♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2009

Av Debora Persson - 18 april 2009 10:06

Om Bosse inte kommer tillbaka så kommer vi bli tvungna att lämna bort Sally. För är det så att någon är elak mot katterna här så är det ingen mening för dom att vara elaka mot Sally heller.

Bättre om hon får det bra någon annanstans. Men vem skulle vilja ha henne? Ska man skaffa katt vill man ju ha en kattunge. Ingen halvstor katt.

Men vi får se, på onsdag har han varit borta en vecka så får väl vänta tills dess.


Imorse vaknade jag av att jag trodde jag skulle upp och jobba öppning.

Men så kom jag på mig att jag är ledig hela helgen.

Fan för  att vakna så.


Idag har jag massor att göra känns det som. Och det är ganska fint väder. Men det blåser en el del hörde jag.


Av Debora Persson - 17 april 2009 22:11

"- Jag har blivit utslängd hemifrån."

"-VA!?"

"- Ja, mamma tycker jag klär mig slampigt. "

Två brudar står och snackar brevid mig när jag väntar på bussen.

Hennes mamma hade rätt tyckte jag. Men det kunde jag inte säga till dom. Då hade jag blivit rånad på mina två systemetkassar som innehäll visserligen två illaluktande skor.


Blev BK för mig och min man innan. Proppmätt så jag hade fan kunnat spy upp skiten.

Tror vi ska kolla på film snart efter hans intressanta nyheter och sporten.

Sen ska jag fan sova.


Min Bosse är fortfarande inte hemma:(

Vart fan har han tagit vägen?

Det skumma är att en annan katt i samma hus är försvunnen. Jag och Fanny tror det finns en katthatare häromkring. Eller en kattälskare som tar hem dom.

Men än kan han ju komma hem. Hoppet är ju inte lika ute som det är med Maja. 



Av Debora Persson - 17 april 2009 11:37

Egentligen skulle jag och min man snart tagit bussen men dum som jag inte är så gäller det att ragga lite extra så min man tar bilen till stan istället.

Det är inte dumt det.

Visserligen ska jag få vänta till 21.30 ikväll tills min man slutar men det kan jag ta.

Får ju fixa käk då med eftersom vi inte har ett skit hemma som duger en fredagkväll.



Av Debora Persson - 17 april 2009 10:59

Var är min Bosse?  Och Maja?

Av Debora Persson - 17 april 2009 09:19

Egentligen prkar jag inte jobba idag. Men det är sista innan helg, och jag är ledig helgen. Är glad jag inte tog en extra tid för då hade jag fan trillat av pinnen.

Och vad ska man göra i helgen da? Inte ett skit. Och vädret kommer ju bli sämre än vad den har varit.

Men vi ska nog hitta på något, min man och jag. 

Med skillnad från andra helger både jag och  min man är lediga så har vi antingen åkt hem till Blekinge eller så har vi haft folk från Blekinge här. Denna helgen händer inget sådant.

Lite ovant kanske men gud så skönt ändå kanske.



Filmen vi såg igår var fan ingen häjdare även omdet var en skräckfilm, för det gillar ju både jag och Fanny. Amusement.

Först vatt den okej.

Sen vatt det en "Inte en sånhär film igen!?"

Sen vatt den "man skiter på sig"läskig.

Mycket clowner ett tag.

Sen vatt den töntig jagarfilm med clown som givetvis skulle vinna.

Sen vatt den Skita på sig igen.

Sen vatt den Fan vad löjligt.

Sen vatt den Fan vad äcklig.

Sen vatt den löjlig igen.

Sen vatt det ett värdelöst slut.

Så var den filmen ungefär. Inte mkt att hurra för.


Av Debora Persson - 16 april 2009 22:49

Min Bosse är borta.

Jag och Fanny var ute och letade efter både han och Sally innan. Men Sally har kommit hem. 

Ikväll efter jobbet blev det grillning. Fanny grillade.

Potatisgratäng till det och sallad.

Kan ju inte bli bättre.

Film nu för vår del innan vi ska lägga oss.


Idag har vi även kommit fram till att det blir Gäteborg i sommar. Jag, min man, Fanny och Negern.




Så moget Carro av dig. Vi alla andra är otroligt omogna. 

Och visst, det finns tusentals Carro i detta landet. 

Vi glädjs alla åt din mogenhet.

Av Debora Persson - 15 april 2009 22:59

"Efter några veckor på nya jobbet trivs Iréne Robertsson redan som Olofströms nya kommunchef.
–Jag gillar att den ena dagen inte är den andra lik, säger hon."


http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/hon-gillar-utmaningar(1269357).gm


Mamma vatt med i tidningen idag. Hon trivs ju i Olofström. Tur det inte var dit vi flyttade när vi flyttade hem till Blekinge igen. Gillar inte Olofström, varken byn( Ja, för det är fan ingen stad??) eller folket som bor där.

Tur det kommer en vettig människa och håller ordningen på dagarna iallafall.

Min mamma är rena gudinnan jämfört med de andra nötterna. Fast man behöver inte ens jämföra med nötter, hon är en pärla iallafall.

Hon är en duktig kvinna.





Inga namn nämna, förutom min mammas, men hon stämmer nog inte mig.

Av Debora Persson - 15 april 2009 21:42

Jag trodde vi hade yttrandefrihet i Sverige? Har vi inte det?

Men nu blir man hotad till att bli anmäld för man säger vad man tycker!

Och stjärnan i det hela som hotar har ju inte själv tänkt på att man kan anmäla tillbaka med tanke på vad stjärnan själv skrivit.


Inga namn nämnda så ingen ta ta åt sig. Jag har rätt att säga exakt vad fan jag tycker och tänker.



Nog om det. Pallar inte bry mig.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards