♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2010

Av Debora Persson - 30 december 2010 09:45

Årets nästa sista dag är kommen! Helt galet egentligen. Nu lämnar vi 2010 och går in i 2011. Undrar hur detta året kommer bli? Förhoppningsvis blir det kanon! Jag har massor av planer detta året!

Igårkväll somnade inte min lilla älskling förrän 23.45 Klockan 00.30 tror jag att jag tittade på klockan senast innan jag somnade och då hade inte mannen kommit och lagt sig än så inte konstigt att mina två pojkar fortfarande sover!

MITT 2010


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Joda, jag har gått tillbaka från mammaledigt till att börja plugga igen!


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Om jag ens hade några så är dem glömda.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, men inga som jag direkt umgås med. Däremot har ju min bästa vän blivit på tjocken detta året! :-)


4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Usch nej som tur var är det inte det!


5. Vilka länder besökte du?
Turkiet i juni.


6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jo, det är det ju alltid. Man är aldrig tillräckligt nöjd med allting ju..


7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum från just 2010 tror jag.  7 februari visserligen för då är det Maximilians dopdag!
 
8. Vad var din största framgång 2010?
Jag har tagit mig i kragen och börjat plugga igen. Det trodde man aldrig för ett år sedan!


9. Största misstaget?
Inga misstag tror jag, inte så stora iallafall:)


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjukdomar har funnits i vårt hus sen i höstas när lillälsklingen börjat dagis. Men inga vi dött av.


11. Bästa köpet?
Vet inte riktigt men är nog Maximilians Emmaljunga. Den är jag galet nöjd med!


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Maximilian. Jag gillar att skämma bort min lille prins!


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. Mina pojkar gör mig glad. Jag blev riktigt gald när jag fick höra att det skulle komma en bebis till Fia. Blev glad när jag kkom in på skolan(!)


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Det vet jag inte än..


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och faktiskt. Mycket upp- och nergångar.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner och släkten mer.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt  mig om vad andra tycker och tänker som påverkar mig.

Att inte ta åt mig av all skit hela tiden.


18. Hur tillbringar/tillbringade du julen?

Julen firades i blekinge hos våra familjer under tre dagar.

19. Blev du kär under 2010?

Jag har ju mina pojkar! :)


20. Hur många one night stands?
Inte ett enda! (konstigt va!?)


21. Favoritprogram på TV?
Jag är svag för alla tråkiga serier. Speciellt sådana som bonde söker fru, för det är så fruktansvärt roligt och pinsamt att se på. Och så är det ju Desperate med man absolut inte missar!


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar gör jag inte men det finns alltid folk man ogillar.


23. Bästa boken du läste i år?
Läser inte så mycket nu för tiden och om jag läser blir det böcker som är verkligenhetsbaserade. Inspärrad läste jag för ett tag sedan och den var riktigt bra!
Och just nu håller jag på med Den lilla fången.
24. Största musikaliska upptäckten?
Äh, det vetetusan det.


25. Något du önskade dig och fick?
Det fick jag säkert. Brukar få det jag önskar mig:)


26. Något du önskade dig men inte fick?
Alltid finns det något..


27. Årets bästa film?
Vet inte riktigt?


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag umgicks med vänner och syskon. Det blev restaurangbesök och sen  fest hemma hos oss. Maximilian sov borta för första gången.


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut! Massor!


30. Vad fick dig att må bra?
Mina pojkar!


31. Vilken kändis var du mest sugen på?
IdolEddie såklart!


32. Vem saknade du?
Min familj


33. De bästa nya människorna du träffade?
Det finns någon jag träffat som jag känner att jag kan lita på och prata med.

Inte ofta det händer;)


Nu vaknade mina pojkar!

Av Debora Persson - 29 december 2010 22:53

"Hej, jag heter Maximilian och är rena rama piggelinen just nu. Mamma och pappa lät mig ju sova i bilen hem från mormor för jag var så fruktansvärt trött, så när vi kom hem så var jag knappast trött...! Så jag är fortfarande vaken men mina päron börjar se trött ut nu... Men jag tänker då inte sova på en bra stund jag. Jag vill leka och struntar totalt i vad klockan är!"


 

Av Debora Persson - 29 december 2010 21:58

Hej hej!

Hemma från ett besök i sölvesborg nu!

När vi kom till mamma var bara Algot, Kalle och Sofie hemma. Sen kom Göte. Sen kom mamma. Sen kom min saknade broder och hans söta flickvän hem efter att ha varit iväg en runda. Strax därefter kom även Götes dotter Jennie med Henke, lilla Ludvig och lilla Victor. Fullt ös med andra ord.

Det bjöds på tacos och vi satt 14 pers vid ett och samma matbord. Inte illa!

Efter maten blev det kortspel, några försvann för att spela tvspel och jag var lektant till Maximilian och söta Victor.

Fast Victor hade bra koll på Maximilian med när jag vilade:)

Kul för Maximilian att ha någon att leka med som inte är allt för mycket äldre än honom själv. Tror Victor är 3 år. För inga vi umgås med har barn i Maximilians ålder så det är lite tråkigt att han inte har någon att leka med "utanför dagis". Man märkte ju att han tyckte det var roligt! :)

Roligt att träffa David igen med för den delen! Vi hoppas få se mer av dem på lördag för då kommer de förhoppningsvis och hälsar på oss!

Viktigt att Maxen får träffa sin morbror när han har chansen ju. Tredje gången de träffades idag så det händer inte alltför ofta. De åker ju hem på söndag igen.

Vid halv niotiden tog vi på oss och åkte hem. Hade med oss Sofie och Kalleponken och körde de till Bromölla med på vägen hem.

                   

Av Debora Persson - 29 december 2010 15:50

Idag åkte vi med Oskar in till stan. Gud vad mycket folk! Och så lite rea man hittade. Hittade i stort sett ingenting. 2 par byxor, tre par strumpor och en tröja till Maximilian.

Men allt var heller inte på rean. Ett par av byxorna och tröjan blir Maximilians outfit på nyårsafton hade vi tänkt. Och de där hängselbyxorna har jag velat ha till min pojk så länge och idag fick de följa med hem :) Tänk om hans gubbakeps han hade när han var liten hade passat nu, så jäkla snygg skulle han bli;)

Maximilian hade fått pengar av sin gammelmormor och gammelmorfar så vi skulle köpa strumpor till honom så det gjorde vi idag:)


     



Nu ska vi ta och göra oss klara för färd mot Sölvesborg för att hälsa på storebror! Över ett år sedan man träffade honom sist så det ska bli roligt!

Av Debora Persson - 29 december 2010 09:00

God morgon!

Mina pojkar sover fortfarande och jag har varit uppe en stund. Har i stort sett hela dagen planerad idag på vad vi ska göra så det är skönt.


NYÅRSAFTON

Snart är det nyår med, detta året har gått för snabbt för det känns precis som om det var nyårsafton nyss. Våra planer detta året är att stanna hemma igen.

Oskar, Tim och hans vän kommer hit så det blir middag här.

Spela spel, umgås och äta massa gott är inte helt fel faktiskt.

Vi hade blivit hembjudna till min bästa vän och jag hade jättegärna åkt dit men nu blir vi hemma istället. Det blir enklare med Maximilian med att stanna hemma.

Vad ska ni göra på nyårsafton??


   

 

Av Debora Persson - 28 december 2010 23:30

Idag har vi försökt att stå, gå och så har vi dansat. Att dansa är roligt tycker min lilla älskling. Men att börja gå borde väl vara på sin plats snart? Ja, jag vet, han gör det när han är redo men han borde vara redo nu. När man håller han i handen så går han hur jäkla bra som helst och nästan springer fram. Tror nog att mitt lilla gull vill passa på att bli buren så länge som möjligt ;)

När man pratar med folk så säger de alltid "Hur gammal är han? Visst går han nu? spännande va?! Roligt va?!"

Han sparar sig till det rätta tillfället, och nu satstar vi på att jag kommer få en skitbra 23årspresent på söndag. :)

Man kan inte annat än att älska den pojken ändå. Han äger hela mitt hjärta den ungen så även om han inte tänker gå förrän han är 7 år så gör det inte mig något. Jag njuter av varje sekund av honom.

 

Av Debora Persson - 28 december 2010 22:45

Det roliga kommer härifrån:www.felsms.com/


Till: Pappa
Sms: Om du vill så kan du ju köpa lite kondomer innan du kommer också hehe
Svar: Va? Ska du ha dom?

Förklaring: Jag skulle skicka till min tjej som skulle komma över men råkade såklart messa fel och till farsan också. Jävligt typiskt...

/L.E


Till: Pappa
Sms: Drog i din snopp när du sov i antt :P
Svar: Det hoppas jag inte att du gjorde

Förklaring: Jag skull skicka till min sambo men skickade till min far som förmodligen satt kaffet i halsen.


Till: Mamma
Sms: Har du börjat tränat? Du har fått lite fastare häck ;)
Svar: Haha vad är det nu du håller på med? Hur mycket vill du låna?

Förklaring: Det var till en tjej jag känt länge som smset skulle till och inte till mamma. Nu tocg hon det bättre än jag trodde när jag såg att jag skickat fel.


Till: Pappa
Sms: Om du bara lugnar ner dig så kan jag förklara. Det är inte säkert att jag är gravid.
Svar: Ingen

Förklaring: Pappa ringde och skrek i telefonen. Han var galen eftersom jag bara var 14 när jag skickade det här smset. Smset rkulle till min dåvarande pojkvän som var 18 då.


Till: Mamma
Sms: Jag kommer aldrig kunna bli farsa. Jag halkade på trampan och slog pungen i ramen. Jag trodde ja skulle dö. Det finns stor risk att den inte fungerar som den skall nu.  Aaaaaajjjjj
Svar: Du får berätta lite senare i kväll hur du känner annars får vi åka upp på sjukhuset och kolla.

Förklaring: Det vars så inittihelvete pinsamt att skicka så till mamma. Smset skulle till en polare som jag ville ha lite medlidande av.


Till: Mamma
Sms: Fixa du bira? Har precis övertalat morsan och hon tror att vi ska kolla på Harry Potter, haha vem kollar på sånt liksom?
Svar: Nu sitter du i klistret

Förklaring: Skulle egentligen skicka till min kompis men hade morsan i tankarna.


Till: Pappa
Sms: Känner mig lat i dag så jag tänker bara ligga i soffan och klia mig på pungen.
Svar: Då tycker jag du skall komma och hjälpa mig med vinterdäcken istället. Obs! Tvätta händerna innan

Förklaring: Det smset skulle till min polare och inte till pappa.

Av Debora Persson - 28 december 2010 21:30

Dagen har varit lugn. Jag började städa ett tag men strax därefter kom Maximilian och röjde igen. Oskar ringde sen och vi följde med honom till affären när han skulle handla. Såg min käre mor i affären idag med. Ropade på henne men hon bara traskade vidare. Kom i fatt henne sen igen och då puttade jag till henne lite så hon väde sig om och blängde konstigt och sen fortsatte hon med sitt. Nu var hon visserligen i telefon samtidigt så hon hade väl inte tid heller så jag tog Maximilian och ställde mig framför henne så hon skulle se oss och då fick vi iallafall ett leende innan hon hälsade. Vet inte om hon spg att det var jag direkt eftersom hon pratade i telefon hela tiden och hann inte prata med henne.


När vi kom hem från affären var lillasyster hemma hos oss. Hon hade blivit utestängd av sin pojkvän. Roligt värre. Han hade satt på säkerhetskedjan på dörren och somnat så när K kom hem kom hon inte in och Khaled vaknade såklart inte och hans mobil var av så efter att ha försökt bryta sig in i sitt eget hem gav hon upp och åkte hem till mig istället. Hon som skulle plugga till tentan i morgon. Haha stackarn. Men hon fick mysa med Maximilian istället. :)


Ikväll har vi besök av Oskar vilket betyder att det är sport på tvn heeeela kvällen. Först OSkrönika tror jag och nu fotboll. Jag måste läsa på så jag med kan bli intresserad av sport så jag slipper ha så tråkigt;)


 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards