♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 2 juni 2009 07:08

Idag får jag ingen frukost serverad. Min man ska ha sovmorgon, men han tvingas upp om en timme för då ska han köra mig till jobbet.

Arbetsdagen kommer inte bli lång. Den varar till 14.00. 

Efter det ska jag hem och sätta mig i solen, och så ska jag försöka städa lite med så jag slipper göra allt på fredag.



Av Debora Persson - 1 juni 2009 20:20

Det bästa med Juni är en massa. Det händer så mycket bra denna månaden. Och är det en massa bra som händer så går tiden snabbare. Just nu känns det som om den har stannat.

I Juni sker bla:

  •   5-6-7 Juni är vi hemma i Blekinge igen. Vi åker ner med Bosse och Sally. Sweden Rock Festival är och den kommer vi besöka. Ska även hinna med att träffa min Frida. Och Fia och hennes nya hus. Hem till Bjäraryd ska jag med. Dom har fått kattungar hemma. Mormor och morfar är hemma med. Grillning hemmakommer det att bli på lördagen eftersom karlarna ska se på fotboll med. På söndagen är mamma och resten hemma från Turkiet och det är kalas för morfar i Karlskrona. Blir ev att vi åker dit. Inte bestämt det ännu. Ska ju hem till Malmö med i lagom tid.
  • 12-13-14 Juni kommer jag ta tåget hem eftersom min man jobbar den helgen. Syster tar studenten så det blir kalas. Träffa släkten. Vad jag mer ska göra den helgen återstår att se.
  • 19 Juni är det midsommar,då vet jag visserligen inte om jag jobbar eller om jag är ledig. Enligt schema ska jag vara ledig med eftersom jag är ledig de tre tidigare helgerna så kanske jag får jobba. Annars blir det firande. För vissa. För vissa blir det läsk. Får hoppas att det kommer ner lite folk och hälsar på oss, för detta året blir vi kvar i Malmö.
  • 20 Juni är det Karin som fyller år. 19 år blir hon.
  • 22 Juni då ska vi till barnmorskan igen. Där var vi annars i v 8 eller nått. Så det var ett tag sedan.
  • Förhoppningsvis så kommer jag att jobba i stort sett resten av dagarna för annars kommer jag inte kunna leva.


Fick mail om att vårt nya åk för hösten är skickat! Det stog att det skulle ta ca 7 veckor för den att komma. Så snart har vi den hemma. Det kan man kalla tidigt. Det trodde vi aldrig, då hade vi inte behävt beställa den färrän till hösten om det hade varit så..men men.

Av Debora Persson - 1 juni 2009 20:03

Äntligen JUNI! Usch vad skönt. Det är första sommardagen. Och det märker man verkligen. Får hoppas hela sommaren blir fin. Men hur stor är den chansen egentligen?


Idag var vi båda uppe tidigt. Både jag och min man började jobba 8.00 och slutade 17.00

Underbart väder ute idag och det märktes på jobbet för det var inte allt för mycket att göra.

Varmt och skönt var det även när jag lämnade jobbet. Brukar ha turen annars att det inte är det.

Dödsvarmt på bussen hem givetvis. Vi höll på att dö. Måste haft värmen på.

Väl hemma bytte vi om och tog oss en promenad i värmen.

Ska vara lika fint väder imorrn med. Och då slutar jag 14.00 så det är ju perfekt.


För övrigt har jag ont i nedre delen av ryggen. Sticker till hela tiden på mig.

Inte alls roligt.

Nu ska vi snart äta middag. Ugnstekt falukorv och mos.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards