♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 27 december 2009 15:16

Min lilla prins är det finaste


som finns.   


   


      

Av Debora Persson - 27 december 2009 09:21

Efter vår lilla shoppingtur på mellandagsrean bestod gårdagen av fika i Mörrum hos mannens föräldrar.

På vägen hem åkte vi inom Sölvesborg för att lämna ett databord till Algot hemma hos mamma med. Dom hade Jennie, Henke och barnen på besök. Åt lutfisk och sånt ickegott med. Vi stannade en stund för Jennie ville pussa lite på Maximilian. Dom har ju inte träffat honom tidigare. Sen kom David och Anna hem. Dom ville med pussa på Maximilian. Anna har så långt och fint hår och det gillar Maximilian. Jag är glad att jag klippt mig för jag är så håröm och när han väl får tag i håret så har han ett jäkla grepp om det och då vet man att hälften av den tussen ryker..

När vi åkte hem tog vi Karin på vägen för hon var hos Khaled.

Åkte till affären för hon hade tomt kylskåp eftersom hon flyttade igår.

Sally flyttade med igår. Hon kommer nog trivas hos Karin. Pratade med henne nyss och Sally har skrikit hela natten och morgonen. Men tror det är för att hon tänker väl att hon inte flyttad utan anledning, att nu är hon så nära att komma ut. Så Karin skulle släppa ut henne nu. FÅr se hur det går med det...:)


Jag och Maximilian somnade på soffan igår medans vi tittade på Prison Break, tror mannen med somnade sen. 01.30 kom jag i säng sen efter mannen matat Maximilian och bytt blöja på honom och försökt väcka mig hur många gånger som helst.

Idag mår vi inte som bäst. Både jag och Maximilian är förkylda. Kan knappt andas. Inte alls roligt. Hoppas inte det blir värre nu bara för imorrn ska mannen till jobbet igen och jag kommer inte orka allt själv om det blir värre..:s

Av Debora Persson - 26 december 2009 11:48

Idag skulle vi stiga upp klockan 7 eftersom vi skulle till elgiganten där mellandagsrean började redan klockan 7. Men jag sov tydligen för djupt för mannen sa till  mig flera gånger att jag skulle stiga upp och jag hörde inte ens radion. Men 7.30 kom jag upp iallafall och strax efter 8 åkte vi.

Jag skulle ha en ny digitalkamera som jag skullle få från mamma och de andra i födelsedagspresent, och eftersom jag ändå skulle få en så kunde vi köpa den idag när dom ändå rear ut dom. Hittade dock inte den jag ville ha från början. Men hittade en annan med 12.2 mega pix. Och så var den rosa såklart.

Den jag har haft hittils, i över tre år är det bara 5 mega pix på så jag är helt nöjd. Å andra sidan trivdes jag med min gamla kamera med och hade lätt kunnat ha den tre år till om det skulle vara så men man märker vilken skillnad det egentligen är på bilderna nu.

Till denna fick jag ju 4 GB minneskort med.

Min gamla kamera, den ska jag skicka bort till mormor för hon har fortfarande en gammal kamera från 1800-frös ihjäl. En sådan med som var modern för 100 år sedan med rulle och hela köret.

Vi har sagt till henne så många gånger att köpa en ny för när hon ska fotografera så måste man stå och le i tre år för att den är så seg.

Så hon blir nog glad när hon får min kamera..:)


 

Oskar var med oss oxå. Han skulle köpa en ny tv. Han hittade ingen på Elgiganten så vi stack till OnOff och där hittade han heller ingen men däremot hittade mamma och Karin oss.

Maximilian skrek i affären och när de kom in så sa Karin direkt att det var maximilian. haha. K skulle köpa micro eftersom hon flyttar idag.

Oskar hittade iallafall en fin tv på Siba sen tillslut.

Den fick dock inte plats i hans bil så vi bytte helt enkelt. Vi ska ju till Mörrum sen i eftermiddag så då byter vi tillbaka.

Av Debora Persson - 25 december 2009 20:46

Här har vi bordet och de små pallarna Maximilian fick av sin mormor i julklapp.

Blir ju hur bra och snyggt som helst!

 

Pålle ovh Puh  



Av Debora Persson - 25 december 2009 15:23

Nu är julen över. Känns skönt på ett sätt för nu kan man ta det lugnt igen. Idag blir det en riktig slappedag. Ingenting bestämt alls. Vi åkte till Eko innan och tittade lite. Skulle se om vi kunde hitta en resväska men det gjorde vi inte. Där träffade vi mannens föräldrar med.

Idag mår jag heller inget vidare alls. Och Lilleman ser inte heller ut att mår prima. Därför kommer vi absolut inte göra något idag, förutom att titta på min Prison Break och fixa på Maximilians rum med hans nya saker han fått.

Av Debora Persson - 25 december 2009 11:49

Igår började dagen klockan 05.45 När var man uppe så tidigt senast egentligen? Anatagligen dagen då Maximilian kom..

Lite över 7 lämnade vi Kristianstad och så åkte vi mot Mörrum.

Mötte upp Kalleponken på stationen så åkte vi. Maximilian sov hela tågresan bort.

Vid 9.30 var vi i Karlskrona och så tillbringade vi några timmar hos pappa innan vi åkte hem igen. Alex och Simon var där så nu fick dom allt bevisa hur man tar hand om ett barn :) Eftersom deras lilla bebis kommer i början på juni? Hann även med lite fikan innan vi skulle åka hem igen. Åkte inom mormor på vägen för att hämta mat. Hon hade gjort köttbullar och jansons till oss.

På tågresan hem tänkte jag att jag skulle sova men kunde inte för det kom in en fyllekärring i vår vagn som gapade och skrek med sin stora hund hon hade med sig. Hon skrek att hon var full som fan och skulle åka till Kristianstad och fira jul med sitt lilla barnbarn. Stackars unge.


De första 8 bilderna har pappa tagit och skickat till mig.

Tryck på dom för att få dom större.



Sen blev det besök i Mörrum igen hos mannens syster. Där har jag tyvärr inga bilder ifrån. Men där vatt det julklappsutdelning med. Stannade inte så jättelänge för sen skulle vi åka hem till min mamma i Sölvesborg och äta middag.

Men först kom tomten. Dock hade han bråttom och stannade inte alls länge. När tomten gått och alla julklappar var utdelade så blev det mat och dricka.

David och hans tjej Anna kom och träffade Maximilian för första gången med. Var på tiden tycker jag:)


Sen var det dags för julklappsspelet. Först började det på kul. Men andra rundan började det bli blodigt allvar. Rena rama kriget om vilka julklappar man skulle slåss om och den som hade mest blev av med dom först.

Men men vi kom dit med fyra och kom hem med sju.






  

Lite av alla saker från igår. Resten ligger kvar i bilen som vi inte kunde bära upp.

                                           

Dessutom pågår det en kamp. Ett krig. Sunesson mot Persson.

Pappa hejar på KHK (det gör jag med då.) Och alla Sunesson hejar på Mörrum.

Mannen och pappa är bittra fiender ibland, men inte på riktigt får jag hoppas när det gäller hockeyn.

Maximilian fick en liten KHKtröja av pappa en gång. Nu är dom inte sämre på Sunesson-sidan för nu har Maximilian fått Mörrum-nappar av sin farbror.

Undrar vad som kommer härnäst?:)

 

Av Debora Persson - 23 december 2009 22:23

Vi var på stan och fixade det allra sista idag. Det var det många som gjorde för det var sjukt mycket folk verkligen! Fattar inte varför man aldrig lär sig att ha allt klart i god tid för nu i sista minuten finns det inget kvar i stort sett. Affärerna är ju utrensade på allt.

Nästa år ska jag handla all amina julklappar klart innan sommaren är slut för jag tänker inte gå och trängas bland en massa stressade sura människor igen.

I allafall så hittade vi det vi skulle och begav oss sedan till Siba och mötte upp Oskar. Dom skulle handla något som jag inte vet vad det var iallafall.


Sen till Ica och handla mat till ikväll. Hem sen och fika. Maximilian fick julklappar av Oskar. Nalle Puh, en bok, mössa och halskrage. Maximilian bockar och tackar så mycket.

Sen satte vi igång med att göra pizza innan bingolotto började. Än så länge har vi inte vunnit ett skit. Men vi har iallafall varit nära många gånger, om det räknas?

Samtidigt som bingolotto är så packar jag i ordning allt inför imorgon. Kommer ingen vart egentligen. Hade mer julklappar än vad jag först trodde. Alla dom ska delas upp för dom ska på olika ställen allihopa. Det blir bökigt detta.

Kläder, blöjor och allt det där ska ner i väskan till Maximilian. Våra kläder ska fram och allt gott som ska hem till mamma ska ner i kassar.

Usch. Men måste göras för imorgon hinner vi absolut inte. Senast 7.30 ska vi åka hemifrån ( och med en bebis är det jättesvårt att hålla tider..) för 8.22 år tåget från Mörrum hem till pappa.


 

Av Debora Persson - 23 december 2009 13:18

Idag är det den 23:e och det är dagen innan julafton.

Men det viktiga är att min son idag är tre månader gammal. Tänk att tiden kan gå så jäkla snabbt! Känns som om det var igår vi låg på BB.


Här har vi Maximilian helt nykläckt


    

Tre månader senare är han en stor pojk!

 

Nu ska vi iallafall in till stan och fixa det sista och sen möta upp Oskar inne i stan!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards