♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 7 mars 2011 21:59

Känner mig riktigt trög idag. Det går verkligen inte få in något i skallen när man pluggar..

Har iallafall tittat på En unge i minuten på fyran. Och kors i krösamos vad man vill ha en unge till när man ser de små liven.

Är glad att min förlossning inte tog mer än 5 timmar totalt iallafall..

Lillasysterville inte titta på programmet för då skulle hon aldrig våga föda barn sen. Jag älskar sådana program. Sånt får mig att vilja ha 100 barn för man blir så glad när man ser det. Det vill dock inte mannen..

"Max två, kanske tre" säger han bittert.

Nu blir det lite Big Brother och fortsatt plugg innan läggdags.


   Min lilla unge nykläckt     

Av Debora Persson - 7 mars 2011 18:00

Då är veckan igång. Det gick bra att lämna på dagis.

Det var verkligen en mammig kille jag fick lämna. Trodde det skulle gå åt skogen med lämningen idag. Men han ar bara extra kram-och pussglad när jag skulle lämna. Vi kramades och pussades sen började jag gå. Då sprang han efter och skulle kela lite till och så höll det på en stund innan han tillslut gick för att leka med de andra barnen.

Dax för skola sen för min del. Där kom jag underfund med att det är lika bra att söka in på skolan till nästa år med, utifall jag absolut inte skulle få något annat. Då har jag ju ändå något att pyssla med om dagarna, även om det inte är det jag vill göra. Men bättre än ingenting isåfall. Har lite smått panik över vad jag ska göra till hösten faktiskt....

Hade ju en plan tidigare. Mamma hade ett jättebra förslag men sen visade det sig att det inte skulle gå ändå.. :( Så får hitta på något annat..

Har varit så mycket nu sista tiden med allt som varit så känns som om jag ligger efter i allt här nu. Så nu ska jag pussas me dmin son, så ska vi börja på maten och sen är det dax att plugga lite....


Sol

Av Debora Persson - 7 mars 2011 07:20

Solen skiner här i Kristianstad idag med!

Underbart! Måndag idag och det är ny vecka igen. En ny lagom trist vecka för det är nog ingenting roligt som sker denna veckan. Inget inplanerat än sålänge. Vi får se, vi får se.

Nu blir det iallafall till att göra sig i ordning innan det bär av till skola och dagis!

Av Debora Persson - 6 mars 2011 16:30

Ett stycke barn i åldern 17 månader uthyres snarast till högstbjudande.

Barnet är av det manliga könet och är inne i världens jobbigaste period just nu. Uthyres till den som tror sig kunna klara av detta under en tid utan att få några som helst psykbryt.


Nä, jag ska inte hyra ut min lilla älsklingspojk!

Men just nu är han i världens jobbigaste period. Allt ska göras tvärtom. Inte sitta stilla mer än 2 minuter och sen kommer myrorna i asen. Han river allt som kommer i hans väg och han har ett sju helsikes humör. Humöret har han alltid haft och antagligen ärvt det från mig.. Men humöret blir värre nu när han vägrar lyssna. Man kan säga till det lilla gullet en miljon gånger att inte göra si eller så. Och han bara skrattar. Sen fortsätter han med nästa sak.

Tar han sönder något och tror att vi inte ser så försöker han snabbt som ögat att laga.

Går inte det så kommer han fram till oss och säger "OJ!"..   

Dessutom är han galet mammig.(mysigt visserligen för då blir det massor av gooos, pussar och kramar)

Pappa duger inte alls men jag kan inte ens gå på toaletten utan att han får utbrott.

Nu hoppas vi och ber till gubben där uppe att detta går över snart för annars tar jag en välbehövd semester till Bahamas ensam i

4 veckor.

Nehej, nu ska vi inte beklaga oss för mycket.

Han är världens gulligaste unge.

Han gillar att pussas och kramas och är jättegosig.

Men maxi två minuter för sen går det inte att sitta stilla mer;)

Jag älskar pojken mer än allt annat här i världen.



Efter detta vet jag att jag kommer höra  

"du var exakt lika dan när du var liten"

;)


 


Av Debora Persson - 6 mars 2011 14:30

Blev en runda till Lillön innan.

Solen sken och inte ett moln på hilmen. Dock så var det rätt lerigt och eftersom vi hade lilla vagnen i bilen så var det inte så lätt att gå med den i lera. Men blev iallafall en liten promenad innan vi fick snabba oss hem för det var livsviktig fotboll på tv...

  

         

Så nu är det fotboll för mina pojkar.

Mannen är bänkad i soffan och Maximilian har satt sig på sin lilla vita stol brevid soffan. Han fikar dessutom på saft och riskaka.


Jag ska ta och beställa hem en present till min mamma.

Jag var med i en tävling för ett tag sedan,

där jag kunde vinna ett presentkort HÄR.


Jag vann helt enkelt och anledningen till att jag var med i tävlingen var för jag skulle vinna något fint till min mamma som hade hela huset med sådana fina prylar som de har på den sidan.

Gammalt men modernt. Lantlig inredning.

Nu brann ju huset ner och ingenting finns kvar men så det är bara till att börja om från början med att samla på sig. När jag berättade för henne att jag vann åt henne så var jag världens gulligaste unge ;)

Men men, nu ska jag iallafall ta och beställa det som hon önskade sig:)

Av Debora Persson - 6 mars 2011 14:04

 

“Jag är med och tävlar hos Josefine om ett broderat örngott eller ett trepack bodyförlängare från Hyltanna.se


Av Debora Persson - 6 mars 2011 08:56

Vilket väder det redan är ute!

Steg upp strax efter 07. och redan då var vädret prefekt ute!

Solen skiner, inte ett moln på himlen och vi ska tillbringa så mycket tid som möjligt ute idag.

Dock så har vi massor att fixa inomhus med så får se vad vi hinner med. Maximilian har blivit jättesnorig och täppt i näsan med.

Absolut inget vi behöver nu! :(

Vad ska ni göra idag?


 

Av Debora Persson - 5 mars 2011 22:37

  

"Jag tävlar hos mammatillknut om en valfri fyll-i-bok från Lilla fjärilen design, tävla här du oxå!"

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards