt många bilder som bara ligger och tar en massa plats. Tar massor av tid att rensa bland bilder!

Hittade iallafall lite gosebilder på min fina!

-

Jösses vad vi gillar denna bilden. Pojken skrek i timmar & jag fick lura honom så han trodde att vi skulle ut & åka bil, i mössa & pyamas ;). Då blev han glad & slutade skrika.

  Hemma hos Fia i julas.  

Herregud vad pojken var glad den gången! :)  

Världens finaste unge!  

Jätteglad även här... ;)♥♥♥    

 

Fotbollskillen

 


Maximilian visar upp sig för första gången för mina kusiner när han var fyra dagar gammal.

 

  


Glad...

 

Morfars favorit med KHK-tröjan :)

 

♥♥♥

  

♥♥♥     Julafton  

4 dagar gammal  

Fotbollskillen   ♥♥♥   ♥♥ ♥   Pytte  

Min fina docka♥♥♥

 


Underbara unge!

 

Av Debora Persson - 4 september 2010 20:46

" Får jag en puss?" frågar man och han fullkomligt attakerar en med öppen mun.

Man får emellanåt en väldigt blöt puss men hur mysigt är det inte då??

Det är vad man kallar lycka rättare sagt.

  


 

Av Debora Persson - 3 september 2010 16:51

Efter veckor av letande...


Vi har vänt upp och ner på hela bostaden utan att hittade min internetdosa.

Idag hittade jag den.

Redan från början misstänkte jag min son.

(han har blånekat hela tiden, tittat oskyldigt på mig med sina små hundvalpsögon & bara skakat på huvudet när jag frågat honom om han visste vart den var.)

Idag visade det sig att han var skyldig. Det var han som hade tagit min dosa och gömt i hans lilla kök. Längst in i kylskåpet.

  


(brottsplatsen)

 

Av Debora Persson - 30 augusti 2010 21:15

Maximilian är världens sötaste när han ska pussas.

Han gapar med hela munnen och sen kommer han emot en.

Ikväll har han varit förälskad i lillasyster.

Han har attakerat henne hela kvällen med pussar. :)

Åh så söt! Lillasyster uppskattade pussarna fram tills han kräktes lite och sen blev de inga mer pussar ;)


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards