♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2012

Av Debora Persson - 13 november 2012 08:03

God morgon!

Om en liten stund beger vi oss ut i det ruggiga. Maximilian ska till dagis och jag och Vilmer tar oss en promenad efteråt!

Idag har jag en miljon saker att göra medans Maximilian är på dagis så får bli en kort prommis!

 

 

Av Debora Persson - 12 november 2012 22:00

Idag startade jag dagen med att göra ett sista besök hos tandläkaren.  

Fick veta att min visdomstand växte snett och det är dels därför det blir operation. Sen är den ju svår att dra ut med eftersom den knappt kommit upp något. Att något så litet kan ge så mycket besvär!

Troligtvis blir jag av med skrället i april nästa år.

Så jag slipper iallafall vänta i ett par år vilket jag skulle kunnat få gjort men min tandläkare hade pratat med dom och de trodde det skulle bli dags i april. Eftersom jag läst på lite om operationen på nätet så har jag blivit ännu mer livrädd eftersom man oftast läser skräckhistorierna där folk skriver om hammare och stämjärn. Jag frågade om man kunde bli sövd eftersom jag troligtvis skulle dö annars men de söver oftast inte för en ån liten operation. Däremot är de generösa med att ge lugnande om det behövs. För min del kommer det behövas så mycket lugnande att de kommer få beställa in en helt ny årsförbrukning. Det är inte lika farligt som jag läst heller sa hon. De skär lite i tandköttet, de använder verktyg som inte är större än en tandläkares men där finns ett liknande stämjärn. Det skär, bankar lite och sliter ut de två rötter som ska bort. Det ekar och låter mycket i huvudet och därför låter det alltid mycket värre än det egentligen är. Jag var inte ett dugg lugnare efter det men fick låtsas som om jag blivit lugnare annars hade jag nog svimmat om jag hört mer.


Efter tandläkarbaesöket kom jag hem där mannen och barnen var redo i hallen. Eftersom vi bara fick 2 av 3 kartonger med oss hem från Ikea häromdagen begav vi oss iväg gör att hämta hem den sista så vi kunde få upp hyllan idag. Egentligen skulle vi inte följt med utan mannens kompis skulle följa med men jag ångra mig och ville följa med så vi slapp sitta hemma i flera timmar. Och Maximilian var glad. Han skulle ju få leka i lekrummet med de andra barnen igen. Vi skulle som sagt bara hämta hem kartongen egentligen men Maximilian ville leka så vi gick ett varv medans han lekte.

Passade på att äta en snabb lunch och i matsalen träffade vi på Fia och Hanna med barnen.

Strax efter lunchen var vi klara och så hämtade vi ut vår herre som inte alls var sugen på att följa med mamma och pappa hem.

   

Av Debora Persson - 11 november 2012 21:03

Denna heögen har det inte blivit mycket skrivande men vi har haft full upp hela tiden. I fredags jobbade ju mannen 06-18 och efter att bara ha varit hemma och hunnit äta så däckar mannen i Maximilians säng medans han skulle nattas.


I lördags (igår) så bestämde vi oss för att åka till nya Ikea. Det skulle blilite nytt till vardagsrummet. Även Dennis föräldrar var med. Det var galet mycket folk på Ikea och när det var dags för lunch för vår del så var resten av Ikeas kunder också i restaurangen för att äta. Maximilian ville annat än att äta och han var på vift igen så det blev jakt efter honom. Efter lunchen lämnade vi Maximilian inne i Småland (lekrummet där man kan lämna barnen medans man handlar) och där trivdes han som fisken i vattnet.

Vi handlade det vi skulle och efter vi handlat så hämtade vi ut vår prins. Lättare sagt än gjort. Han skulle absolut inte åka hem utan han ville hellre stanna kvar och leka med de andra barnen. Tillslut följde han med och vi kunde åka hem igen.


Idag är det fars dag och vi startade dagen med att sova till 9.00 Därefter blev det lite stressigt eftersom Maximilians gympa började 10.00 Mannen och Vilmer stannade hemma under tiden vi gympade.

Sen bar det av till mannens pappa för att fira honom på fars dag.

Efteråt bar det hem eftersom vi hade tvättid och vi har inte kunnat tvätta på över en vecka så det var ganska nödvändigt att tvätta om vi skulle kunna gå i rena kläder här hemma.

Sen kom Oskar hit för att tillbringa kvällen med oss.

Vi spelade Bingolotto! Haha, och jag vann! Jag vann en ny lott minsann! :)


Sen skulle vi iallafall bygga ihop en av hyllorna vi köpte igår. Upptäckte då att vi bara fått 2 av 3 kartonger till hyllan så mannen ringde till Ikea. De visste inte alls när de kunde köra hem den andra kartongen till oss så mannen får köra upp dit i morgon och hämta hem den. Som tur är så får han ersättning för bensinen. Men så surt att vi inte kunde få upp hyllan idag!

Av Debora Persson - 11 november 2012 20:44

Idag är det fars dag och jag säger då Grattis till världens bästa pappa på fars dag! Världens bästa pappa heter Roger och även om vi inte kom på besök idag så kommer det iallafall en present! :)

 

Idag har vi iallafall först varit på gympa jag och Maximilian. Efter det så åkte vi till mannens pappa och firade honom. Det blev fika och Maximilian lekte av sig med sina kusiner.

Av Debora Persson - 9 november 2012 20:43

Idag har vi tagit fram vattenfärgen här hemma.

Ingen var gladare än Maximilian och det blev massor med fina teckningar.

Vi gjorde även fotavtryck och handavtryck på båda barnen. ♥♥


Maximilians fina teckningar♥♥

 

Barnens händer♥♥

 

Barnens fötter♥♥

 

Av Debora Persson - 8 november 2012 18:28

Idag är jag mer känd som en sned människa. Gamnacke deluxe.

I morse efter jag vaknat kände jag att jag hade ont i nacken men tänkte att det snart skulle gå över. Hade väl sovit lite konstigt bara. Men sen kunde jag knappt klä på barnen för jag hade så ont i nacken. Hela huvudet vat snett på mig och det gick ner i ena axeln. Kunde inte röra på mig nästan men strax efter 09 kom vi iväg till dagis. Maximilian skulle vara där klockan 9 så vi var ganska sena.. När vi väl kom till dagis fick Maximilian byta ytterkläder till regnkläder för de skulle ha någon fest utomhus. Med en klängig Vilmer och en Maximilian som hellre ville vara inomhus och leka var det inte lätt för mig att klä på Maximilian samtidigt som jag hade så galet ont. Tillslut gick det och sen gick jag och Vilmer hem. Var hemma vid 10.00

Väl hemma kunde jag inte röra mig och hela jag gick snett. Det blev soffläge hela förmiddagen och när Vilmer sov så hann jag slå in lite julklappar men ser än så gick inte. Vid 14 begav vi oss igen för att hämta Maximilian på dagis. Han var inne på sin kommande avdelning och lekte med de andra barnen.

Fick höra att jag såg sned ut på dagis... De undra om jag sträckt något. Haha.

Mannen mötte sen upp oss efter han slutat jobbet. Vi åkte och handlade och det  fick bli Voltaren till min stackars nacke. Och det kan jag säga, det gjorde susen lite grann iallafall. Inte lika ont men det går inte riktigt att vrida huvudet helt än.


Idag fick vi se årets dagisfoto på Maximilian med. Så det blir till att beställa hem en bunt foton på vårt gull!

 

Av Debora Persson - 7 november 2012 19:06

Igår steg vi upp tidigt och 04:30 begav vi oss iväg. Hämtade Oskar i Krisitanstad och sen var vi på gång.

08:10 var vi på plats i Ullared. Ingen kö alls så det var bara till att traska in.

Det nästan ekade i varuhuset för det var knappt något folk där. Vi shoppade en halvtimme och sen behövde vi ha kaffe och något ätbart i magen. Efter det hade varuhuset fyllts på ganska rejält och det var mycket folk på plats nu.

Vi shoppade ett par timmar innan det blev lunch för vår del. Vi betalade och gick ut.

Efter lunchen gick vi och shoppade igen. Det var mest folk vid barnavdelningarna och julsakerna. Julsakerna kom vi knappt in bland hyllorna för det var så mycket folk!

Efter yttligare några timmar hade vi ont i fötterna och vi började bli klara. Vilmer hade varit jätteduktig hela dagen och sov mest i vagnen och gnällde aldrig. ♥

Sen var det iallafall dags att bege sig hem igen. Mot slutet var det jobbigt att bara sitta ner för Vilmers del. Han hade ju suttit ner hela dagen!

Vi hämtade upp vår Maximilian vid 19-tiden ungefär. Han hade haft jätteroligt hos farmor och farfar. Och duktig hade han varit med. ♥

Vid 20 kom vi hem och alla var dundertrötta utom Maximilian. Eftersom mannen skulle upp och jobba tidigt idag så han gick och la sig vid 21. Därför fick jag dra nitlotten med att sitta uppe med Maximilian ett bra tag till innan han bestämde sig för "att gå och vila lite" sa han.


Idag skulle Maximilian egentligen till dagis men vi var för trötta för att bege oss iväg så vi tog sovmorgon till 7:30 och sen slappade vi hela förmiddagen. Jag hann packa upp alla grejer vi köpt och lagt dom på plats och sen efter lunch kom Ida och Hampus till oss. Vi hade handlat lite till Ida som hon kom och hämtade. Vi käkade lunch och fikade lite innan de var tvugna att bege sig iväg igen. Strax därpå kom mannen hem från jobbet.


Har bilder i kameran men tyar inte lägga in några på datorn just nu.

Av Debora Persson - 5 november 2012 22:10

Nu sitter vi här hemma utan vår stora prins som sussar gott hos farmor och farfar.

Vi var och lämnade honom i eftermiddags och det gick jättebra. Han har vetat länge nu att han skulle sova hos farmor och farfar så det var inga som helst problem. Igår ringde han till och med och beställde middag. Köttfärssås ville han såklart ha och så önskade han pannkakor med. Han och farmor skulle gå ut i mörkret ikväll och lysa med ficklampan. Att leka med ficklampor är något han älskar!

Nu ska vi snart gå och lägga oss, vi åker väldigt väldigt tidigt i morgon bitti så vi kommer hem i lagom tid. 04.30 närmre bestämt..

Vi hoppas inte på att det kommer vara mycket folk och långa köer, det slipper vi helst! =)


God natt!

Om det så bara är för en natt så hinner man sakna ihjäl sig efter sin stora prins

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards