♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 22 december 2009 23:25

Fortfarande ingen feber på min gullebulle. Däremot har han varit glad hela kvällen. Aldrig sett han så här mycket glad tidigare. Är det inte lustigt?

Har man hållt honom framför spegeln har han skrattat och skrattat. Han gillar att spegla sig. Men är man en sådan skönhet så går det alldeles utmärkt.

Och han är så förbannat söt när han skrattar. Särskillt när han skrattar mycket och högt!    


För övrigt så pågår det rena rama catfighten här hemma. Tjejkatt mot killkatter. Det är alltid Elsa och Gösta som börjar fräsa på varandra och när de väl blir fight och dom klöser ögonen ur varandra så kommer Sally springades och skyddar Gösta. Varenda gång.

Men just nu har de lagt sig på olika håll alla tre. Tur är väl det..


Nu ska jag fortsätta vika in tvätten i garderoberna.

Av Debora Persson - 22 december 2009 21:07

Än så länge har vi klarat oss ifrån feber. Det känner jag på hans panna för den termometern vi har är totalt värdelös. Den visar minusgrader eller nått. Sist vi tog tempen på honom och han var kokhet så visade termometern 35 grader. Hur kan det vara möjligt?

Men men nu är han iallafall inte varm så ingen feber.

Idag har jag dessutom städat Maximilians rum så nu är där snyggt och inget som inte ska vara där är där. Fattas dock lite till hans rum men det har min mamma snackat med tomten om så om några dagar är där snyggt!

I morgon förmiddag bär det av in till stan. Ska köpa julklapp och lite sånt. Dock inte från mig utan jag är bara bud.

På eftermiddagen kommer Oskar hit. Uppesittarkväll med bingoolotto. Nu blev det inte tacos som vi brukar ha utan ddenna gången blir det hemmagjord pizza!

Imorgon fyller Maximilian 3 månader! Det hoppas vi kunna fira med att vinna 1 miljon!

 

Elsa, hon fräser fortfarande mot pojkarna. Kan ju alltid hoppas dom blir vänner till nästa år;)

 

Av Debora Persson - 22 december 2009 18:09

Idag har vi fått en ny familjemedlem. Elsa heter hon.

Karin ska inte vara hemma på flera dagar och eftersom Elsa annars skulle flytta hem till oss på fredag så kunde hon lika gärna komma nu. Annars hade hon fått vara ensam och vi hade fått gå hem till k varje dag och matat Elsa.

Elsa gillar inte hankatter. Hon sitter och fräser på både Sally och Gösta. Det har hon gjort sen hon kom hit för ett par timmar sedan.

På fredag flyttar Sally från oss    Nu senaste dagarna har Sally varit jättekelig mot oss så han fattar kanske att han snart kommer flytta? Komma ut i "friheten"   


 

Av Debora Persson - 22 december 2009 14:35

Besöket på bvc gick bra. Först vägdes och mättes Maximilian och sedan var det dags för tremånadersvaccinationen. Det gick mycket bättre än vad jag trodde. Han skrek när han fick de båda sprutorna och lite där efter men sen gick det över. Han var iallafall glad när vi gick därifrån. Ikväll kommer han nog vara gnällig eftersom han kommer ha ont i ena benet och ha feber:/



Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

Idag, 3 Månader gammal: 6330 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

Idag, 3 Månader gammal: 62 cm



Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

Idag, 3 Månader: 40.5 cm


Maximilian växer på som han ska och följer sin kurva som han ska.

Nästa besök blir om en månad och då ska vi snacka mat för då är det dags med smakportioner:) Vid 5 månader blir det mer vaccination.

Mjölkskovet i huvudet ska vi fortsätta smörja med olja.




Min Fina Pojk.


                                                 

Av Debora Persson - 22 december 2009 09:22

Idag ska min stackars lilla ovetande pojke få två sprutor i sig.

En i varje ben. TremånadersVaccination på G idag ja.

Absolut inget jag ser fram emot.

Men får hoppas det går bra.

 

Av Debora Persson - 21 december 2009 20:20

Idag har vi haft fullt upp. Började i förmiddags, jag städade hela toaletten och började på Maximilians rum där vi mest bara slängt in allt annat vi inte haft ork att fixa på. Han är ju inte där inne mer än när vi byter hans blöja och byter kläder.

Klockan 12 började vi tvätta. Jag sydde upp skynket som hänger för vår misshandlade garderobsdörr så vi slipper se den så nu är där snyggt i hallen med.

Klockan 15 hämtade vi Viktor på stationen och sen drog vi in till staden. Mannen som skulle byta sin tröja idag glömde givetvis den hemma så han får byta den i Malmö imorrn istället. Jag handlade det jag skulle och sen drog vi till mataffären och handlade lite.

Nu har jag köpt klart allt gott som ska med hem till mamma på julafton. Men ska försöka hinna baka en sak tills dess med.

Glömde visserligen att köpa en sak men det fixar jag imorrn efter vi varit på bvc. Och herre med. Måste köpa julklappar till julklappsspelet med. Inte glömma! Har två kvar, varav den ena vet jag vad jag ska köpa..


Nu har vi iallafall ätit och pojkarna sitter och spelar fifa och Maximilian sover. Själv sitter jag ner för första gången idag sen vi satte igång med allt. Jätte ont i mina axlar har jag med. Tur att vi fick en ny vän vid namn Pro Shiatsu Plus av Göte häromdan för nu är kvällen räddad och jag får massage!  :D


 

Av Debora Persson - 21 december 2009 09:11

Då var det måndag igen. Veckorna rullar på lika snabbt som vanligt. Tänk, snart fyller jag år;)

Idag är mannen ledig från jobbet så det är skönt. Men vi har massor att göra känns det som. Jag är stressad över något iallafall.

Mannen får kanske besök idag med. Då ska dom fixa här hemma med.

Klockan 12 idag ska vi tvätta med. Jag saknar min tvättmaskin som vi hade i lägenheten. Då kunde jag tvätta när jag ville.

Nu fick jag en nyvaken bebis med nybytt blöja till mig så nu blir det mys.


Av Debora Persson - 20 december 2009 22:19

Maximilian sover på soffan. Men max 10 minuter för sen vill han vara med om allt annat som händer och har inte tid att sova.:)


Mycket snö idag med!    På vår julgran försvinner kulorna en efter en och hittas söndriga med snöret avbitna under soffan.. Vi tog bort det röda lilla glittret för katterna inte skulle äta upp det men nu har dom tydligen hittat en ny hobby.. Gösta sitter oftast under granen och puttar försiktigt på kulorna så jag inte ska märka det.. sen försvinner både kulorna och katten..

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards