♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 26 mars 2011 17:30

Idag har vi inget internet här hemma så får sitta på det internet som mannen har på sin telefon. Lagom segt så kommer inte bli många minutrar vid detta internet. Får hoppas vårt vanliga internet kommer igång snart igen..


I morse steg vi upp tidigt eftersom vi skulle iväg.

Först begav vi oss mot högskolan och mötte upp K som skulle på tenta och lämnade saker till henne eftersom hon glömde hälften här igår.

Sen efter det begav vi oss mot Barnloppisen utanför Kristianstad. Det började 10.00 och jag ville vara där när det öppnade eftersom förra gången när vi kom dit en timme efter det hade öppnat var allt det bästa redan taget såklart.

Även om vi var där strax efter 10.00 så var vissa morsor där inne mer galna än kärringarna man krockar ihop med på Ullared. Här skulle alla fram, utan kundvagnar men med barnvagnar istället. Visserligen var vi där med barnvagn med men vi trängdes inte och hade knappast bråttom för att hinna först fram till bordet och sedan rota som en idiot bland sakerna.

Vi var där kanske en halvtimme innan Maximilian fick nog och gav upp shoppinghumöret totalt.

Han hade redan hittat sina favoriter, Teletubbisar och en Barbapapatröja så han var nöjd med sitt köp iallafall.

Det vi fick med oss hem var

tre teletubbisar,

två haklappar,

sommarbyxor som man kan kapa benen på så det blir shorts,

tunn långarmad tröja,

hängselbyxor, jeansshorts,

bil-tshirt, Me&I t-shirt,

Star Wars t-shirt,

Me&I tröja,

Barbapapa t-shirt,

tjock tröja med dödskallar på.

Allt detta för 150 kronor!

Bra dagiskläder kan man säga.


Sen såklart köpte jag lite små pyttekläder till Fias lilla stjärnskott som kommer i april/maj.


Maximilians klara favoriter var ju teletubbisarna och barbapapatröjan.

Mina favoriter var ju Me&I tröjorna.

(den ena kostade 5 kr och den andra 10 kr!!)

Dock så var vi ju på jakt efter annat idag. Han hade behövt regnkläder först och främst. Det är ju pissdyrt i affären annars. Men det fanns inga i hans storlek.

Sommarskor, något pussel och mer barbapapa hade jag med velat ha till honom men det fanns icke.

Sen ville jag ju såklart ha hängselbyxor till honom och det hittade vi ju.. :)

(klicka för större bilder)

                       

 

Nu på eftermiddagen tog jag och Maximilian bussen in till stan och gick en liten sväng.

Avslutade sen i Tivoliparken för att titta på ankorna. Mannen kom sen och hämtade oss och hade bröd med sig så vi kunde mata ankorna innan vi åkte hem.


Just nu kör vi på pott-träning för lilleman.

Han går runt i bara kalsongerna. Har han kallingar på sig så blir det äckligare för honom om han kissar än om han hade varit helt utan kallingar. Så vi får se om han hinner på pottan sen eller om det kommer i kallingarna.

Av Debora Persson - 25 mars 2011 16:00

Äntligen tar vi helg!!

När jag hämtade min sötnos på dagis så såg de andra barnen att jag kom så de började skrika "Maximilians mamma kommer!" och då blev han förvirrad stackaren och började storböla! 

Men sen kom jag in och de åt mellis. Idag är det ju våffeldagen så de satt och åt våfflor. Min lilla älskling hade redan tryckt i sig en hel våffla så han var nog nöjd när vi skulle gå hem.

Innan vi gick så fick jag springa in och byta hans blöja eftersom nummer 2 kom lagom för hemfärden.

Sen gick vi en runda. Ännu längre runda än igår. Blåser mycket mindre idag så det var skönt att komma ut lite.


Snart kommer min kära lillasyster hit, eventuellt går vi och möter henne. Det beror på vad Maximilian vill.

K ska nämligen hjälpa mig md att söka till högskolan

(jaja, jag vet, jag kan söka iallafall. Chansen är väl minimal att jag kommer in och skulle jag komma in så är jag inte 100% säker på om jag ens orkar plugga. Inte efter detta jobbiga år iaf)

Sen ska hon följa med oss och handla och låna mannens tågkort eftersom hon ska bege sig till malmö i helgen.


från en annan dag

 

Av Debora Persson - 25 mars 2011 06:15

Det bästa med att vakna på morgonen nu är att det faktiskt är ljust ute.

Och idag är det FREDAG! Äntligen helg!   

Av Debora Persson - 24 mars 2011 20:20

Gokväll.

Efter att jag hämtat min lilla älskling på dagis idag så tog vi oss en promenad i det fina vädret och gick runt området innan vi kom hem.

Min lilla herre är duktig på dagis iallafall fick jag höra idag. Han har börjat dricka ur vanliga glas! Inga mer pipmuggar där inte! :)

Stora killen nu:)

 

Av Debora Persson - 24 mars 2011 18:38

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

 

En gammal bild på mig själv- här kommer en.

Har inte en tjusning om när bilden är tagen faktiskt, men den har ju ett par år på nacken iallafall:) Jag skulle väl på kalas eller ha kalas själv kan jag tänka mig :)

Av Debora Persson - 24 mars 2011 18:31

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

  En konstig tid i mitt liv?

Jag kom ärligt talat inte på någon konstig tid, vad är konstigt? Men jag valde iallafall huset vi bodde i när vi bodde i Kaxholmen (Jönköping).

5 år bodde vi där och det kändes nog konstigt alltihopa. Jag saknar verkligen Kaxholmen men skulle aldrig flytta upp dit igen. Jag trivdes där till och från och gillade det verkligen. Tänk vilket liv man hade..

Av Debora Persson - 24 mars 2011 13:30

1. Frågan är om busschaufförer får provision på sitt jobb, att ju mer folk de släpper på desto mer tjänar de.

Idag var bussen smockfull ändå stannade han och släppte på mer folk. När det började bli trångt med folk framme hos honom så ställer han sig upp och skriker att alla ska ta sig bakåt så alla får plats. Fine, men nu var det redan folk längst bak och man kunde inte gå längre bak. Då öppnar han alla dörrar, gå ut och bort till dörren längst bak, tittar och säger att det faktiskt får plats mer folk där bak. Alla trycker sig som packade sillar bakåt och bussen kör vidare och stannar för att släppa på mer folk.

2. När vi hade gått och lagt oss igårkväll så small det där ute. Larm gick och det small igen. Inget man tänkte på då eftersom här på detta stället där vi bor så smäller det var och varanan dag. Men i morse såg mannen bad det var. Här utanför så brann en bil upp. Jag och Maximilian gick med förbi den när vi gick hemifrån och det var faktiskt ingenting kvar av den stackars bilen.

Väntar bara på att hitta vår bil uppbrunnen en vacker dag. Jag har fått nog av bränder.

Att det varje dag ska ligga glassplitter överallt från bilrutor, förstörda bilar, uppbrunna bilar, skräp överallt, inbrott i bilar, poliser som kör omkring här varje dag, väktare som går runt här på kvällarna (vet inte om de gör det längre, men de gjorde det innan) och pack som hänger överallt.

Och vill jag då att min lilla Maximilian ska växa upp här eller?!?

-Eh, nej!!

Härifrån vill jag absolut flytta! Om allt går som vi vill så kommer vi iallafall lämna Kristianstad så snabbt som möjligt. Allvarligt, här kan man fan inte bo längre.


För övrigt så gillar jag torsdagar, och särskillt idag när solen skiner. Det blåser dock en hel del men inget att hänga läpp över. Torsdagar betyder dessutom att helgen är på G, bara fredagen med och det är med en kort dag så helgen närmar sig!:)

Så nu ska jag ta och titta på bigbrother reprisen och plugga.

Av Debora Persson - 23 mars 2011 20:03


Han föddes en onsdag och idag, onsdag har han hunnit bli hela 18 månader!

Han är 1½ år gammal nu min lilla "bebis".

Tiden går ju absolut för fort ibland! Han växer så han knakar min lilla gosse! ♥

Så stolt över min lilla stora älskling! Varje dag är det något nytt han lär sig eller gör. Men ibland vill man ju faktiskt ha tillbaka honom så som han var för 1½ år sedan. Så man kan gulla lite. Nu är han inte särskilt gull-vänlig av sig;)


 

Har bild från idag egentligen, men kameran vill inte samarbeta så får inte in bilderna på datorn. Denna bilden togs för 3 dagar sedan så han har inte växt mycket sen dess;)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards