♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 2 mars 2011 19:20

I morse gick det hur prima som helst att lämna lilleman på dagis.

 Han har inte varit på dagis på en och en halv vecka så det klart att han skulle in och leka direkt så han hade inte ens tid att vinka hejdå till mig:) Invigde nya vagnen med när vi gick till dagis. Gick hur bra som helst och min rygg var minst sagt glad att slippa bära på både väska och barn. Dock så var nog vagnen till för en morsa som är pygmé. Måste se om den går att höja på handtaget.. Men å andra sidan så är den ju mest bara till för att vara taxi till och från dagis.

Nu kom mannen hem från jobbet iallafall så nu ska vi umgås med honom.


Extra kärlek till min son idag!♥

 

Av Debora Persson - 1 mars 2011 19:30

I eftermiddags begav vi oss mot blekinge.

Första stopp blev EKO där vi köpte en skylt till bilen så jag kan börja övningsköra för en sådan hade vi inte när jag skulle börja köra häromdagen och så köpte vi en sulky till Maximilian eftersom jag inte orkar bära honom till och från dagis varje dag. Så en liten vagn var nödvändig som man dessutom slipper köra ner i källaren efteråt. Denna går att vika ihop enkelt så vi kan ta den med upp i lägenheten istället. Och så kan man lämna den på dagis under dagen med. Min fina Emmaljunga vill jag inte lämna där.


När vi sen skulle åka mot Sölvesborg så startade såklart inte bilen. Batteriet hade tydligen lagt av så vi fick ringa runt lite i panik. Vi fick tillslut tag i Khaled som åkte och hjälpte oss att få igång den. Mötte sen upp Dennis pappa lite snabbt innan vi begav oss för att titta på huset igen. Efter att vi tittat där åkte vi hem till deras nya lägenhet.

Göte var i full gång med att sanera vinflaska och en Jägerflaska som klarat sig från elden men luktade som fanken. Han sa det hade varit bättre om en wiskey klarat sig för då hade det blivit en rökig och god smak;)

Mamma var inte hemma för hon hade möte till sent i kväll så henne fick vi inte se men Göte och Algot var hemma och sen kom även Kalleponken.


Vi fikade och Göte visade bilder på huset som var tagna inifrån. Helt sjuka bilder. Går inte föreställa sig. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig något sådant som han visade!

Helt makalöst! Det tråkiga är att det faktiskt var en hel del saker som "klarat" sig från elden och de var inte ens svarta av allt sot. Men de går ändå inte använda. De är helt förstörda av röken. :/

15 månader ungefär tills de kommer kunna flytta hem igen...


Jippi, en ny vagn!

 

Inte lika roligt när man satt fastspänd..

 

Provkör vagnen själv...

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards