♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 22 juni 2009 20:46

Man får ont i ryggen när man börjar bli framtung.

Och svanskotan.

Kan inte sitta upp. Gå kan man inte heller en längre stund för då får jag ont i nedre delen av magen.


Jag och min man hittade ett hus hemma. För en summa som man skulle kunna få låna till. Men det är ledigt nu, det är det som är piss. Nästa år hade varit perfekt.

Detta huset låg visserligen 30 sekunder från min mamma, alltså ute i ingenstans. Men det var nästan perfekt.


Nu är det bara slapp på soffan som gäller. Min man lagar mat och diskar medans jag ligger här och gnäller.

Av Debora Persson - 22 juni 2009 18:59

Vatt ju hos BM innan.

Gick ju bra. Fick lyssna på bebisens hjärta! Och allt annat såg bra ut!

Fick även väga mig och vikten var ju inte fullt så roligt.

Ska dit om tre veckor till och då blir det glukostest eller vad det var. Får inte käka något innan och så ska jag dricka en massa sockerlösning och sen sitta och vänta i två timmar på att något ska hända.

Får titta på informationsfilmer under tiden. Tråkigt nog. Inget man ser fram emot. Dessutom kommer jag säkert få ta blodprov och en massa äckliga saker.

 



Av Debora Persson - 22 juni 2009 08:24

Vaknade 7.20 idag. Det var Bosse som väckte mig när han ylade och höll på. Var bara att stiga upp och underhålla det rastlöse katten.

Sally kom hem i samma veva med.

Min man är på jobbet. Men han jobbar bara 4 timmar idag sen kommer han hem. Vi ska till barnmorskan sen så jag få rha lunch lar här hemma när han kommer hem.

BM för övrigt fick vi åka och titta efter adressen igår eftersom dom har sommarstängt där vi tillhör egentligen så nu ska vi vara på ett annat ställe.

Får hoppas att dom byter tillbaka snart. Egentligen var det inte så långt dit, men alla vägar i det där samhället hette ju i stort sett likadant så det var lite bökigt.



Igår kom Fanny för övrigt ner till oss. Planerade Göteborg.

Det är bara att hoppas vi hinner med allt som vi ville göra när vi var där uppe. Känns som om vi hade behövt en dag till där uppe egentligen.

Efter Fannys besök blev det middag och sedan blev det film.


Av Debora Persson - 21 juni 2009 18:07

Dagen har bjudit på mestadels sol. Jag och min man har hunnit umgås ute. Suttit och spelat SkipBo och jag har vunnit varenda gång.

Fått lite färg på kroppen har man med.

Innan solen försvann bakom molnen hann vi även gå en sväng.


Pratade med mamma i telefonen med. Hon sa att med min lön får vi inte ett huslån på den summan vi sökte på. Max en miljon. Finns inga hus på under en miljon här i Malmö.

Och ett hus kan vi få för den summan i Blekinge. Men där finns ju inga jobb!

Man kan inte få allt här i världen tydligen.

Inget funkar som vi vill.


Men vi har kommit på en briljant idé. Fia kommer bli glad!:)

Min man får söka jobb i Danmark så han kan tjäna det dubbla än det han gör nu medans jag är hemma med skrikigt barn.

Sen tar min man och utbildar sig snabbt och får ett truckkort eller något som kan ge honom jobbe hemma.

Tar bara ett par dagaratt få ett sånt kort. Och tjänar han extra i Danmark slipper hanju ta ett lån på den utbildningen.

Själv är jag hemma som vanligt och kommer till mitt jobb som vanligt tills det är klart och sen pluggar jag i Kristianstad!

Perfekt!

Vill ju hem, men man måste ha jobb.



Egentligen ska vi städa nu så det är lika bra att sätta igång med det så man blir klar.

Min man tar köket och jag sovrummet.

Tvrummet är inte lika kris.


Av Debora Persson - 21 juni 2009 09:02

Det blev lugnt för oss igårkväll. Somnade på soffan som vanligt. Fast jag kämpade emot. Tänke att jag för en gångs skull skulle se en hel film utan att somna, men icke.


Idag ska jag städa och fixa. Måste sitta ute med om det kommer någon sol. Aldeles för blek för att ha kommit till 21 juni. Annars brukar man få sina bruna färg när Sweden Rock är men sol var det brist på under festivalen.


Ska snart väcka dennis så vi kan äta frukost. 

Det sparkas för fullt i magen så han är nog hungrig där inne med.

Av Debora Persson - 20 juni 2009 19:42






 



 










































Av Debora Persson - 20 juni 2009 19:05

Negern och Oskar har åkt hem.

Det var kul så länge det varade.

Gårdagen har jag inte skrivit något om, men finns inte mycket att skriva heller.

Vi käkade ju grillat och jordgubbstårta som jag gjorde så fin. Hela tårtan gick åt på fyra personer så den måste varit god!

Spelade Geni 2000 med. Inte världens lättaste frågor. Dumma årtal och konstiga namn gjorde att man glömde frågan innan den ens var ställs. Även för de nyktra av oss.

Andra "somnade" sittandes.

Spelet tog oss i vilket fall ett par timmar skulle jag tro. Oskar vann tillslut och det var väl ganska skönt var inte mycket seriöst i slutet.


Jag och min man har suttit lite och kollat vad vi ska göra i Göteborg när vi ska dit, måste ju ha campingkort och sånt skit så det har vi fått beställa med.

Är snart två veckor kvar bara. Blir skönt att komma ifrån lite.

Fick åka till affären med och handla, jag skulle tvunget ha glass till mina jordgubbar och så ville katterna gärna ha mat med så var bara att fara iväg och köpa det.

Yberfattiga just nu!


Ikväll blir det bara att ta det lugnt. Både jag och min man är sega så blir väl en film och lite mat. Varma mackor blir det bestämt innan jordgubbarna.




Av Debora Persson - 20 juni 2009 15:37

Jag har hittat huset jag vill bo i. Kostar nästan 2 miljoner visserligen.

Men den är på 92 kvm och har 4 rum.

Ser helt okej ut och måste vara ganska nyligen renoverat. Mamma gillade det visserligen inte. Tror hon gillat huset bättre om det legat innanför Blekinges gränser. Så jag har närmre hem. Nu är det lite fär långt att bara åka över på en dag kanske.

Tänk den dagen då man bara kan åka hem till mamma och äta för man inte har någon mat hemma eller man bara inte orkar laga någon mat. Som förr, när vi bodde i Mörrum och Asarum.

Ska be mamma kolla åt oss mer, hon kan bättre om hus än vad vi kan.


Nu, fortfarande trött och har suttit ute i solen med Bosse och myst med honom men nu ska jag titta klart på Unrest som vi började titta på häromkvällen men somnade.. Som vanligt.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards