♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2009

Av Debora Persson - 21 april 2009 18:11

Hemkommen från jobbet. Ska snart gå ner till affären tillsammans med min man och Fanny. Sedan blir det grillning.

Är förbannat trött så pallar inte skriva.

Av Debora Persson - 20 april 2009 22:11

Gick inte så bra att borra innan. Råkade borra just där man inte skulle borra.

Tre hål åt helvete. Haha Fan för det där jävla sovrummet. 

Jag ska hitta ett hus till mig.

Hur jväla dyrt kan det vara da? Kan ju inte vara mycket dyrare än denna lägenheten?

Här blir man fattig bara man tittar på hyresavin.

Måste snart sova. Pisstrött och ska ju upp imorrn med.

Men först titta klart på Ballar av stål.


Av Debora Persson - 20 april 2009 18:34

Fan vad dagarna går snabbt när man jobbar öppning. Underbart ju. Man hinner med mer än lite tv på kvällarna när man kommer hem från jobbet.

Slutade 17.00 idag. Så hemma sen och Fanny hade lagt ut en borr till mig så jag kan borra upp min hylla, eller vad det är. Ingen hylla direkt men man hänger tidningar i det. Tänkte man skulle få lite ordning på sovrummet snart. Man får göra det bästa av det. Det är ju litet och trångt och dessutom inte bra byggt, finns ju inga hela lediga väggar där inne, antingen är det garderober, fönster eller dörrar som gör mindre plats där inne.

Därför är det dags att fixa en MASSA vägghyllor att ha all skit på.

Snart kommer min man hem också, jag borde egentligen skala potatis nu men är inte alls sugen på det.

Vi ska åka och handla lite mat sen med. Mjölk och smör vet jag vi behöver.


Jag hade behävt en powernap nu känner jag. Så jävla trött. Men det har jag inte tid till. Men sitter jag länge till nu så jävlar somnar jag.


Av Debora Persson - 19 april 2009 20:38

Idag har vi bokat vår lilla semester.

Skulle först bo på hotell men blev att vi får bo i en stuga och det går lika bra det. 

Så stuga i Göteborg i början av juli.

Jag, min man, Fanny och Negern.

Blir måndag till onsdag.

Det kommer bli skitbra. På vägen hem blir det stopp i Ullared med.

Kalleponken och VIlma blir kattvakter om vi har några djur kvar i sommar.

Denna resa blir det istället för det vi planerade från början och det vatt ju att vi skulle till Turkiet. Vilken skillnad det blir.


Av Debora Persson - 19 april 2009 19:12

Vatt på Ikea innan som sagt.

Hittade min fina byrå. HIttade även svarta assietter. Assietter har vi aldrig haft, utan vi har fått bjuda på tårta i djupa tallrika. Inte riktigt lyckat. Så till det blev det även tallrikar som passade.

Inte värdels snyggaste, men alltid något och de vatt ju svarta med.


När vi kom hem satte jag genast igång med byrån. Min man hjälpte mig lite. Inte alls överdrivet och kan påstå att jag gjorde 97% själv och jag är jävligt nöjd med resultatet.

MEN  skiten tog TRE timmar att bygga ihop!! Skiten gjorde mig vansinnig och jävligt förbannad!

Inget att rekomendera om man har tålamod som mig för man ger fan upp.

Men tillslut efter mycket felskruvande och svordommar så blev den klar.


Nu är det så att vi ska ju egentligen ha En till. Inte en chans att JAG ska bygga ihop den. Fanny min vän är bra på Ikeasaker. Hon har bättre tålamod än vad jag har.

:D



Men visst fan blir det snyggt. Denna ska stå i sovrummet sen så den vi ska köpa senare får platsen i tvrummet.


Av Debora Persson - 19 april 2009 09:41

Idag har jag en hel del att göra. Eller vi.

Nu blir det snart frukost. Sedan ska vi tvätta. Som tur är har vi inte överdrivet mycket tvätt.

Sedan blir det till min mans förskräckelse Ikea. Och till min lycka.

Köpa byrån. 

Sen bär det hem och ska städas i hela lägenheten.



Av Debora Persson - 18 april 2009 21:11

Möllevången, Malmö

Ett scientologitält står uppspänt på Möllevångstorget när en ung kvinna går förbi en man som delar ut information.
Mannen: Här, varsågod!
Kvinnan: Nej, tack.
Mannen: Skyll dig själv!



Busstorget vid Bankgatan, Lund

En mamma och tre barn: tjej ~18, pojke ~4 och en tjej ~3 står vid hållplatsen. De yngsta leker och viftar med sina ballonger från McDonald's.
Mamman: Nej gör inte så där, de kommer sprängas!
Barnen nonchalerar henne och fortsätter.
Tjejen (~18): Om ni fortsätter att vifta kommer ballongerna sprängas!
Pojken: Ja och då dör alla!
Pojken börjar skrika och springa omkring och vifta ännu intensivare med sin ballong.




Willy:s, Ludvika

En pappa ~35 är och handlar med sin dotter ~10.
Pappan: Kolla här då, glasnudlar. Är det det man ska ha till glaskycklingen eller?
Dottern: Men, sluta löjla dig! Det är faktiskt inget kul för kycklingar att äta glasbitar!



Dagis, Umeå

En pojke ~4 och fröken ~30 sitter och pratar om skillnaden mellan pojkar och flickor.
Pojken: Varför har pojkar snopp?
Fröken: Men hur skulle man annars se skillnad på pojkar och flickor?
Pojken: Men åååh! Tjejer har ju Lypsyl!



Bussen från Luleå till Piteå

Två alkisar ~45 sätter sig bakom en tjej ~20, som halvsover. Alkisarna är rätt högljudda och rycker i hennes säte. Tjejen suckar och börjar skriva på sin mobil. Alkis 1 lutar sig fram och läser vad hon skriver, varpå han puttar på sin kompis.
Alkis 1 (viskar halvhögt till Alkis 2): Hon skriver att det sitt' två alkisar bakom 'na på bussen.
Alkis 2: Bättre alkis än fjortis!!



4:an buss, Sundsvall

2 fyllon sitter längst bak i bussen när den enas telefon ringer.
Fyllo 1: Ja, hallå! Vem är du? Anders?! Näe du måste ha ringt fel!
Han fortsätter säga att personen på andra sidan ringt fel och lägger till slut på.
Fyllo 2: Men du känner väl Anders?
Fyllo 1: Ja, men jag orkade inte prata med honom.



Östercentrum, Visby

Berusad kille ~18 kommer in på McDonalds och ställer sig vid disken. Han står och velar länge om vad han skall beställa.
Killen: Äh vad fan, jag tar ett Maxmål!
Expediten: Du är på McDonalds…
Killen: Åh fan… Då tar jag fyra McFlurry!

Av Debora Persson - 18 april 2009 20:59

Har satt upp lappar om Bosse nu och efterlysning på nätet. Men inte hunnit anmäla han hos polisen. Får bli imorrn.


Annars har dagen varit bra. Jag skulle handlat en byrå men den var mindre än vi trodde så pissade på det.

Hittade ingen annan men har lurat min man att åka till Ikea imorrn så jag får en byrå.

Efter en del springades i lite affärer så hämtade vi hem sallad och käkade.

Vila blev det sen. Hann inte med att städa ens en gång idag. Dessa sista timmarna har gått sjukt snabbt.

Så det är nu Robinson på tv.

Efter det blir det som vanlig en sketen film antar jag. Ska inte bli så sent idag eftersom vi har planerat att komma upp i tid imorrn med.

Ska även tvätta med.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards