♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 3 januari 2011 16:01

Har inte mycket att skriva om dagen. Flydde hemmet innan och åkte med Oskar till affären och biltvätten så jag slapp sitta under samma tak som magsjukan hela

dagen.:)

Mannen är piggare nu och har fått i sig lite mat iallafall. Hoppas ingen av oss andra blir smittade nu bara! Håller oss på avstånd!


Idag åkte min lillebror Alexander till Thailand tillsammans med sin flickvän, hennes föräldrar och hennes syster. Borta i tre veckor blir dem och ska åka runt på olika ställen. De börjar i Bangkok tror jag och ska sen resa runt lite överallt i landet.

Jag hade gärna fölljt med dem vill jag lova! Fuskigt.


Glöm inte att rösta på Maximilian!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321


    


Av Debora Persson - 3 januari 2011 10:13

God Morgon.

Mina pojkar sover fortfarande!

Dock så är det sjukdom i huset, mannen började må illa igårkväll och efter att han sprungit fram och tillbaka till toaletten och förorenat den så fick han banne mig ligga på soffan i natt för jag är livrädd för kräksjukdomar och vill absolut inte ha någon.

Tur vi har en toalett till! :)

Men jag vet att jag väntar på min dödsdom nu med. Det värsta som finns är kräksjukan och jag börjar gråta bara jag tänker på det i stort sett.

Mamma och gänget skulle komma i eftermiddag. Får se hur det blir nu. Hon skulle ha mat med sig så om inte annat får vi ta och äta på stan.. Får se får se..


Glöm inte att rösta på Maximilian!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321



Av Debora Persson - 2 januari 2011 21:45


 

När förra tävlingen var och jag bad er rösta på min gulleplutt, så gick det ju sådär.

Därför får ni en ny chans att rösta på honom. Så se nu till att Maximilian vinner!


RÖSTA HÄR:

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38321

  

Av Debora Persson - 2 januari 2011 21:31

Dagen har varit lugn och skön. Efter syskonbesöket har vi bara tagit det lugnt. Ätit bakad potatis till middag och sen kom Oskar på besök med massor av choklad till mig:)

Han åt tårta och brownies som jag gjort innan han begav sig hemåt igen. Mannen mår inte bra och fattas väl bara att vi ska bli sjuka här i huset nu med :( Och hoppas INTE det är magsjuka bara!


Av Debora Persson - 2 januari 2011 17:30

Karin och Algot var här innan och fikade hos oss. Algot var inte så jätteroad av att leka med Maximilians leksaker direkt men Maximilian tyckte det var jätteroligt att leka med honom. :) När de hade åkt så somnade Maximilian i stort sett direkt för så trött han var!

Jag fick min instyler i present av mannen och Maximilian. Självklart testade vi att platta håret på Maximilian... :)

 

Oj, så långt hår han fick när man plattde ut lockarna i nacken :)

   

Morgonmyys.

 


Hjälpte till att göra tårtan ;)

   

Fika!

   

Jag och Maximilian

  Sötunge!

Algot leker med Maximilian

   

Karin och Algot

    Fika

Maximilian gillade iallafall tårtan=)

   

Bus

             


Present från Karin och Khaled! :)

 

Av Debora Persson - 2 januari 2011 11:34

Det är inte bara jag som fyller år idag.

Jag delar födelsedagen med min kusin Albin som fyller 10 år idag med!

Så självklart är det grattis till honom med!


 

Av Debora Persson - 2 januari 2011 10:45

Hej Hej.

Söndag idag. Sista dagen denna veckan vilket betyder att jag idag blir en tvättäkta tjugotreåring. 23 år är ingen bra ålder. Jag är hellre 22 och 24 men inte 23. Ingen vill vara 23. Det är som att vara 17 ungefär. Inget roligt. Jag vill inte vara 23. Men men. Nu är jag 23 och längtar redan tills jag är 24.  


Idag får jag besök i form av ett stycke lillasyster och ett stycke lillebror. Om det blir någon mer vet jag inte. Resten av besökare kommer någon annan dag. Hade ju inte direkt planerat eller tänkt på att jag fyllt år och skulle bjuda hem folk idag. Det var lillasyster själv som frågade om fika   


 


Idag sov vi väl till halv nio tror jag. Vaknade av en liten piggelin som var på gott humör. Annat kan man säga om honom i natt. Han sover något så fruktansvär dåligt om nätterna vilket gör att vi heller inte sover bra.

Nu ska jag iallafalll ta och göra mig i ordning och fixa här hemma innan vi får besök!

 

Av Debora Persson - 1 januari 2011 20:14

Ikväll blev det tacos här hemma. Hade väldigt mycket sallad kvar sen igår så det passade bra.

Så nu blir det film, good luck chuck som vi sett tusen gånger tidigare men vi hittade ingen bättre.

 

Så resten av kvällen blir det att ta det lugnt. Har lite att städa efter gårdagen men det tar vi i morgon för idag orkar vi inte med det.

I morgon är det min födelsedag och då ska här bakas tårta och kakor för då får jag besök :)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards