♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2009

Av Debora Persson - 24 april 2009 07:08

Idag gäller det.

Av Debora Persson - 23 april 2009 22:31

http://www.jesper.nu/onlinespel/tankespel/5053-Bubble_spinner/



Man blir helt fast. Och man blir totalt vansinnig när man förlorar och så måste man spela en gång till för att få bättre poäng. Och så blir man vansinnig igen, så håller det på så i evigheter.

 

Av Debora Persson - 23 april 2009 19:35

Städningen är ganska klar. Det mesta iallafall. Inte sovrummet. Där lär vi väl aldrig få ordning förrän vi får upp hyllor och skit. Men annars är de mesta klart. Har tagit mig en bra stund. Men vafan.

Nu är det vila iallafall.

Innan jag ska göra käk, för det har jag ju glömt, måste ha mat med mig imorrn med.


Imorrn kommer lönen med. Jag får för lite lön har jag insett. Har inte fått lön för alla mina sjukdagar. Dumt att jag aldrig kollat sådant tidigare. Kan ju förlorat massor. Men nu jävlar ska jag ha alla mina pengar.








Av Debora Persson - 23 april 2009 18:23

Gjorde en polisanmälan på Bosse innan. Det gick väl bra. Satt i kö i en kvart ungefär.

Så fick jag säga vart jag bodde, hur Bosse såg ut och så vidare.

Så fick jag svaret "okej" när jag sa att en annan katt försvunnit i samma hus här och att jag ahr en katt som försvann i september.

Tack för hon brydde sig. Hon var säkert bitter för hon fick sitta och ta emot anmälan på försvunna katter och cyklar istället för att göra något roligare.



Av Debora Persson - 23 april 2009 12:50

Just när jag hade duschat klart och precis hunnit slänga på mig kläderna ringde det på dörren.

Två gubbar som skulle besikta mitt badrum var det. Dom hade på papper att någon silikonlist var löst vid itt handfat eller vad det var. Men de hittade inget. Så de kollade i köket.

Pinsamt när det ser ut som helvete här hemma. Jag borde ju fått hinna städa först tycker man. Dom kan ju förvana. Visserligen gjorde dom väl det men vafan man kan ju inte sitta berödd i tre veckor. För dom skulle ju hålla på i så många veckor.

Men men dom hittade inget så dom gick igen.


Ska strax sätta igång med städningen. Men vet inte vart jag ska börja någonstans. Vill få allt gjort redigt.


Av Debora Persson - 22 april 2009 22:20

Skrev nyss ett långt inlägg men vetefan vad som hände, det gick inte att spara så nu pallar jag inte skriva om det egentligen.

Så skriver ner lite snabbt.


* Bosse har varit borta en vecka nu!!

* Trodde Sally skulle försvunnit med, men hon kom hem efter mer än 15 timmar ute. Sen sov hon i 9 timmar innan hon skulle bege sig ut igen.

* Borrade tre nya hål i väggen igår, fast i köket, med den vanliga turen jag har så borrade jag i en ny metallplatta.

* Gav mig fan på att hylljävlen skulle upp så fick borra i en tredje vägg, gick bra efter många om och men och massa svordommar.

* Hylljävlen sitter snett nu men det ger jag blanka fan i just nu. Fast jag kommer störa mig på det varje gång jag ser den.

* Inte alls glad idag, så har inte fått ett skit gjort. Tur man är ledig imorrn.

* Känner inte för ett skit längre. Jag behöver semester.

* Imorrn ska jag sätta upp lappar om min lille Bosse som jag skrivit idag.

* Har just krängt i mig en halv pizza.




Av Debora Persson - 22 april 2009 08:28

Igårkväll ringde Maltes mamma. Malte är den andra katten som är försvunnen. Dom trodde först han var borta för han var könsmogen. Han är ju inte kastrerad. Men sen hade dom sett vår lapp om Bosse och då blev det bara konstigt. Då kan han inte vara borta för ahn är könsmogen.

Så får la se vad som händer.

Jag visste att dom en dag skulle ringa oss om katterna.

Det var gårdagen det. Jag la mig 22 igår. Helt slut i hela kroppen. Och fan vad skönt att lägga sig tidigt för en gångs skull och ändå inte ska upp av en väckarklocka dagen efter. Även om jag vaknade tidigt idag.


Idag är jag dessutom ledig. Har massa jag ska göra. Min man är med ledig idag. Vi ska städa. Ordentligt.

Idag ska vi anmäla Bosse hos polisen med.



Av Debora Persson - 21 april 2009 20:51

Pratade med mamma innan. Hon tyckte att jag borde flytta hem igen.

Till Blekinge.

Till visso har hon rätt.

Jag tycker med att jag ska flytta hem ibland.

Jag hade så mycket mer att göra där.

Alla vänner och släkt.

Man kunde åka hem till mamma när fan man ville.

Kan man inte göra längre.

Här måste allt planeras.

Och tänk till hösten!

Då blir det att planera in varenda detalj i livet.

Men å andra sidan om jag nu ska plugga så är väl Malmö en bättre atad att göra det i.

Annars hade väl Kristianstad varit den närmsta.

Inte en chans att jag vill plugga där.

Men efter pluggandet, när man är klar med den delen av livet.

En vacker dag kommer jag ju flytta hem igen. Det vet jag.

Och en jäkla hemlängtan har jag faktiskt. Varje dag.


Sen med tanke på vad Fanny hörde av grannen, det hemska som hänt hundarna här i området, om det kan vara så, så finns det en sjuk människa omkring oss.

Man gör inte så mot djur.

Och tänk om samma sak hänt både Maja och Bosse!?!

Fyfan.

Men med tanke på det, så borde vi egentligen göra oss av med Sally, vilket vi inte vill, men måste man så måste man.

Vill ge bort henne isf till någon vi känner.

Om ingen vill ha henne så vetefan.

Vill ju inte ge henne till den sjuke fan som finns här omkring oss någonstans.

 Varför kan inte jag få ha mina bebisar ifred?

Varför ska andra få ha katter men inte jag?????

Så vad gör man??







Just nu är jag bara trött på livet och vill gå och lägga mig och lipa lite. Men jag får vänta tills efter Andra Avenyn.


Dessutom får jag en pisslön denna månaden med. Thanks.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards