♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 5 september 2009 16:40

Vad jag blir trött.

Varför är det ALLTID svårt för folk att bestämma sig?

Spelar ingen roll om man planerar in något med personer i vår närhet för det passar aldrig tillslut ändå.

Nästan varenda jävla människa. Ingen kan man planera något med.

Spelar ingen roll heller vad det handlar om för det passar alrid i sista sekunden i vilket fall.

Och det spelar ingen roll vem det är man bestämmer med heller.

Trött som fan på människor nu.

 Idioter.

Av Debora Persson - 5 september 2009 15:02

Skulle åkt in till stan innan min man slutade idag men det stänger ju 17 i stan och han slutar 18.15 Fan ska jag då göra en timme ensam där ute? Så skiter i att åka in. Tar bussen in till stan 18 istället.

Men är så jäåvla trött på att bara sitta inne hela dagarna.

Jag önskar jag kunde jobba istället.

Eller att Lilleman kunde komma nu så man har något att göra.

Tröttsamt.

Fan nästan en hel månad till som jag ska sitta och glo och göra inget.

Grattis till mig. 

Av Debora Persson - 5 september 2009 08:29

Vaknade i morse flera gånger.

Men det som fick mig att komma upp var att Sally satt utanför fönstret och gapade om att hon ville komma in,

min man var i duschen och kunde inte öppna och själv låg jag som handikappat och hande ont så kunde inte resa mig upp så hon fick sitta och gapa en stund tills  min man var klar och kunde släppa in henne.


Nu har min man åkt till jobbet. Det regnar ute och det är otroligt skönt att det gör det. 

Jag ska göra klart här hemma idag och sen ska jag dra mig in till stan när min man slutar jobba så ska vi åka och handla.

Sen kommer väl Danielsson och tittar på fotboll med min man.



Av Debora Persson - 4 september 2009 21:26




 Vecka 36+0





Av Debora Persson - 4 september 2009 18:18

Tråkigt nog så städar jag utan att ha den minsta lust för det. Men jag måste. Egentligen är det inte mycket att göra, men när man ändå ska städa det lilla som behövs så kan man lika gärna ta i och göra allt riktigt.

Felet när jag gör det så blir det aldrig klart så det ser bara värre ut än när jag började.

Men i morgon får vi besök så det borde ju se någorlunda snyggt ut här hemma. Fotboll på tv hela kvällen med. Otroligt roligt. Eller inte men man får väl offra sig.

Nu måste jag fortsätta med städningen och så ska jag hänga tvätt.

Av Debora Persson - 4 september 2009 15:02

Hittade lite bilder från kameran nu när jag tömde den.

Från Asarumstravet i somras.


Vår duktige försäljare och söta bror.



 

 Efter Algot jobbat klart bjöd mormor på glass medans vi försökte vinna pengar på hästarna.

 

 Mycket folk.

Av Debora Persson - 4 september 2009 09:59

Du är på dag 253 av 280. (90,4%).

Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna.

I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare.

Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången.

Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet.

Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.


Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter.

De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter.

Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

Av Debora Persson - 3 september 2009 21:01

Du är på dag 252 av 280. (90%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 6 fulla dagar (v35+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 28 dagar kvar till beräknad förlossning.


Usch vad vi längtar nu.

Tänk att det bara är 28 dagar kvar tills han ska komma!



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards