♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Debora Persson - 13 mars 2011 17:45

Vi var ju och skulle se på lite fotboll innan. Mannen arbetskamrat var tränare för ett gäng killar på 12 år och det var någon cup här i stan.

Dock så hann vi inte se mer än 3 minuter eftersom jag hade färg i håret innan vi skulle åka så vi blev rätt sena;)

Maximilian somnade i bilen dit så han  märkte inte av mycket ändå. Efteråt åkte vi till biltema för det var någon sladd mannen skulle köpa och sen bort till Ica innan vi åkte hem igen. Maximilian vaknade inte förrän vi var hemma ien så det blev inte mycket till utflykt för hans del idag inte.

Väl hemma blev det liv i lådan igen för den lilla herren när han sovit så länge så var han pigg som en piggelin. :)

Just  nu ligger han och vilar i sängen och jag ska snart gå ner till tvättstugan. Får hoppas tvättstugan funkar som den ska idag...


sömntutan

 

Av Debora Persson - 13 mars 2011 10:19

Startar dagen med fotbollskläder. Varför vet jag inte. Men kanske är det pappa Sunesson som taggar för fotbollsmatchen vi ev ska åka och titta på sen. Visserligen barn som spelar men det var väl hans arbetskompis i Malmö som var här med sitt lilla fotbollslag och spelade matcher idag.

Får se om vi åker dit sen.

Med larven i släptåg

       

    Idag blir det annars en lugn dag. Jag ska hinna med och plugga lite under dagen med. Och fixa en massa annat nödvändigt. Maximilian är ju frisk nu så det är full rulle på honom hela dagarna nu.

Dock så är ju nätterna inte alls roliga. Han är en riktig vilding och eftersom han knappast kan sitta stilla när han är vaken så är han som en hel orkan när han sover!

  


Av Debora Persson - 12 mars 2011 20:29

Idag har jag inte ens uppdaterat något så det är dags nu..

Får dra igenom det lite snabbt för det är Melodifestivalen nu! :)

Dagen började med lite sovmorgon och vi tog det lugnt fram till lunchtid.

Då började vi plocka och göra i ordning här hemma och sen begav vi oss ut på gården för att leka på lekplatsen.

Sen hämtade vi vagnen och gick en runda.

Fick då sms från min bästa vän som befann sig i Kristianstad med sin gubbe så de köte med sig fika och kom hem till oss.

En stund senare kom även Oskar och gjorde oss sällskap.

Efter att Fia och Henke åkt började vi på maten. Skulle bli köttfärspaj med en jättesallad. När köttfärsen var igång på spisen upptäckte jag att vi banne mig inte hade något mjöl hemma. Vi fick fundera en stund på hur vi nu skulle göra och tillslut fick Oskar bege sig till affären och köpa mjöl. Så om en liten stund blir det köttfärspaj iallafall :)

Resten av kvällen spenderas såklart tillsammans med Melodifestivalen!


     

     

Av Debora Persson - 11 mars 2011 21:47

Maximilian är tillbaka till sitt vanliga jag nu. Förutom att han är pigg och glad så är han tillbaka till där han var för ett par dagar sedan. Allt ska göras tvärt om igen.

Riva ut och kasta saker är det roligaste som finns nu för tiden. Inte sitta stilla heller;) Bra att han är piggare iallafall!:)

Däremot så är både jag och mannen slöa.

Får hoppas det är för att det varit en seg dag och att vi inte gjort något idag. Hoppas inte att det är våran tur nu att bli sjuka. Det orkar vi inte med nu!

Snart är fredagen över iallafall. Om en stund ska vi se på BB innan vi går och lägger oss.

 

Av Debora Persson - 11 mars 2011 19:52

Har som sagt varit en lugn dag idag. Efter Maximilians powernap så låg han och jag och mös i sängen.

Tittade på Toy Story på datorn och hade det gos. Nu har vi precis ätit tacos och gottat oss. Maximilian har precis tagit ett bad och är nu ren och fin.♥

Han är iallafall mycket piggare nu. Pigg och glad! :)

 

Av Debora Persson - 11 mars 2011 15:57

Idag är det som sagt inget vidare väder ute. Det blåser och är kallt.

Jag gick bara halvdag i skolan och mina pojkar kom för att hämta mig när jag slutat. Åkte och veckohandlade direkt så vi hade det gjort.

Maximilian har varit piggare idag men är ändå inte helt kry, stackarn.

Just nu ligger han och jag i sängen och mannen sitter vid sin dator. Maximilian sover och jag ligger här och slappar. Segt. Klockan är inte alls mycket och ändå är jag jättetrött. Helgen har börjat för vår del och denna helgen tar vi det bara lugnt. Ingenting inplanerat. Men Maximilian är sjuk så vi kommer inte göra mycket ändå. Bara vara hemma och mysa hela helgen. :)

Vi hoppas dock Maximilian blir bättre och även vädret så vi kan vistas ute lite med:)

Av Debora Persson - 11 mars 2011 06:36

Vi har nu hoppat över både vår och sommar.

Är inne på sen höst nu.

Kyla & blåst.

Vart tog våren vägen?

Av Debora Persson - 10 mars 2011 21:14

Maximilian är kokhet hela han och kan inte sova. Nu sitter han och tittar på hockey tillsammans med sin pappa.

De två kommer vara hemma tillsammans i morgon. Jag behöver vara i skolan. Går ju bara halvdag i morgon och visst är det skönt att ha mannen hemma tidigt en fredagkväll för en gångs skull. I morgon ska de åka och hämta ut medicin till Maximilian. Idag hann vi inte, men det spelar ingen roll för de sa att han fick dagens doser när han inhalerade innan.

Hämtade ut mammas paket innan. Var ju tvungen att öppna och det luktade gudomligt!:) Ska skicka med det med lillasyster i morgon när hon ändå ska hem till mamma.

Nu ska jag ta och lägga mig. Är dundertrött. Ska dessutom fortsätta läsa boken jag håller på med. Den går inte sluta läsa och är väldigt spännande!

Vad den handlar om kan ni läsa HÄR för jag orkar inte skriva om den nu.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards