♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2009

Av Debora Persson - 7 december 2009 19:39

Varför har Maximilian fortfarande så ont i sin mage?

Har ju använt både Miniform och magdroppar till honom hur länge som helst utan att magknipen försvunnit.

Nappflaskan som vi har använt nu ett par dagar verkar inte heller hjälpt? Han får ju fortfarande så fruktansvärt ont i sin mage.

Flaskan borde väl definitivt funka eftersom det är sådan man har till kolikbarn?

Undrar om det är maten han äter så som gör det?

Och dessa gaser med. Att en sån liten kropp kan göra ett sånt oväsen där bak och sån lukt..! Det är  ju inte som det ska då heller?


I vilket fall så fick jag tillslut ta på oss och sedan bar det av till affären. Gick inne på ÖB och Ica i över två timmar. Handlade knappt något men så länge jag går med vagnen kan han iallafall sova. Och eftersom det var becksvart ute redan så hade jag ingen större lust att springa runt med vagnen här i området så det fick bli affären.


Det är iallafall synd om min pojke som ska ha så förbannat ont hela dagarna. Önskar det ska gå över snart!


Nu ligger han brevid mig och pratar så ska ta och pussa lite på honom och sen blir det film eller Ullared på tvn.

Av Debora Persson - 7 december 2009 09:58

Idag är vi alla pigga och glada. Till och med katterna för dom har redan hunnit springa race här i lägenheten.

Eftersom vi inte har något planerat idag och det är tråkigt väder ute så kommer det nog bli att vi mest ligger på soffan och myser. Ingen större lust med att dra in till stan när det ser ut att börja regna när som helst.

Så får bli film idag. Nu har vi fått hit en borr med så jag ska skruva upp en hel del tavlor och annat på väggarna med.

Av Debora Persson - 6 december 2009 21:35

Idag har vi haft Carina och Magnus på besök så det blev lite fika då. Jag hade hunnit med att baka Limechokladkaka till oss med. Gott som vanligt:P

Efter besöket tog jag och Maximilian ett bad och efter en stund, i väntan på att hans far skulle komma och hämta upp honom ur badkaret så somnade han! Så söt!


För övrigt så har jag pratat med mamma i 40 minuter ikväll! Annars när man pratar med henne har hon tusen andra saker att göra så man hinner bara prata några minuter med henne annars.

Men idag blev det 40 minuter. 41 för att vara exakt.

Vi pratade om föräldrarledighet och allt som här där till, resor och julafton.

Tänk att det bara kommer bli vi barn på julafton hemma hos mamma.

Barn med karlar/käringar. Det händer inte ofta att det bara är vi.

Men vi blir trots allt 10 pers (11 med Maximilian)

Jepp, det blir mamma, Göte, Algot, jag, mannen, David och hans flickvän, Karin och Khaled och Kalleponken. Och Maximilian så klart!

Oavsett om vi är 11 eller 100 pers blir det nog trevligt.

Innan vi kommer bege oss hem till mamma ska jag hinna med att åka till Karlskrona och hälsa på pappa och Suss.

Sen bär det av till Mörrum för julfirande där med.


Tillsist så kommer det bli en resa för vår del till sommaren:) Turkiet blir det med största sannolikhet. Igen. Vi var där sist -06?


              

Andra Advent idag med kom jag just på!

Missat att tända det andra ljuset.

Vi får ta och fira vår andra advent imorgon helt enkelt.

Av Debora Persson - 6 december 2009 09:47

Inatt har Maximilian sovit det mesta delen i sin egen säng.

Dessutom har han varit jätteglad hela morgonen!:)

Så roligt när han är det. Och så fin när han skrattar!

Idag får vi besök igen, denna gången av M´s faster och familj. Men det är i eftermiddag. Innan dess ska vi nog hinna med lite annat. Ska bla till apoteket och handla till Gösta.

Nu är det iallafall frukost för vår del och sedan är det Maximilians tur att äta och klä på sig.

Av Debora Persson - 5 december 2009 16:37

I dag steg vi upp ganska tidigt för vi skulle hinna städa innan vi fick besök av Lillemans farmor och farfar.

Fick hjälp med att få upp lite tavlor och så blev det fika.

Hela förmiddagen skrek Maximilian och hade ont i magen så får hoppas att den nya nappflaskan snart hjälper. Tar väl ett par dagar innan det gör det skulle jag tro..?

Men på ett sätt känns det redan mycket bättre med, även om han får knip. Blir väl inte lika ofta han får det eller nått sånt?


Efter besöket tog vi på oss och åkte till affären för att handla. Blir man handlar mycket nu när mannen inte är hemma så ofta och jag kan inte storhandla direkt själv. Hade väl gått om man inte bott på tredje våningen utan hiss:P

Men nu blir det för mycket med en massa kassar och ett barn i famnen.


Just nu är det fotboll på tv som gäller. Mannen har beställt en massa sportkanaler på tv, men på köpet fick jag SFkanalen:)

Annars blir det lugnt ikväll och japp, jag ska nog dricka ett glas vin eller två.

Tänk att man egentligen inte druckit alkohol sen i januari (3 januari var senast faktiskt) Så gäller att ta det med lugna puckar.


Nu ska jag pussa på min son som vaknat.

Av Debora Persson - 5 december 2009 00:37

Karl Rickard David Maximilian Sunesson

               

Av Debora Persson - 4 december 2009 19:47

Städning idag på schemat.

Har egentligen en massa kvar att göra tills vi får helt i ordning här.

Karin tog med sig Maximilian hem en stund innan så jag lättare kunde städa.

Men sen fick jag gå hem till dom vid 16-tiden eftersom Maximilian gjort nummer 2 för det ville helst inte Karin göra något åt.

Men sen gick vi till affären så det blev en långpromenad med eftersom vi gick inom Karin kommande  boende.

Nu har mitt barn vaknat och fått mat. Gav han maten med den napppflaskan. Hoppas verkligen den fungerar så han slipper ha så ont i sin lilla mage!



 

Mys

Av Debora Persson - 3 december 2009 17:13

           

     


Ikväll blir det middag hos lillasyster. Inte för att hon direkt bjuder eftersom hon var här och hämtade köttfärs för en stund sedan.
Var ju i stan innan med Fia men hittade knappt något.

Men sjukt trött är så nu ligger jag och lilleman på soffan och myser.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards