♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 10 mars 2011 19:15

En stund efter att Oskar lämnat oss innan så ringde lillasyster och sa att hon och Khaled skulle komma så då fick vi besök av dom.

Khaled ville höra Maximilian säga "mamma" :)

När de var här så passade jag på att ringa vårdcentralen eftersom Maximilians andning inte alls lät bra.


Vi fick komma ner direkt så strax efter 17 var vi där nere. Fick först komma till distiktsköterskan men vi behövde inte ens komma in på något rum för hon hörde direkt på Maximilians andning och skickade oss in till läkaren.

Det var barnläkaren som brukar vara på bvc när det är läkarundersökning så hon kände ingen Maximilian direkt.

Där pratade vi, hon lyssnade på lungorna och hur han andades. Kollade öron och hals på honom med.

Sen försvann hon och det kom in en annan kvinna med någon tub. Maximilian skulle få andas in medicin ur en mask.

Inte det lättaste vill jag lova!

Stackars min pojk så han skrek och kämpade emot.

Jag var tvungen att hålla både armar och ben på honom och även hålla hans huvud stilla så kvinnan kunde sätta masken för mun och nästa på honom så han kunde inhalera medicinen under en minut.

Han kämpade emot med alla sina krafter!

Sen försvann kvinnan och för mig var det svårt att få Maximilian lugn igen eftersom han var så ledsen och arg och jag hade såklart glömt nappen hemma.

Tog en bra stund innan han blev lugn.

Lite mer än 15 minuter fick vi vänta och då kom kvinnan in igen.

Maximilian hade precis lugnat ner sig när det var dags att inhalera igen!

Denna gången blev han vansinnig så fort han såg henne komma in i rummet.

Och kämpade åter igen med alla sina krafter han hade.

Efteråt försvann kvinnan igen och vi väntade en stund innan läkaren kom tillbaka för att lyssna på lungorna.

Sen skrev hon ut medicin till honom som vidgar luftrören på honom så han får lättare att andas.

Innan vi packade ihop oss kom kvinnan in och gav Maximilian ett klistermärke med en apa på.

Det var dagens höjdpunkt för honom för sen var han världens lyckligaste pojk. 

En trött sådan. Vi var på VC till 18.20 ungefär så de hade stängt 18.00 egentligen så vi var där en stund.

När vi kom hem klädde jag av min son sen la han sig på golvet i hallen. Jag tog av min jacka och där låg och han och somnade så snacka om trött kille! ♥

Men han var duktig hos doktorn iallafall, det fick han höra av all personal som var där.


Var är Maximilian?

   Tittut!  

    Trycka på larmknappen så personalen kom springandes stup i kvarten..    

Av Debora Persson - 10 mars 2011 14:23

Goddag.

I morse strax innan 07.00 kom Oskar hit. Jag stack strax därefter till skolan. Maximilian var skållhet i morsen när jag gick hemifrån så feber har han idag med. Men det hade iallafall gått bra här hemma.

Maximilian har ätit bra och druckit en liter saft ungefär. Men det är bra att han får i sig mat och dryck iallafall. Till Oskars stora olycka fick han ta två kladdiga bajsar med. Haha. Och till hans andra stora olycka så var det Teletubbies som gällde hela dagen under Maximilians vakna timmar.

Han var vaken när jag kom hem iallafall. :)

Tur det hade gått bra iallafall! Vi tackar Oskar för hjälpen och hoppas på fler gånger;)

I morgon får min lilla älskling skippa dagis med eftersom han fortfarande har feber och låter som en hel armé när han andas. Dock så är det inte Oskar han får vara hemma med utan antingen blir det jag eller mannen som får stanna hemma med honom.


Idag fick jag även en lapp i brevlådan om att mina saker som jag vann ligger och väntar på mig borta på Ica:)

Roligt!:) Trodde dock de skulle komma hem till mamma eftersom jag skrev att de kunde levereas hem till henne direkt eftersom det ändå är hon som ska få de, men de kom hem till mig iallafall. Gör inget för då får jag kolla in dom innan henne:)


Nu ska jag sätta mig brevid min sjuka lilla pojk och kolla på Big Brother innan vi kommer göra något annat vettigt. Måste ta och äta något med. Har inte ätit idag ännu..

Av Debora Persson - 9 mars 2011 20:56


Jag tävlar hos erika som har just nu har en tävling på en goodiebag där det finns hur många bra priser som helst!


GoodieBag 2011!!  

Det blir mycket information nu så Läs Noga det tjänar du på!

Denna tävling är inte som andra goodiebagtävlingar. Den har inget slutdatum och inget bestämt antal vinnare. Detta är en tävling som hela tiden ger det lilla extra och hela tiden förändras och förnyas. Hur då? Det ska jag förklara. GoodieBag 2011 sponsras av flera olika företag stora som små. Dessa företag skänker produkter i varierad prisklass. Vinnare dras på löpande band lite när som helst. Det kommer alltså bli flera vinnare under tävlingens gång. Detta för att öka vinstchansen för alla så att så många som möjligt ska få vinna! Vinnaren får välja x-antal produkter ur bagen. Företaget vars produkt blivit vald får sedan förfrågan om dom vill lägga ner ett nytt pris i bagen. Precis på samma sätt får nya företag gärna ansluta sig till tävlingen och fylla bagen med sina produkter. På detta sätt kommer bagen förhoppningsvis fortsätta fyllas, och vi kan kora fler lyckliga vinnare. Tävlingen kommer pågå ända fram till sommaren, då den stora finalen sker! Exakt vad som kommer hända då, det får ni veta när det närmar sig, men vad jag har hört, så lär det bli fantastiskt:) Men tills dess kommer vinnare koras lite titt som tätt, så kom ihåg att kika in lite då och då så du inte missar om det är just du som vunnit!


 

 

Av Debora Persson - 9 mars 2011 20:15

En trött, gnällig och gosig liten kille ska snart sova.

Mannen har Oskar på besök för de ska glo på fotboll i vanlig ordning.

Jag ska sätta mig med min nya favorit, Marabou Mango.

Har ni smakat den? Den är gudomlig!

Ni borde testa den!

 

Av Debora Persson - 9 mars 2011 19:00

Har en sjuk liten kille hemma.

Feber och rosslig i halsen.

Han låter som ett helt ånglokomotiv när han andas.

Härliga dagisbaciller blir man aldrig av med.

Men jag måste till skolan i morgon och ingen mening för mannen att vara hemma eftersom jag ändå bara går halvdag så är det meningslöst om han ska förlora en heldag på jobbet för det.

Vi ar istället inskaffat oss en tillfällig nanny. En manlig sådan och han är dessutom fadder till den sjuka lilla herren.

Så det blir Oskar som ska vara hemma med sjukt barn i morgon:)

Får se hur det kommer gå.. :)

Går nog bra skulle jag tro!

 

Av Debora Persson - 8 mars 2011 19:07

Maximilian är inte riktigt säker på om han ska vara ledsen eller glad...



 

Av Debora Persson - 8 mars 2011 18:28

Jag har två inbjudningar kvar till bloggsvar,

om någon är intresserad? :)


Av Debora Persson - 8 mars 2011 17:15

Börjar bli måttligt irriterad på att Maximilian alltid skadar sig på dagis.

Sist slog han ju sig och fick tejpa hacket i pannan. Har fortfarande ett märke efter det.

Jag vill inte få hem honom skadad.

Idag när jag kom till dagis och skulle hämta honom så såg jag på avstånd att han stog på en stol, långt ut i kanten och på tippen till att trilla ner för den. Det sitter en av fröknarna bakom honom men hon verkade inte ha koll alls. Rätt som det är så trillar han ju baklänges och slår huvudet i golvet.

Inte nog med det. Han trillade innan och slog sig när de skulle gå ut. Fläskläpp och bula i pannen blev resultatet.

Det är fan farligt att lämna barn på dagis...

Vad blir det nästa gång? En bruten arm? Brutet ben? hjärnskakning?

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards