♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 10 april 2010 09:53

Sjuk men glad ändå!



   


Av Debora Persson - 10 april 2010 09:45


Ute på promenad i det fina vädret!

 



   



Kan dricka själv nu

 


Pyamaskillen


Lite av kläderna vi fått hem

   


Vi har äntligen fått tag i en UVdräkt åt Maximilian till sommaren!



   

Av Debora Persson - 8 april 2010 22:24

Gokväll.

I morse ringde vi bvc, som självklart sa att vi skulle ringa vårdcentralen igen. Så det gjorde vi och en timme senare hade Maximilian en tid där.

Jag fick inte följa med för jag skulle åka till jobbet.

Men Maximilian gick dit med sin pappa istället. Fick ett stick i fingret och duktig som han var så skrek han inte alls! Så blev en del prover. Pinne ner i halsen, kollade öronen så det inte var öroninflammation, lyssnade på hjärta och lungor och allt det där.

Men där fanns inga hemska basselusker men han fick recept på medicin mot hans hemska hosta.

Så nu hoppas vi på att han snart ska bli bättre igen!


Jag är hemma från jobb nu, Maximilian är inte på det bästa humör. Han vaknar varje gång han hostar så han är inte alls glad stackarn.

Jag ska ta och rota igenom kylen och se om jag hittar något ätbart så jag kan glo lite på DH innan vi går och lägger oss. För trött det är jag banne mig.



Av Debora Persson - 7 april 2010 23:12

Maximilian, min lilla sötnos blir bara sämre.

Han har feber och så hostar han massor, han får nog ont av all hosta för varje gång så skriker han mer stackarn!

Ringde vårdcentralen i morse.

Maximilian var tydligen inte ens listad där och dessutom skulle det vara en hel jäkla månads väntetid om vi skulle komma dit.

Ska vi vänta en månad för att de ska lyssna på hans lungor??

Lovar att tanterna nere på vårdcentralen sitter och fikar hela dagarna för så jäkla mycket kan dom inte ha att göra så min lille kille måste vänta en månad!

Så får ringa bvc imorrn för där brukar det vara en barnläkare så hon kan kolla på honom.

Både han och hostan blir ju bara värre och värre.

Han har tydligen inte ens velat äta riktigt idag.

Men nu har jag satt honom i soffan med flaskan fylld med juice, och juice går alltid ner i lilla magen. :)


 

Av Debora Persson - 4 april 2010 19:15

Hemma från Blekinge nu.

Bärjade med att Dennis släppte av mig och Maximilian hos mamma igår och själv åkte han till Mörrum för att glo på en "världsviktig" fotbollsmatch.

Maximilian fick leksak av sin mormor som påskpresent. Mycket rolig och mycket läte :)

Jag, Maximilian, mamma, Karin, Kalleponken, Sofie, Göte och Algot drog oss bort till Karlskrona. Jag, Maximilian och Algot fick åka med Göte. K och K skulle övningsköra med mamma så risken fanns ju att det kunde gå illa.

Hos mormor blev det massa påskmat och fika.

Maximilian fick tallrik, djup tallrik och mugg i påskpresent av min mormor och morfar.

Dennis kom sen så jag, Maximilian, Dennis, Kalleponken och Sofie drog bort till pappa. Där blev det ännu mer fika. Maximilian fick en massa badleksaker. Passar perfekt till en badgalen kille!

Pappa hade ju hämtat vår gåstol till Maximilian med så den satt han och lekte i en stund. Killen är ju för kort för den fortfarande så än så länge kommer han inte särskillt långt i den:)


Efter vi lämnat Kalleponken och Sofie i Svängsta så bar det av till Mörrum hem till Oskar och hälsade på honom en timme innan vi drog hem igen. Kollade på tv med mamma och Göte en stund medans Dennis och Algot spelade tvspel. Algot hade ringt och stressat oss med att vi skulle komma hem snart för han ville spela tvspel med mannen så då var han nöjd när vi kom hem igen.

Gick och la oss 22.30 Katastrof.


Söndag skulle Maximilian upp 6.30 så han och jag gick igenom hela huset på ca 1 km och upp på övervåningen till mammas sovrum och la oss i hennes säng och tittade på dr. phil.

Varenda gång man sover hos mamma så vaknar man tidigt och då går man upp till henne och lägger sig i hennes runda, mjuka sköna säng som jag en dag kommer stjäla för henne och så kollar vi på dr. phil tills man hör Göte i köket ropa att frukosten är klar!


Efter att ha gjort oss i ordning så drog vi till Mörrum igen och hälsade på Oskar en stund innan vi drog till Dennis föräldrar för att grilla. Tyvärr regnade det men det gick ändå. Fika blev det med och Maximilian fick en tröja i påskpresent.

Maximilian fick förresten en ny bilstol idag som hans kusiner haft innan. Han sitter mycket bättre i denna. Fast måste dra ner bältet på den för det sitter just nu för högt upp på honom.

Och till hans fars stora lycka fick han en Mörrums hockey t-shirt, mff t-shirt och lite andra sportkläder.


Nu är det bara till att ta det lugnt resten av kvällen, käka påskgodis och glo på Wallander.



   


     


                 



Maxontaxon i gåstolen.

   


Nöjd i nya bilstolen!

   

Av Debora Persson - 3 april 2010 08:50

Maximilian skulle upp tidigt idag.

Han visste nog att påskharen har varit här och lämnat ett ägg till honom.


 


   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards