♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 18 mars 2011 18:41




"Jag tävlar hos mammatillknut om en valfri långärmad tröja från 5 små apor, tävla här du oxå!"

Av Debora Persson - 18 mars 2011 15:31

Äntligen helg! Efterlängtade helg!

Slutade skolan lite tidigare idag eftersom vi hade labb. Jobbig lektion för min del eftersom jag absolut inte gillar det där med blod och nålar.

Idag skulle vi sticka oss i fingret och blanda vårt blod med olika vätskor fär att ta reda på vilken blodgrupp vi tillhörde.

Kors i krösamos.

Kändes som om jag skulle spy när jag skulle bli stucken i fingret.

Läraren fick göra det på mig och jag fick nästan magsår.

Iallfall så blev jag i blodgrupp +0 tror jag. Kan väl va bra att veta.

Sen bar det av hemåt.

Jag och mannen åkte och handlade innan jag gick ner och hämtade min lilla älskling på dagis. De var mitt i mellanmålet men det gjorde inget för han var inte intresserad av att äta idag ändå. Lite banan hade han iallafall ätit.

Nu tar vi en liten vilopaus och förbereder oss för helgen.

I morgon bär det av mot blekinge igen för att träffa min lilla mamma. Det var längesen vi träffade henne nu!


 


Av Debora Persson - 17 mars 2011 20:27

Har inte uppdaterat på ett litet tag nu, så det är dax nu. :)

I eftermiddag har vi haft Fia på besök. Som vanligt alltid lika trevligt! :)

Jag och Maximilian har gosat med gravidmagen! Iallafall jag, Maximilian var inte så intresserad och när vi försökte få honom att förstå att det var en bebis där inne i magen bara tittade han på oss som om vi var dumma i huvudet. Så jag har iallafall gosat. Lite envis för den ville inte sparka när jag ville det så fick inte känna sparkar :( Men det var mysigt ändå. Jag tror det blir en tjej. Fia är en sådan som bara kommer få flickor tror jag. Jag kommer bara få pojkar. Jag känner det på mig.


Köra bilen på magen var iallafall roligt.

   


Vi tackar Fia för idag!

Nu blir det strax läggdags för min del. Jag är jättetrött så det får bli sängen nu.

Av Debora Persson - 15 mars 2011 06:15

Såhär på morgonkvisten..

  • Vid sex förbränner man 360 kalorier per timme.
  • De snabbaste impulser som överförs genom nervsystemet hos människan rör sig med en hastighet av 288 km/h.
  • Gummiband håller längre om de fryses ner.
  • Det går 31 536 000 sekunder på ett år.
  • Mer än hälften av din avföring består av döda bakterier.
  • Stearin är gjort av grisfett.
  • Var 4:e dator blir fysiskt misshandlad av sin ägare.
  • En mygga har 47 tänder
  • I Bozeman i Amerikas delstat Montana finns en lag som förbjuder all sexuell aktivitet mellan de två könen på
    gräsmattan framför ens hus. Detta gäller dock bara om de är nakna. Man kan tydligen komma undan om man har
    sockar på sig...
  • Män har 60 gånger fler bakterier i armhålan än kvinnor och därför luktar mäns armsvett mer.
  • Människor och delfiner är de enda djur som har sex för nöjes skull.
  • Det är fysiskt omöjligt för grisar att kolla upp mot himlen.
  • Sverige var först med sexualkunskap i skolan.
  • En grisorgasm vara i 30 minuter
  • För tjugo år sedan vägde fotomodellerna 8% mindre än genomsnittskvinnan. Idag väger de 23% mindre
  • Marilyn Monroe hade sex tår på ena foten.
  • Oprah har sex tår på ena foten
  • I vartenda avsnitt av TV-serien Seinfeld kan man se något med Stålmannen på.
  • 3 personer dör årligen av att ha prövat ett 9V batteri mot tungan.
  • Strax innan man fryser ihjäl bryter temperatursinnet i kroppen helt och hållet samman, så att det känns som om man håller på att stekas.
  • År 1993 fanns det 89 hemsidor på Internet.



      

Av Debora Persson - 14 mars 2011 19:41

"Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i att göra det"


Jag är trött på att plugga nu. Har haft hjärnsläpp hela dagen. på onsdag ska det redovisas i tal. Jag har inte haft en aning om vad jag skulle berätta om, förrän nu. Nyss k om jag på vad jag skulle skriva om men nu är min hjärna så nollställd att det går inte ens att veva igång den på gund av allt tänkande.

Dessutom har jag 28 festliga frågor att svara på tills i morgon.

Ibland är det underbart att gå i skolan.

Av Debora Persson - 14 mars 2011 17:15

Ja, då var veckan igång igen..

Var inte alls roligt att lämna på dagis idag. Min lilla älskling gallskrek och var jätteledsen när jag skulle gå. Men trotts skrik och ledsen pojke så vinkade han iallafall. Helt förtvivlat men ändå.

Efteråt bar det av mot skolan. Hua jag ska strax börja plugga iallafal! Det behövs!

När jag hämtade min pojk på dagis så möttes jag av en liten sötnos med bula och blåmärke i pannan igen!

Jag blir så less. Denna gången hade han slagit en rejäl volt från bordet.

Vaddå koll?

Nu däckade mitt lilla gull så ska ta och plugga en stund nu innan han vaknar till. Han kan inte sova så länge för då somnar han inte ikväll. Får bli en liten powernap nu.

Av Debora Persson - 14 mars 2011 07:15

God Morgon!

Äntligen ny vecka igen. Den förra var rätt tråkig så nu glömmer vi den.

Denna veckan händer det än så länge inte mycket heller. Vi hoppas på perfekt väder och i veckan kommer vår höggravida Fia hit. Hon har mindre än 2 månader kvar nu! Spännande:)

  

Annars kommer veckan bli lugn förhoppningsvis. Känns som om jag har hur mycket som helst att hinna med så det blir rätt bra med en lugn vecka!


Igårkväll var Oskar här en stund och kollade på Solsidan med oss. Sen var meningen att det skulle bli film men det blev inte så. Så det blev Big Brother istället. Fel person åkte ut enligt mig. Herregud vilken cirkus.


Av Debora Persson - 13 mars 2011 19:00

Maximilians fina lockar i nacken ska inte klippas bort på ett bra tag (fast det kliar i fingrarna när han samlar dagens mat i håret) Men luggen har varit lång och ojämn ett tag så vi försökte oss på att klippa lite där idag... Lättare sagt än gjort...

Innan klippningen. Vattenkammat.

  Efteråt, lite ojämnt men så blir det om man  har en kille som inte låter en klippa och inte kan sitta stilla;)

  Kör på vattenkammat istället:)

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards