♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 20 juli 2012 08:08

Jag och Maximilian startar dagen med lite spel..


Vilmer vaknade vid 06 idag. Pigg som en mört vägrade han såklart att somna om. Det var kört för min del och det var bara att stiga upp. Det tog inte så lång tid innan han valde att somna om. Vilken liten drummel! Nu var ju jag uppe! :) Men nu är min Maximilian uppe och vi spelar lite spel innan frukost! :)


Idag ska jag lämna bort mina små prinsar!

Det är bara över natten men det känns som om dom ska vara borta i en vecka från mig! Det är första gången jag lämnar bort Vilmer nu, förutom 2 gånger när jag lämnat hoom ett par timmar bara och det var igår och när vi flyttade i mars. Men nu ska han vara borta över natten för första gången.

Men de får det bra. Dom har sina två halvkuiner på plats med som ska sova hos sin morfar. Så mamma och Göte har fyra, ja FYRA små killar hos sig i natt! Vi får se hur det kommer gå!:)

Lite pizza och film har jag hört att det blir så det blir nog bra!:)


Nu hör jag hur lillebror pratar i sin säng så nu är han uppe igen. Han måste verkligen se över sina sovrutiner den killen...

Av Debora Persson - 6 juli 2012 12:57

ett, två, fyra, fem, sex, sju, tretton, fjorton, sexton, arton. tre, fyra, femton....

Maximilian är duktig på att räkna!!

Han siitter i hallen och räknar högt just nu.


  

Av Debora Persson - 5 juli 2012 22:39

Idag efter att mannen jobbat så begav sig han, Maximilian och Danne iväg för att bada medans jag och Vilmer stannade hemma. När de kom tillbaka åkte vi till Sölvesborg för att besöka Killebom.

Gud så trist att de bara har marknad en dag och det var igår och Killebom håller ändå på i helgen med! Inte som Östersjöfestivalen då de har marknad hela veckan..

Vi passade på att ringa Khaled så Maximilian kunde träffa sin kompis med och lillasyster Karin var där med som tur var så henne hann vi med träffa en stund.

Dom gick med oss en runda nere på Killebom innan de begav sig iväg igen.

Vi gick till glassbåten och åt lite glass innan Maximilian så gärna ville åka Lionståget som gick runt stan men när vi kom fram dit så var klockan precis efter 18 och de slutade köra tåget vid 18 så han var ju inte jätteglad över att det inte blev något tågresa ;( Det hade han sett fram emot!

Vi gladde honom genom att han fick åka en karusell istället.

Glad kille!! Han valde att åka de som han älskar, bilarna men han valde att åka häftig motorcykel istället!

Vi hade talat om för honom att det bara blir EN karusell idag

(inte som på Öland då han fick åka obegränsat, men det kostar skjortan att åka karuseller såhär!).

Trodde hjärtat skulle bli rasande när bilarna stannade men han hade tagit åt sig av det vi sa och han verkade nöjd med att åka en karusell idag.

Han sa "Hejdå motorcyklen!" innan han hoppade av och så ville han köpa en ballong med så det avr inga problem alls det där med karusellerna. Jätteduktig var han! Och även fast det är dyrt med karusellerna så är det ju faktiskt värt vartenda öre när man ser hur glad och lycklig han bli när han får åka! En glad och lycklig unge är verkligen det bästa här i livet!

Att se att ens barn är glada och nöjda med livet!♥
Efter att Maximilian fått sig en liten ballong så skulle givetvis jag med ha något och det blev såklart marknadsgodis-nougat! Bara mitt!

Tänker inte dela med mig av en enda bit för det är så gott! ;)

Sen begav vi oss hem för lite middag innan båda barnen slocknade gott.♥


Jag hittade äntligen Aloevera drycken! Den finns bara på pressbyrån och 7eleven så den finns ju inte i stan men på pressbyrån i sbg hittade jag den banne mig! God är den med! Känns som man dricker maneter eftersom det är fruktkött från aloeveran i den.

 

Min glada älskling♥

       

Lillebror var glad i bilen på vägen hem ♥

 


Av Debora Persson - 4 juli 2012 08:09

Igår när vi åkte hem från Långasjön, vid 18.15 så somnade Maximilian i bilen. Det gick sen inte att få liv i honom så han sov för natten. Att vi försökte väcka honom var för att han inte hade ätit något riktigt under dagen och säkert var jättehungrig och så skulle vi se om han behövde kissa. När vi kom hem så började vi på middagen och hoppades lite att han skulle vakna under tiden maten lagades så kan kunde få lite i magen men inte då! Kan tro han var trött! Han vaknade i natt någongång rund 24.00 tror jag och då var han givetvis hungrig så Dennis fick faktiskt ge honom lite välling så han fick lite i magen.

Han vaknade sen inte förrän 8.00 Jesus vad länge han sov! Det var nog tid han behövde ta igen från de kvällar han somnat sent och vaknat tidigt dagen efter.


Idag skiner solen och vi ska väl på ett eller anant ssett bege oss ut innan Dennis börjar jobba kväll.

Av Debora Persson - 2 juli 2012 22:06

Idag hade jag och smågrabbarna besök. Alla fick en varsin kompis. Maximilian och R träffades utan att egentligen veta om det när vi var på Öland och småkillarna skiljer det bara 2 dagar på och de träffas när vi är i mammagruppen. Maximilian och R började leka direkt så däremellan var det inga som helst problem. Man hörde mycket skratt och lek inifrån hans rum så där hade de nog kul tillsammans!

Killarna var inte jätteglada när det var dags för R att åka hem så de vill nog leka snart igen så det får vi väl se tilla tt de får göra. :)


Efter vårt besök däckade båda killarna direkt och jag började på maten en stund senare. Sen har vi tagit det ganska lugnt resten av dagen. Maximilian har saknat sin pappa mycket och han vägrar sova nu för han inväntar sin far. Han ligger iallafall i sängen men sover inte. Tror inte det händer förrän mannen kommer hem så förhoppningsvis gör han det snart för Maximilian är trött nu. Förhoppningsvis somnar han snart. Vilmer har somnat oxå efter mycket om och men så nu slänger jag upp fötterna på soffbordet och inväntar mannen jag med.


Av Debora Persson - 1 juli 2012 20:45

Redan i morse, det första Maximilian sa när han vaknade var att han ville ha pannkakor.

Jag vet inte vart han fått det ifrån egentligen, han måste drömt om pannkakor eller något. Han skulle ha pannkakor och var bestämd. Eftersom jag inte kunde ställa mig och laga pannkakor det första i morse så var han arg en stund men jag lovade honom pannkakor till middag och så fick det bli. Pannkakor till middag och nu är Danne här och karlarna ska glo på fotbollsfinalen. Viktiga grejor det där tydligen..



Hörde i morse på nyheterna att EM-studion säljs på tradera nu.

Tv4 säljer den och skänker pengarna till välgörenhet. Tror nog min snubbe hade velat ha en egen Em-studio.. Dock har jag varken råd eller lust att ge honom en sådan.

Undrar hur stor den är? 28100 kronor ligger den på nu och blir säkert såld för ännu mer, ca 3 timmar kvar på den..

 

Av Debora Persson - 1 juli 2012 19:13

Idag har min stora prins varit på barnkalas hos sin kompis som fyller 3 år.

     

Av Debora Persson - 30 juni 2012 10:07

Bilder från när vi var i Elleholm i torsdags.

                     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards