♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2009

Av Debora Persson - 27 april 2009 12:01

Det är verkligen inte kul att betala räkningar.

Mycket pengar som bara försvinner sådär. Över 5 lax för min del. 

vi får ju elräkning, tvavgift och de där räkningarna som bara kommer var tredje månad samma månad. Vilket är dumt, hade varit bättre att dela dom en varsin månad. För var tredje månad blir vi ju fattigare än vanligt.

Så fick vi ju inte så mycket lön som vi skulle denna månaden heller, för både jag och min man vatt ju sjuka.

Nu ska jag alltid vara frisk för har fan inte råd att vara hemma från jobbet.


Av Debora Persson - 27 april 2009 09:03

Vaknade tidigt idag. Mamma ringde sen och pratade lite. Mamma, Karin och Algot kommer och hälsar på i helgen. Ev, skulle väl Algot och Karin stanna över till mpndagen om dom kommer på söndag.

Algot är ledig från skolan på måndag. Och han kan la tycka det är roligt att åka tåg med. Det tyckte jag med när jag var mindre.

Sen tröttnar man.

Men vi får se, ingentig är säkert än så länge.

Dom skulle ju egentligen titta efter balklänning till Karin när dom kom ner,  jag gav dom ju en anledning till varför dom skulle åka ner till Malmö och hälsa på mig. Men nu har ju Karin hittat en klänning i Kristianstad.

Men vi får la gå och på stan en runda iallafall.

Jag tänkte mamma skulle hjälpa mig hitta brallor kanske. Hon borde ju kunna det där. Men får se, som sagt ingen lever säker förän det är säkert med allt.


Idag ska jag in till stan en runda med, passa på när min man har lunch sen i eftermiddag. Så ska jag tvätta med hade jag tänkt. Hinner jag ska jag gå en runda med.

Och laga mat.

Och vila, är ju trotts allt ledig och det betyder vilodag för min del egentligen.





Av Debora Persson - 27 april 2009 08:04

Dax att kastrera Sally snart.

Min man släpper ut henne 5 på morgonen varje dag och så kommer hon inte hem förrän 21, 22 på kvällarna.

Hon borde inte vara ute så länge och springa efter fruntimmer hela dagarna. Hon borde vara hemma hos sin mamma och mysa.

Och ja, Sally är en hankatt. Vi mårkte inte det förrän nästan ett halvår senare! Men Sally beter sig mer som en hona.


Och med tanke på att Bosse snart varit borta i två veckor så vet man inte vad det finns för en idiot här ute. Någon har dessutom rivit ner lappen vi satt upp om han med ett foto i trapphuset. Jävla terrorister.


Så får bli att vi kastrerar henne i Mörrum igen. Vi kastrerade Bosse där. Hon var okej, även om hon tvingade mig titta på så jag svimmade när Bosse kastrerades. Men har man varit där en gång kan man lika gärna skicka dit nästa katt med.

Så får bli någon helg vi åker hem.




Av Debora Persson - 26 april 2009 22:07

Äntligen är denna helgen över!

Tiden har gått sjukt sakta under dagen! Alla var held körda idag. Ingen ville jobba. Men inte undra på, när jag åkte hemifrån 8.30 idag var det 14 grader ute!

Och så har man missat hela dagen för man skulle jobba!

Okej att det vatt fint väder vid 18tiden men hade ju vatt skönt om man vatt ledig idag!


Efter jobbet åkte jag och min man och handlade.

Sen tog vi hem mat. Thai thai thai, jag älskar thaimat.


Samtal med lillebror med, han hjälpte oss med datorn, eller ja, vi gav upp efter ett tag, men annars är det bra att ha datanördar i familjen:p

Vi kan inte spara bilder på datorn. Men efter ett tag kunde vi det och sen kunde vi inte. Jävla dator, jag kastar ut skiten snart. 


Imorrn är Debbie ledig och hoppas på sommarvärme.


Av Debora Persson - 26 april 2009 08:18

Snart iväg och jobba igen. Får hoppas denna dagen blir lugn och att timmarna går snabbt idag för har ingen lust med detta överhuvudtaget.

Hade gärna legat kvar i sängen ett par timmar till idag.


Av Debora Persson - 25 april 2009 20:49

Halva helgen gjord nu.

Jobbet var okej idag. Största delen av tiden satt jag ute i restaurangen och hade ansiktsmålning med de små barnen. Jag målade barn till monster. Även om alla inte ville vara monster.

Men det var roligt var det.

Efter jobb handlade vi lite snabbt. Och min man gjorde pannkakor. Nu Robinson och sen vetefan. Känner bara för att gå och lägga mig.

Av Debora Persson - 25 april 2009 18:26

Fan vad trött jag blir på allting.

Man borde tänkt lite innan man startade så stora projekt.

Av Debora Persson - 24 april 2009 08:59

Sjukt trött är jag och ska jobba en hel dag.

Käka lite fruksot nu och sen bär det av till jobbet. Har taxi idag för min man börjar efter mig så det är ju skönt det.

Känns inte som om det är fredag idag. Och jag ska jobba hela helgen. Inget hit det där.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards