♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 11 augusti 2012 21:07

Ikväll har vi lånat ut Maximilian till hans farmor och farfar. Där ska han sova i natt mitt lilla gull. I morgon ska de på en liten utflykt tillsammans med Maximilians kusin Ebba. Något som han sett fram emot!


Idag hade vi Kalle och Sofie på besök. Vi fikade och Maximilian lekte med dom. De fick lite födelsedagspresenter då Kalle fyllde år igår och Sofie fyller en vecka efter honom.

Men lek och mys blev det och mer än så har vi inte gjort idag. En lugn dag med andra ord.

Sambon åkte och lämnade Maximilian med innan och jag fick massor med pussar av Maximilian innan han begav sig iväg. Tror han var rätt nöjd med att komma iväg utan mamma och pappa eftersom han sagt till oss flera gånger att vi ska stanna hemma för han ska vara med farmor, far och Ebba själv! :)



Av Debora Persson - 11 augusti 2012 09:50

God morgon! I natt somnade jag efter 03, fattar inte att jag ska ha så svårt att somna för? I allafall så vaknade Vilmer och var på lekhumör redan 7:15 så det blev att stiga upp. Maximilian vaknade vid 9, han dundrade ut till mig och Vilmer och röt "Ja Jag sovit gott!" Haha, jag brukar annars fråga om han sovit gott men idag hann jag inte fråga honom :) Efter att Vilmer hunnit ta en powernap redan så är nu båda mina små herrar pigga och glada. Om drygt en timme ska karln stiga upp efter några nätters arbete. Dags att vända tillbaka på dygnet nu.


Idag kommer nog min käre lillebror Kalleponken och Sofie hit. Kalleponken som för övrigt fyllde 21 år igår!   

När Maximilian fick veta att det ev skulle komma blev han väldigt glad. Han hämtade sina golklubbor. En till sig, en till Kalle och en till Fie. Han ska spela golf med dom och han tillochmed somnade med en av golfklubborna i famnen igår. Han höll den så hårt att jag nästan fick slita golfklubban ur händerna på honom!



Av Debora Persson - 10 augusti 2012 11:37

Idag frågade jag Maximilian om han kunde hjälpa sina stackars mamma med att städa HANS rum.

"NEEJ! Tråkigt!" fick jag till svar..

Jo visst är det tråkigt att städa och speciellt när hans rum ser ut som två svåra flygolyckor!

Jag fick städa själv det mesta. Jag försökte hota Maximilian att om han inte kom och hjälpte mig så skulle jag dammsuga upp hans teletubbisar, då kom han som ett skott! Han tog och plockade upp sina teletubbisar och gick tillbaka till vardagsrummet.. Han är inte dum han ;)


Idag är det ruggigt väder ute så blir nog en innedag idag, får se när karl kommer hem som sovit borta på morgonen efter att han jobbat natt. Antar att han har svårt att sova hemma på dagarna:)

Förhoppningsvis kommer gubbarna idag och sätter upp nya fästen så vi kan (äntligen) kan hänga upp gardiner i kök och sovrum! De kom häromdagen men då hade karln jobbat natt och hade ingen lust med att vakna till borrmaskinen så de skulle komma tillbaka senare i veckan, vilket nu då är idag.




Av Debora Persson - 9 augusti 2012 19:00

Inatt blev det inte mycket sömn alls för min del. -barnen sov gott så det var ingen av dom som höll mig vaken. Jag var klarvaken till över klockan 03. Hjärnkontoret hade tydligen mycket att  göra och hade knappast tid att koppla ner. Jag tittade på klockan precis när den passerat 03:30 sista gången. En kvart senare kommer sambon hem från Göteborg ochh jag vaknade till precis när jag väl somnat.


Upp klockan 07 så det var inte många timmar sömn man fick.

Idag var det dags att besöka dagis för Maximilians del. Dags att börja ny avdelning! Eftersom det byggts om och andra dagis stängt ner så har det hänt en del på Maximilians dagis. Avdelningen han bytt till kommer vara en blandad avdelning med både mindre och större barn så han började inte på någon "stor" avdelning. Själv har jag gått på blandad avdelning när jag gick på dagis och det var inga problem. Här kommer ändå de stora barnen  vara mycket med den stora avdelningen och de små barnen med den lilla avdelningen.

Det kommer nog gå jättebra tror jag. 2 av hans fröknar känner jag oxå till, den ena är min egna gamla dagisfröken så det är ju roligt.


Iallafall så var inte Maximilian alls sugen på att gå till dagis idag. "NEJ, jag stannar hemma!" skrek han och skulle absolut inte ha på sig några byxor idag. Och inte sina gympadojor. Det ena med det andra hela morgonen. Den ena skrek efter den andra och stackars sambon kunde knappast sova i allt liv. Jag hann inte få i mig någon frukost och vi var tvugna att gå. Ner i källaren och rota fram ståbrädan till vagnen som Maximilian absolut inte ville stå på. Jag höll på att slita av mig håret och ville hellre gå och lägga mig. Jag var dundertrött och inte alls på humör.


Tillslut kommer vi till dagis och det var inte alls rätt tyckte Maximilian som hellre ville gå in den vanliga ingången och inte någon annan. Men nya avdelningen har ingång på andra sidan huset.

Men väl inne gick det bra. Fröknarna avr glada vilket gjorde att Maximilian med blev glad. Vi lekte lekte, pusslade, byggde tågbana och lekte med smålego vilket var roligt tyckte Maximilian eftersom vi inte har något smålego hemma och kommer inte att ha på länge för lillebror käkar på allt.

När vi sen varit där en timme var det dags att gå hem.

Då lät det annorlunda "NEJ, jag stannar här!" sa Maximilian då och ville inte för fem öre gå hem vilket är bra för då trivdes han på nya avdelningen med nya fröknar och nya kompisar.

Nästa vecka ska han vara där själv en dag och sen är allt som vanligt igen veckan efter. Mjukstart blir det och nu i efterhand hade det nog inte behövts känner jag. Vi fick själva bestämma hur vi ville inskola honom och jag tyckte det var bra med en mjukstart men han hade kunnat börja helt redan nästa vecka men vi har annat planer nästa vecka ändå så en dag blir bra i vilket fall! :)


Nu när dagis drar igång igen så får vi väl ta och inse att sommaren som aldrig riktigt kom är över nu.


I eftermiddag fick det sen bli en snabb powernap för min del men kan säga så mycket att det kommer bli tidigt i säng ikväll, jösses så trött jag är!

 


Av Debora Persson - 8 augusti 2012 15:09

Lite trist att babysim ska vara just på fredagar här! Vi gick förra omgången och då var det inga problem på fredagarna för sambon var hemma då, men jag ahde velat gå fortsättningskursen såklart men eftersom de varit så knepiga och satt babysim på fredagar när syskon inte är på dagis så kommer det inte gå i höst. Sambon jobbar då för fulla muggar och är knappst ledig på fredagar. Varför har de babysim på fredagar för? Det är ju i stort sett bara de barn som inte har syskon som kan gå på babysim då! Tummen NER! Hade varit mycket enklare men babysim tisdag-torsdag då syskon är på dagis. Icke sa nicke, vi får väl helt enkelt klara oss med att bada i badkaret.

Lite tråkigt, i fortsättningskursen ska man låta barnen börja dyka och det är väl ändå det som är mest spännande när det gäller babysim.


Inget att hänga upp sig på. Just nu vilar båda mina små herrar. Maximilian ska bara få vila en  pytteliten stund så att risken inte är så stor att han vill vara uppe hela natten. Det är det som är så knepigt, ofta behöver han vila lite på dagen för att han är så trött men sover han då så är han uppe halva natten. Sover han inte så klarar han inte dagen. Det finns inget mittemellan där inte.


Nu ska jag ta och plocka i ordning lite innan det är dags för herrarna att vakna till liv igen! :)

Av Debora Persson - 7 augusti 2012 22:37

Dagens eftermiddag spenderades hemma hos mamma.

Mormor, morfar, Karin och mina kusiner Leo och Max var på plats.

Massa mys, middag och fika blev det. Och såklart, Maximilian hade sett fram emot det sen han fick veta att vi skulle dit- Bada i poolen! Idag badade han med kusinerna och lekte massa med dom. Han hade jättekul och ville inte följa med oss hem senare på kvällen. Han sa att han skulle sova över och att vi fick åka hem själva men så blev inte fallet tillslut. Han fick följa med oss hem som tur är! :)


Vi kom hem för en stund sedan nu och båda barnen ligger och sover nu.


              

Tror minsann detta är dagens bästa bild! Maximilian är vanligtvis rädd för små hundar, då de hoppar mycket mer och är ganska mycket livligare men med ett vapen så är det han som har makten!

Kolla in Maximilians blick! Han kanske är hämndlysten då Henry käkade upp mina skor förra gången vi var där på besök ;)

 

Av Debora Persson - 6 augusti 2012 18:24

Jag och Maximilian pysslade med pärlor innan. Han hade noll tålamod så vi packade ihop allt igen.
Värre blev det när han sen ville pärla och innan vi hann blinka låg det 2000 pärlor på golvet....

Av Debora Persson - 4 augusti 2012 23:19

Sjukvårdsupplysningen är väl bra på sitt sätt men varje gång man ringer in om det är något- framförallt om det handlar om barn så är det alltis sura tanter man får prata med. De har en ton som får en att känna sig som om man vore världens sämsta mamma. Ikväll var det likadant.

Vilmer ligger brevid mig i soffan och håller precis på att somna när Maximilian ropar på mig och jag går in till honom lite snabbt, sen hör jag en duns och sen skriker vilmer.

Då har han trillat ner från soffan med huvudet före och får ett stort rött märke. Jag tröstar honom och han lugnar ner sig.

Tänker att jag kanske borde ringa 1177, men struntar i det först. Tänker att de ändå kommer va sura och säga att det inte är något allvarligt om  han nu ändå inte spydde en massa och betedde sig annorlunda.

Men efter en stund så rinnger jag ändå så jag kan få höra att det iallafall inte är något.

Kommer fram och jag presenterar mig, man får knappt ett hej tillbaka.

Jag säger att min son trillat med huvudet före och tänkte kolla så det kanske inte är så farligt ändå. Då väser kärringen "Ja det förstår du väl att inte jag kan avgöra här, det måste du såklart åka in till akuten och kolla!" Jag frågade då om man skulle åka in till akuten, för han var ändå lugn och så men det sa hon att man självklart skulle åka in och kolla dom när det är så små barn.

Jag förstår verkligen inte att varför de som man pratar med låter så sura!? Alla är såklart inte sådana men ofta när man pratar med någon där så låter de så otrevliga. Herregud hur svårt är det att låta lite trevlig när man jobbar med att sitta i telefon och hjälpa folk? De får det att låta som om allt som händer är ens eget fel och att man inte kan se efter sina egna ungar.


Jag fick ringa Oskar eftersom mannen precis hade börjat jobba sitt nattpass så Oskar fick åka och hämta vår bil och sen hämta oss så vi kunde åka in till akuten. Jag visste att vi skulle bli hemskickade eftersom det verkade inte vara något allvarligt med honom ändå men det var lika bra att kolla honom.

Maximilian höll precis på att somna så han blev lagom förrvirrad när han fick stiga upp och klä på sig igen.


Väl inne på akuten sitter vi i väntrummet tillsammans med en äldre herre som sitter och läser en tidning. Det är knäpptyst i väntrummet och Maximilian pekar på herren och vrålar "GUBBE!" Han skäms inte den pojken! Herren måste hört eftersom det annars var så tyst där inne och Maximilian viskade inte heller precis men herren låtsades väl som om han inte hörde som tur är. Vi behövde inte vänta så länge utan kom in ganska snabbt och strax därpå kom läkaren. Han kollade Vilmer och allt såg bra ut! :) Sen fick vi åka hem.

Maximilian hade hunnit piggna till under besöket och såg det hela som en trevlig liten utflykt och var väldigt glad i hågen när vi skulle gå ut.

Han pekade mot sjukhuet och sa att pappa varit där och haft aj aj i magen innan. Sen sa han "Hej då fukhuset, ses en annan dag! Oooligt!!"

 

Väl hemma tog det dock inte många minuter innan båda små prinsarna däckade i varsin säng. Och jag ska strax ta och bege mig till sängen jag med.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards