♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 17 december 2009 09:44

Inte roligt att stiga upp idag. Även om jag sov till 9.30, mannen fick ju ändå gå upp 7. Men känns som om jag fortfarande har så många timmar att ta igen.

Det ligger sjukt mycket snö ute på marken och det var tydligen -5 grader ute...Kallt som sjutton men det är fint ute med all snö. Så länge det inte är en massa blask för då är det inte roligt!

Nu har jag en gosig liten pojk som försöka vakna i min famn, lilla sömntutan. Jag ska snart in i duschen, sen göra mig i ordning för sedan ska vi åka och fixa mina skor och hämta kattmat. För klockan 12 ska vi ju hämta Karin så vi är en aning stressade?

Förresten är det endast en vecka kvar till jul nu:)

Såhär såg det ungefär ut för vår del förra julen..

mamma algot   algot kalle   mammas gran   Göte morfar   AlgotTomte   Skål   KarinAlgotvILMAkALLE   Mamma Mormor jul   Khaled jul  



Av Debora Persson - 16 december 2009 20:35

Jag har fått iordning lite grann här ikväll, dock inte lika mycket som jag ville men så brukar det bli!

Det är så svårt när man har mycket att göra för då vet man inte vilken ändå man ska börja i!

Men snart kommer mannen hem med min son. Då kommer det garanterat bli mys. Ikväll hoppas jag dessutom på att vi kan glo på en film och bara ta det lugnt för känns som en evighet sedan?

I morgon ska vi ( läs: mannen) upp tidigt och tvätta klockan 7.

Vid 12 ska vi hämta Karin på skolan så innan dess ska vi gjort oss klara, tvättat klart och åkt och fixat lite saker. Sen dumpar vi Karin i Sölvesborg medans vi åker till Mörrum och hälsar på mannens mormor innan jag ska bege mig bort till Fia och mannen till Oskar.

Efter de besöken beger vi oss till Sölvesborg och käkar middag hos mamma.

Känns som en stressig och rörig dag nu när skrivit det men tror nog fanken detta blir bra. Framförallt trevligt.

Detta blir väl sista blekingebesöket innan jul antar jag.

Till jul är det massa jag ska fixa. Alla som kommer hem till mamma över jul har alltid med sig något ätbart.

Jag slipper laga en massa för det enda jag tar med mig är en massa gott. Clementiner, chokladkartong och godis till de små barnen.

Jag ska ringa mormor och be henne göra hemmagjorde köttbullar och jansons till oss för det är det ingen annan som kan.

David skulle jag ringa innan men eftersom han är antifamiljen så gick det som vanligt när man försöker prata med den nöten.

Han får skylla sig själv och hoppas på att det han ska ha med sig kan trolla fram sig själv eftersom han inte vet.  

Dessutom har alla som kommer två stycken 20kronors julklappar var med sig som vi sedan alla kommer spela om. Antingen kan man få ingen eller hur många som helst.

De var nått mer jag skulle fixa men det är borta nu..

Men men Nu kommer snart mannen och Maximilian hem och jag är hungrig som en varg om inte mer så ska fundera ut på vad som ska käkas..


Av Debora Persson - 16 december 2009 17:08

Nu har jag precis lämnat ifrån mig min son till hans moster. Hemma hos henne är det tjejkalas ikväll för dom kommer vara 4 tjejer som slåss om  honom hela kvällen:)

Själv ska jag börja städa och fixa här hemma. Det behövs verkligen och jag längtar som fasen tills vi får helt i ordning här hemma nu.



Av Debora Persson - 16 december 2009 13:21

Nyss hemkomna från stan så vi var inte där länge, Karin skulle va i skolan nu vid 13-tiden. Men det blev ett fint halsband med hjärtan till Algots tjej iallafall:)


Min gullebulle

     


Igårkväll

     

Av Debora Persson - 16 december 2009 10:20

Gomorrn. Idag sov vi till 9.30 och Maximilian har sovit på min mage och arm hela natten ändå drömde jag en mardröm om honom..:/

Men snart är vi på G in till stan för att fixa lite. Bland annat ska jag köpa ett halsband med ett hjärta på som Algot ska ge till sin tjej. Så gulligt ju. Dom är ju bara 9, snart 10 år:)

Dom skulle tydligen ha filmkväll på lördag så dom skulle även låna vår Simmpsonsfilm att titta på.


Idag kommer jag få barnvakt i hela 4 timmar. Karin och hennes kompis ska ha honom och pussa på efter att hon kommer hem från skolan ända fram till mannen kommer hem från jobbet vid 21.

Så städning blir det i eftermiddag. Är ju fortfarande inte klar här hemma men siktar på att det ska vara ordning här till nyår:)



Av Debora Persson - 15 december 2009 17:46

Idag har det snöat massor. Men det har i stort sett försvunnit nu.

Karin kom innan och passade Maximilian så jag kunde göra mig i ordning och greja lite. Sen gick vi iväg till affären. Köpte babygym till Maximilian. Han har redan ett men det är inte alls roligt enligt honom. Sen skulle katterna ha mat med så köpte det med.

Babygymet är roligare nu. Detta låter låter och har mer saker på.

Så nu har han legat under gymet en bra stund utan att ha tröttnat..:)


     


Här i babysittern. Den har jag fått sätta halva sängmobilen på så han har något att titta på. Det är en spegel där på så han ligger och speglar sig.


     

Av Debora Persson - 15 december 2009 10:59

Hittade gamla bilder från julafton för jag vet inte hur många år sedan?

Tre år? Men kolla vad små vi var!!


         

Av Debora Persson - 15 december 2009 09:28

Vi ligger på soffan jag och Maximilian. Jag tittar på tv och min fina ligger och sover på min mage. Men han vaknar nog snart, det brukar han göra vid denna tiden.

Idag hoppas vi på att dom kan höra av sig från sjukhuset så vi iallafall får komma in innan jul?

Ingenting bestämt idag faktiskt, det enda är att vi ska bort till affären och handla till Maximilian sen ska vi nog ta det lugnt. Om det tillåts så ska jag försöka hinna baka med.

Nu vaknar min son så nu bliir det massa pussar på honom.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards